Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Widok izometryczny w płaszczyźnie

Autor Wątek: Widok izometryczny w płaszczyźnie  (Przeczytany 385 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline alpenmilka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja +1/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Widok izometryczny w płaszczyźnie
« dnia: 20180807, 22:24:48 »
Witam - tak tak po raz kolejny znów prosi o pomoc :P

Wiem, iż załączony obrazek lepiej zrobić w Illustratorze, ale ze względów praktyczniejszych w kolejnej fazie wolę aby byłą możliwość obracania go.
I teraz pytanie.... czy w blenderze da się zastosować render z pogranicza "ortographic" pod pewnym kątem w osi Y (poziomej) ale z.... odwzorowaniem płaszczyzna jak na obrazku ? (czerwone linie). Tak aby przód samochodu nie pokazywał pewnej perspektywy (tj. ścięcia) ale proste linie pomiędzy bokiem i przodem samochodu ?

Dziękuję z góry za waszą pomoc.

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3510
  • Reputacja +446/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie
« Odpowiedź #1 dnia: 20180807, 22:43:46 »
Jest taka możliwość - ustawiasz typ kamery na Ortograficzny. Poniżej plik z przykładem:
- odległość od obiektu, inaczej niż w perspektywie, ustawiasz w ustawieniach kamery - Ortographic Scale
- ten przezroczysty Cubic to obiekt Empty, do którego przyparentowana jest kamera. Po przesunięciu animacji kręci się on w osi Z obracając jednocześnie kamerą.

Offline alpenmilka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja +1/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie
« Odpowiedź #2 dnia: 20180808, 08:29:00 »
Po raz kolejny WIELKIE dzięki Arek. :)

Offline alpenmilka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja +1/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie
« Odpowiedź #3 dnia: 20180808, 08:36:49 »
To jeszcze dopytam czy jest możliwość nakładania takich cieni jak w pliku powyżej (pierwszy post). Tak aby intensywność była taka sama na całej płaszczyźnie (a nie, że ze wzrostem odległości od źródła światła cień jest intensywniejszy)

Choć chyba już ogarnąłem w Blender Render - jest prościej niż w Cycles. Choć nie do końca o to chodziło... W każdym razie jeśli ktoś ma pomysł to prosił bym o podpowiedź.
« Ostatnia zmiana: 20180808, 08:48:14 wysłana przez alpenmilka »

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3510
  • Reputacja +446/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie
« Odpowiedź #4 dnia: 20180808, 15:48:15 »
W cycles też chyba można to osiągnąć:
- jako źródło światła użyj Sun, gdyż świeci on z każdego miejsca w scenie, a wielkość ustaw na jak najmniejszą wartość (może nawet 0), dzięki czemu rozmycie cienia będzie niewielkie.
- jako materiał dla modelu można użyć Toon Shader, który symuluje rysunkowe rendery.
- tło (World) jakiś jednolity jasny kolor

Offline alpenmilka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja +1/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie
« Odpowiedź #5 dnia: 20180808, 22:11:31 »
Arek - Ciebie to mi aż głupio już prosić o pomoc bo wyrosłeś na mentora w moich oczach :)

Że zacytuję klasyka "nie wiem gdzie popełniłem błąd" :D
(załączam pliczki - również blendera). Z tego co widzę to u mnie pomaga zabawa z Size w tabie Surface, ale nie do końca wygląda to tak jak u Ciebie... :(

Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 488
  • Reputacja +35/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie
« Odpowiedź #6 dnia: 20180809, 00:19:43 »
Obróć słońce i włącz tło(world) na jasny kolor.

Musisz trafić w odpowiedni kąt pomiędzy słońcem, powierzchnią i kamerą.

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3510
  • Reputacja +446/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie
« Odpowiedź #7 dnia: 20180809, 00:55:01 »
No tak.....
Ten size to kąt odbicia światła (od 0 do 90 stopni), domyślnie ustawiony na 45 stopni (0.5).
Tu bym dodatkowo pozbył się odbić pochodzących od samego obiektu. Obiekt sam na siebie też rzuca odbicia.
Pozbycie się tych odbić może jednak powodować zlanie się pewnych elementów, ale można wtedy zastosować inny, podobny materiał tylko o innym odcieniu dla pewnych elementów modelu (pic 1).
Dla porównania Blender Render też mógłby się nadawać (pic 2). Można by dodatkowo ustawić drugą, doświetlającą lampę Hemi (o działaniu podobnym do Sun) tylko w przeciwnym kierunku. Tylko w tym przypadku jest taki problem, że Blender Render kończy swój żywot wraz z tą wersją Blendera (2.79)
« Ostatnia zmiana: 20180809, 01:02:01 wysłana przez Arek »

Offline alpenmilka

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja +1/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Widok izometryczny w płaszczyźnie
« Odpowiedź #8 dnia: 20180809, 20:20:03 »
no i pieknie działa - a ja pięknie dziękuję :)

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014