Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Wyciągnięcie płaszczyzny Nubs Surface - halp

Autor Wątek: Wyciągnięcie płaszczyzny Nubs Surface - halp  (Przeczytany 140 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline aixog

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Wyciągnięcie płaszczyzny Nubs Surface - halp
« dnia: 20180629, 14:54:04 »
Hej hej :)
Mam powierzchnię utworzoną przy pomocy Numbs Surface i chciałam stworzyć z niej obiekt w 3D poprzez "wyciągnięcie" tej płaszczyzny tak, aby z jednej strony znajdowała się właśnie ta płaszczyzna a z drugiej płaszczyzna o tym samym kształcie prezentująca rzut tej płaszczyzny na powierzchni roboczej. Najlepiej, żeby bryła nie była też pusta w środku, aby można było takiego solida później wrzucić do drukarki 3D. Czy jest jakiś prosty sposób, aby to zrobić? Właściwie przyjmę nawet porady na nieprosty sposób :o

#just_begginer_problems

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2175
  • Reputacja +58/-1
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Wyciągnięcie płaszczyzny Nubs Surface - halp
« Odpowiedź #1 dnia: 20180630, 11:43:35 »
A wrzuć jakiś obrazek przedstawiający o co chodzi...

I czemu akurat powierzchnia była z NURBS surface, a nie np z mesha?

Offline aixog

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Wyciągnięcie płaszczyzny Nubs Surface - halp
« Odpowiedź #2 dnia: 20180703, 20:17:57 »
Powierzchnia została utworzona w ten sposób, aby prosto było odtworzyć kształt skanu (dokładniej kształt wkładki ortopedycznej został dopasowywany do kształtu podeszwy stopy - mniej więcej jest to chyba widoczne na obrazku). Próbując pierwotnie utworzyć bryłę z mesha była ona bardzo nieregularna i ciężko było nią manewrować w przeciwieństwie do nurbs'a, dlatego też skorzystałam z takiej opcji a nie innej... Stąd moje pytanie: czy z tak utworzonej powierzchni da się stworzyć bryłę?

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2175
  • Reputacja +58/-1
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Wyciągnięcie płaszczyzny Nubs Surface - halp
« Odpowiedź #3 dnia: 20180703, 21:44:58 »
Alt+C powinno zamienić na mesh. Wypadałoby wyczyścić zbędne poligony. A potem można go wyextrudować czy dodać grubaśności.


 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014