Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Dwa obiekty z materiałem emission

Autor Wątek: Dwa obiekty z materiałem emission  (Przeczytany 216 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Millais1

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Dwa obiekty z materiałem emission
« dnia: 20180709, 10:32:23 »
Dwa obiekty o podobnym materiale 'emission". Jak na załączonych zrzutach - żarnik żarówki gaśnie gdy "włączę" plane z emission w tle. Gdy go wyłączę żarówka świeci prawidłowo. Ustawienie siły światła na żarniku nic nie zmienia. Dlaczego tak się dzieje i co mogę zrobić, żeby na jednej scenie oba obiekty świeciły tak jak je ustawiłem?

Przy okazji, choć pewnie powinno być w inny dziale - szkło żarówki gdy jest materiałem tylko glass "przygasza" żarnik tak, że światło właściwie nie wydostaje się po za to szkło. Zmiana materiału na Glossy+Mix+Transparent+LayerWeight(fresnel-0.900) działa, ale wówczas szkło przestaje być realistyczne.

Offline andirl

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 609
  • Reputacja +38/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Dwa obiekty z materiałem emission
« Odpowiedź #1 dnia: 20180709, 19:30:19 »
temat trochę ju poznany w tym wątku  http://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,3403.0.html  przewiń do końcówki
Pieprzyć amerykański model wyścigu szczurów, niech żyje lenistwo i starość . - Henri Cartier-Bresson

Offline Millais1

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Dwa obiekty z materiałem emission
« Odpowiedź #2 dnia: 20180709, 21:37:14 »
Dzięki za linka. Musiałbym przejrzeć całe forum, żeby to znaleźć. Szokuje, że ten temat został poruszony tylko tam i do tego tak blado. Przenieść Plane z emission z Surface na Volume? Przecież to jakiś żart! Przynajmniej u mnie guzik z tego wyszło - nawet gdy wpakowałem żarnikowi siłę 250000000.

Co do mojej sceny. Wiadomo, że w miejsce żarnika nie będę wkładał kilkuset mały lampek, żeby uzyskać podobny efekt świecącego drucika. To załatwiłoby sprawę gdyby nie mały problem - zero realizmu i obejście problemu na skróty. Nie mogę także zastąpić Plane lampą bo w scenie jest to oświetlenie "za oknem" i tylko takie daje mi pożądany efekt ( wiele, wiele prób).
Robiłem też próby na różnych komputerach z różnymi parametrami, z obiektami prostymi bez skalowania - to samo.

Dwa meshe z emission = jeden gasi drugi - zdaje się, że właśnie trafiłem na pierwszą ścianę w Blenderze nie do przeskoczenia :(

Offline Namrasit

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Reputacja +15/-0
  • Uśmiechając się do deszczu mniej się moknie.
    • Zobacz profil
Odp: Dwa obiekty z materiałem emission
« Odpowiedź #3 dnia: 20180709, 21:54:17 »
Wrzuć model, żeby można potestować. Zrobiłem coś pseudopodobnego (sfera, kula szklana, torus jako żarnik + plane oświetlający) i jako tako działało. Może zwiększenie objętości żarnika pomoże?

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2175
  • Reputacja +58/-1
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Dwa obiekty z materiałem emission
« Odpowiedź #4 dnia: 20180709, 22:05:07 »
Dwie drogi są w 3D, realizm fizyczny albo fake by wyglądało odpowiednio...
90% tych super renderingów które widać w sieci to sztuczki by było dobrze

Offline Millais1

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Dwa obiekty z materiałem emission
« Odpowiedź #5 dnia: 20180710, 09:50:04 »
Wrzuć model, żeby można potestować. Zrobiłem coś pseudopodobnego (sfera, kula szklana, torus jako żarnik + plane oświetlający) i jako tako działało. Może zwiększenie objętości żarnika pomoże?

Jako tako to i u mnie działało. A mi na takim podejściu nie zależy.

W scenie z gitarą poradziłem sobie w myśl motta Ancestora: zamiast żarówki w lampce umieściłem dwa spoty - jeden duży w dół i mały z kierunkiem w górę. Wskaźnik dB ma lampę, Jedyne meshe z emission to czerwone diody.

W scenie, o którą mi chodzi - tę z oknem i gramofonem - za oknem jest cube z usuniętą ścianą od strony szyby, z materiałem emission. Gdy usunę cuba i umieszczę spota za oknem skierowanego do wnętrza pomieszczenia problem z żarnikiem znika, ale efekt światła wpadającego do wnętrza jest mizerny, żeby nie powiedzieć fatalny.

Modelu nie prześlę, bo plik waży ponad 500MB.(Celowo obiekty są ciężkie(skomplikowane), bo kolejne sceny to mocne zbliżenia). Zresztą nie ma to sensu, bo jak pisałem wcześniej na prostej, próbnej scenie z sferami i planami problem się powtarzał.

Uprzedzę kolegów i powiem, że oczywiście mogę zamiast cuba z emission pobawić się różnymi światłami za oknem. Ale wiem, że efekt nie będzie taki jak w przypadku cuba. Żarówka powinna świecić jak na załączonym moim renderze próbnym. Słowem Blender nie potrafi sobie z tym poradzić i tyle.
« Ostatnia zmiana: 20180710, 10:19:15 wysłana przez Millais1 »

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3457
  • Reputacja +435/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Dwa obiekty z materiałem emission
« Odpowiedź #6 dnia: 20180710, 15:25:49 »
Czy wyłączenie "Multiple Importance" (Materiał - Settings) w Cube z Emission cokolwiek zmieni?

Offline Millais1

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Dwa obiekty z materiałem emission
« Odpowiedź #7 dnia: 20180710, 15:59:11 »
DZIAŁA! Przynajmniej na próbce.
Dzięki Arek! Jakim cudem przy zabawie nie zauważyłem tej opcji? Nie mam pojęcia!

Za tydzień podeślę render sceny z gramofonem i oczywiście pożądanym efektem.

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2175
  • Reputacja +58/-1
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Dwa obiekty z materiałem emission
« Odpowiedź #8 dnia: 20180711, 12:21:10 »
Zazwyczaj jest tak, że Blender może tylko trzeba wykminić gdzie poklikać.

A Arek jest naszym blenderowym bogiem!

 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014