Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Particle tracking

Autor Wątek: Particle tracking  (Przeczytany 348 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ttomekb

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Particle tracking
« dnia: 20180614, 12:14:06 »
Witam
znalazłem taki film https://www.blendernation.com/2016/08/25/particle-tracking-blender/

kod w nim zastosowany to:
# script to export markers data from Blender to .csv files
# modified by Renato Sousa based on an original script file by scummos (http://scummos.blogspot.pt/2012/11/blender-exporting-camera-tracking.html)
# script can be downloaded here for free: https://db.tt/FpOnbng3
 
import bpy
import os
 
D = bpy.data
 
if not os.path.exists(bpy.path.abspath('//') + 'data'):
    os.makedirs(bpy.path.abspath('//') + 'data')
 
for clip in D.movieclips:
    for track in clip.tracking.tracks:
        name = '\\tr_{0}_{1}.csv'.format(clip.name.split('.')[0], track.name)
        fn=bpy.path.abspath('//')+'data\\' + name
        with open(fn, 'w') as f:
            f.write('Frame;x;y\n')
            for marker in track.markers:
                coords = marker.co.xy
                frameno = marker.frame
                f.write('{0};{1};{2}\n'.format(frameno, coords[0]*clip.size[0], coords[1]*clip.size[1]))

pozwala on na zapisanie do pliku csv współrzędnych xy pojedynczego praticle.

PYTANIE
czy potraficie zmodyfikować ten kod aby do csv trafiały współrzędne xy oraz Z

Offline winhelp

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 248
  • Reputacja +18/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłego dnia!
    • Zobacz profil
Odp: Particle tracking
« Odpowiedź #1 dnia: 20180615, 00:00:41 »
Tak czytam i coś o markerach pisze - potem obejrzałem film na YT i śmiem twierdzić, że nie rozumiesz co tam się dzieje lub ja tego nie rozumiem - a ja widzę, że on tam zapisuje pozycje markerów śledzących cząsteczki na filmie - a film ma dwa wymiary: długość i szerokość klatki. Z nie wyciągniesz z tego ale może się mylę.

 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014