Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Takie tam moje małe ZOO

Autor Wątek: Takie tam moje małe ZOO  (Przeczytany 452 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Codaj

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +1/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Takie tam moje małe ZOO
« dnia: 20180702, 20:31:38 »
To pierwszy raz kiedy dziele się swoimi pracami z innymi. Na pewno różnią się od większości jakie widziałem przeglądając to forum jako gość. Chcę się w końcu zmierzyć z krytyką. Wszystkie poniższe postaci robiłem na zamówienie i posiłkowałem się konkretnymi referkami.

RaspBerry - koncept postaci dla artystki
https://www.youtube.com/watch?v=qxFIMyi76m0

Charla - Jak wyżej
https://www.youtube.com/watch?v=_hYBV7cjAFo

Eryk - Również postać dla artystki
https://www.youtube.com/watch?v=3-KCnbh-wrs

Powyższe postacie robiłem dla artystów, którzy użyczyli mi swoich referek. W przyszłości chciałbym pracować przy organice do gier więc nie zarobiłem na tym ani grosza.
Teraz pracuję nad jaszczurowatymi bo zainspirował mnie nowy Park Jurajski. kolejna okazja do nauki.

Jeszcze jeden model organiki poprzedniego jaszczura
https://img00.deviantart.net/c5f5/i/2018/004/7/b/orkali_by_orkali89-dbyw8t2.jpg
Takie tam moje małe ZOO

oraz z UV
https://img00.deviantart.net/1803/i/2017/345/8/e/raptor_topology_low_poly_after_uv_burn_by_orkali89-dbwei1r.jpg
Takie tam moje małe ZOO


https://img00.deviantart.net/9385/i/2018/004/e/a/brick_asset_by_orkali89-dbyw81x.jpg
Takie tam moje małe ZOO


https://img00.deviantart.net/9cc7/i/2017/359/4/1/cathedral_ruins_asset_in_progress_by_orkali89-dbxsvd1.jpg
Takie tam moje małe ZOO


https://img00.deviantart.net/2e78/i/2018/004/e/5/tear_dragon_concept_by_orkali89-dbyw7w9.jpg
Takie tam moje małe ZOO


https://img00.deviantart.net/be06/i/2017/319/2/a/panda_by_orkali89-dbtv5y8.jpg
Takie tam moje małe ZOO


https://img00.deviantart.net/6fd8/i/2017/345/7/7/red_panda_back_by_orkali89-dbwej40.jpg
Takie tam moje małe ZOO


https://img00.deviantart.net/d4a4/i/2017/319/b/b/velociraptor_by_orkali89-dbtv6j4.jpg
Takie tam moje małe ZOO


https://orig00.deviantart.net/d2d2/f/2017/345/8/2/lyander_front_by_orkali89-dbweiov.jpg
Takie tam moje małe ZOO


https://img00.deviantart.net/d4a5/i/2017/319/3/d/szkielet_1_by_orkali89-dbtv66o.jpg
Takie tam moje małe ZOO
« Ostatnia zmiana: 20180702, 21:00:25 wysłana przez Codaj »

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2189
  • Reputacja +59/-1
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Takie tam moje małe ZOO
« Odpowiedź #1 dnia: 20180703, 02:00:40 »
Wszystko co tu pokazujesz dałbyś radę zrobić w Blenderze. ;)

Offline Chris4132

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 360
  • Reputacja +26/-0
    • Zobacz profil
Odp: Takie tam moje małe ZOO
« Odpowiedź #2 dnia: 20180703, 12:23:50 »
Prawda, ale w Blenderze nie boli brak jakichś narzędzi czy bajerów, boli strasznie że nie można dojechać z liczbą wierzchołków przynajmniej w stopniu porównywalnym do ZBrusha... Kocham proceduralne tekstury, więc często lubię pomijać przy statycznych pracach optymalizację siatki szybko sklejonych modeli (która zajmuje lwią ilość czasu), bo po co skoro artefaktów na powierzchni i tak nie będzie. Tylko że taka scenka przy pracy w Blendku to katorga.

Wracając do prac,
Kuj, kuj, kuj w ZBrushu ile masz czasu :) Praktyka czyni mistrza, a stylizowane postacie wyszły Ci już naprawdę ładnie, w wielu telewizyjnych serialowych animacjach wcale nie ma lepszego poziomu.
« Ostatnia zmiana: 20180703, 12:31:58 wysłana przez Chris4132 »

Offline Codaj

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +1/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Takie tam moje małe ZOO
« Odpowiedź #3 dnia: 20180703, 13:00:00 »
Wszystko co tu pokazujesz dałbyś radę zrobić w Blenderze. ;)
Tak, wiem. Blender jest wspaniały pod tym względem i patrząc teraz z perspektywy czasu to strasznie żałuję, że uczyłem się maxa i potem may. Teraz muszę to nadrabiać i powiem szczerze, ze o wiele lepiej mi idzie w Blenderze niż w may np ta nauka. Do organiki jednak pozostaje przy ZBrushu. znam prawie wszystkie jego funkcje i mam własne narzędzia do pracy a blender to będzie mój core engine.



Prawda, ale w Blenderze nie boli brak jakichś narzędzi czy bajerów, boli strasznie że nie można dojechać z liczbą wierzchołków przynajmniej w stopniu porównywalnym do ZBrusha... Kocham proceduralne tekstury, więc często lubię pomijać przy statycznych pracach optymalizację siatki szybko sklejonych modeli (która zajmuje lwią ilość czasu), bo po co skoro artefaktów na powierzchni i tak nie będzie. Tylko że taka scenka przy pracy w Blendku to katorga.

Wracając do prac,
Kuj, kuj, kuj w ZBrushu ile masz czasu :) Praktyka czyni mistrza, a stylizowane postacie wyszły Ci już naprawdę ładnie, w wielu telewizyjnych serialowych animacjach wcale nie ma lepszego poziomu.
Jest mi szalenie miło. Nie spodziewałem się takiego komplementu. Na prawdę bardzo dziękuje. Każdą wolną chwilę poświęcam na ZBrusha więc kuje ile się da. Inna sprawa, że ciężko jest znaleźć pracę. Właściwie staż. Bo ja najchętniej wybrałbym się na staż jako junior graphic designer albo co w ten deseń.
Na prawdę dzięki za komplement.

Z czasem jak się zadomowię na forum to spróbuję wrzucić coś aktualnego. Np to jak blokuje anatomie

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2189
  • Reputacja +59/-1
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Takie tam moje małe ZOO
« Odpowiedź #4 dnia: 20180703, 18:08:22 »
Zara-zara nie wiem o jakich ilościach polygonów mówicie, ALE w Blenderze JEST skuteczne dynatopo, dłubiąc cyfrowe rzeżby zaprawdę nie trzeba mieć 200 milionów poly... Robiąc z głową da się zrobić w Blenderze wszystko

Offline KattaK

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1441
  • Reputacja +27/-2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stworzony by tworzyć
    • Zobacz profil
    • Portfolio
Odp: Takie tam moje małe ZOO
« Odpowiedź #5 dnia: 20180703, 18:18:33 »
Da się ale często import z Zbrusha jest dość bolesny żeby poskładać scene w całość

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2189
  • Reputacja +59/-1
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Takie tam moje małe ZOO
« Odpowiedź #6 dnia: 20180703, 18:28:16 »
No to chyba warto przed wypuszczeniem z Zbrusza coś niecoś z siatki zoptymalizować, zdecydowanie prościej tam, natywnie niż potem masakra w poly w Blenderze. Obawiam się że każdy soft 3d który by dostał 200 milionów z ZBrusza ciężko by się pocił by to obrobić. ZBrush ma swoje rozwiązania i robi się w nim tak długo jak to tylko możliwe, a wypuszcza wygładzoną i zoptymalizowaną siatkę... ;)

Offline KattaK

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1441
  • Reputacja +27/-2
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stworzony by tworzyć
    • Zobacz profil
    • Portfolio
Odp: Takie tam moje małe ZOO
« Odpowiedź #7 dnia: 20180703, 19:16:09 »
200? 9 łapie juz zadyszke, zresztą niższe progi też są często ciężkie do łyknięcia ;)

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2189
  • Reputacja +59/-1
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Takie tam moje małe ZOO
« Odpowiedź #8 dnia: 20180703, 19:25:12 »
9 milionów w Blenderze?
aż sprawdzę...

[edit]
16milionów w sculpcie jest niegrywalnie wolne :-/
w trybie obiektowym na kuli mającej 16m trójkątów da się zrobić drugą taką samą booliny, chwilę trwa zaktywowanie obiektu po kliku w niego. Żre prawie 10 giga RAMu, W Zbruszu faktycznie coś takiego by śmigało...
« Ostatnia zmiana: 20180703, 19:41:22 wysłana przez Ancestor »

Offline Codaj

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +1/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Takie tam moje małe ZOO
« Odpowiedź #9 dnia: 20180704, 14:13:17 »
To znaczy ja kiedy wrzucam do blendera to jest już po retopo i w Blenderze tylko sobie na razie wypalam mapy więc moje modele mają tak max 15k. Co do samego modelowania organiki to nie widzę przeszkód modelowania tylko w Blenderze. Są fajne wtyczki i można sobie śmiało podobne narzędzia do zbrusha kupić. No ale jeżeli chodzi o hard surface to Blender bije na głowę i ZBrusha i Maye i Maxa. Na prawdę mega przyjemnie się pracuje.

 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014