Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Align camera to view - bez ręcznego dopasowywania

Autor Wątek: Align camera to view - bez ręcznego dopasowywania  (Przeczytany 705 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jubi

  • Moderator Globalny
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1256
  • Reputacja +118/-3
  • Kraków
    • Zobacz profil
    • http://www.zgodzinski.com
Zarzuciłem to pytanie tydzień temu na Stack Exchange ale nikt nie wie jak to zrobić. Chodzi o to, aby jak najprościej, najlepiej jednym klikiem, otrzymać render z aktywnego widoku. Z takimi samymi proporcjami, takim samym polem widzenia itd. Czyli nie jak normalnie ALT CTRL Numpad 0 gdzie pojawia się szara ramka która zasłania część obrazu tylko totalnie całość bez ręcznego merdania kamerą potem aby to dopasować. Pytanie pojawiło się na spotkaniu 3D Kraków i nikt nie umiał na nie odpowiedzieć. Poniżej wyjaśnienie o co chodzi po angielsku.



Cytuj
I know there is a ton of questions and answers about this topic, but none answers my question sufficiently.

Let's say I have a viewport view that I want to render in Cycles. Pressing ALT CTRL Numpad 0 aligns the camera to this view, but it does not solve the whole problem. The thing is, I want PRECISELY this view on the render, preferably in one click, without manually moving the camera back-and-forth, changing sensor sizes etc. fiddling that will remove the unwanted border that appears and blocks the viewport partially. This whole activity wastes a lot of precious time especially if you do this 10 times a day.

What this dream action should do:

  • match the render resolution (proportions) to the resolution of the current view (can the resolution of current view be read by a Python script?)

    make the entire view the camera view, without any borders, passe-partout etc. by automatically maneuvering sensor sizes etc. whatever is necessary to make it exactly the same view, the same camera lens angle.

Is it possible to write such a script that would do it all in one click?

Offline Remik

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2478
  • Reputacja +120/-9
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Align camera to view - bez ręcznego dopasowywania
« Odpowiedź #1 dnia: 20180507, 20:21:10 »
Może trzeba podpatrzeć jak to się dzieje podczas renderowania w OpenGL, bo tam kamera nie jest potrzebna do renderowania, a rozumiem, że właśnie o coś takiego chodzi.

Offline jubi

  • Moderator Globalny
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1256
  • Reputacja +118/-3
  • Kraków
    • Zobacz profil
    • http://www.zgodzinski.com
Odp: Align camera to view - bez ręcznego dopasowywania
« Odpowiedź #2 dnia: 20180511, 12:07:22 »
W końcu ktoś pomógł gdy poświęciłem 50pkt. własnej reputacji na bounty. Dodałem nagłówek addona do tego kodu i można go już wygodnie używać w Blenderze. Spacja i "Align Camera To View Auto".

http://zgodzinski.com/blender/Align%20Camera%20To%20View%20Auto.py

https://i.imgur.com/wLLvbJn.png
Align camera to view - bez ręcznego dopasowywania





Offline Remik

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2478
  • Reputacja +120/-9
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Align camera to view - bez ręcznego dopasowywania
« Odpowiedź #3 dnia: 20180511, 18:48:26 »
Teraz ze skryptem to wydaje się tak banalnie proste. Dzięki za link. :) Ja jednak jak już wiem co trzeba zrobić to użyje tego w bardziej staroświecki sposób czyli pozostanę przy Ctrl+Alt+0Numpad, ale dodałem sobie w ustawieniach kamery preset z ustawieniem sensora na 64. Jakoś mi wygodniej w ten sposób zadziałać. :)

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014