Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Tworzenie animacji z Render Layers - CUDA error.

Autor Wątek: Tworzenie animacji z Render Layers - CUDA error.  (Przeczytany 708 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline 39mata

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Tworzenie animacji z Render Layers - CUDA error.
« dnia: 20181004, 10:39:18 »
Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum!

Jest to mój pierwszy post, a forum odwiedzam od momentu rozpoczęcia przygody z blenderem, czyli od ok. 4 miesięcy.

Od 4 miesięcy dosyć intensywnie poszerzam swoją wiedzę nt. programu Blender. Wcześniej przez około 9 lat, mniej lub bedziej profesjonalnie ::) , zajmowałem się montowaniem materiałów wideo za pomocą programu Sony Vegas. Stworzyłem jak dotąd kilka grafik i chciałbym spróbować swoich sił z animacją. Obecnie pracuję nad dwoma projektami
1. Animacja związana ze stadionem jednej z ekstraklasowych drużyn rodzimego podwórka,
2. Animacja otwartej przestrzeni.

Nr 2 wersja robocza - sprzed kilku dni.
https://drive.google.com/open?id=1KrJBbyt2ESVO7sH9OCgGjQ6XaRaYaAkr

Nr 2 jest dla mnie priorytetem i to właśnie z nim mam największy problem. Jak na razie podzieliłem scenę na 5 render layers:
- 1 plan - "Taras widokowy",
- 2 plan - Budynki miasta - już z teksturami - wygenerowane z wykorzystaniem addon'a OpenStreetMap.
- 3 plan - Landscape z teksturami i particle system (grupa plan'ów z wykorzystaniem tekstur drzew)
- 4 plan - "Kometa"
- 5 plan - "Eksplozja"


Do oświetlenia planów wykorzystuję teksturę HDRI

Z pierwszym planem nie mam problemów poza jedną sprawą - krzaki (rozlokowane z użyciem particle system) z transparent node  zostawiają dziwne artefakty na powierzchni obiektu. Większość z wykorzystanych materiałów to - Principled BSDF.
https://drive.google.com/open?id=103PLMq-yV_cOEuhmzvkjYtKUPlr3aSea

W przypadku drugiego planu pojawia się problem CUDA, chcąc uniknąć problemu z teksturowaniem każdego budynku po kolei, zaznaczałem kilka z nich , dodawałem materiał - diffuse , unwrap, project from view , i skalowałem do momentu aż tekstura nadawała się w mojej opinii do pokazania. Moje podejrzenia co do tego problemu krążą wokół wspomnianego skalowania, ale chciałbym Was zapytać czy poza teksturowaniem poszczególnych budynków istnieje jakiś trik, inne rozwiązanie które usprawniłoby moją pracę?
Obrazek w niższej rozdzielczości: https://drive.google.com/open?id=1hQhC_PpACK0c8ch3puEHLgMXHRoMLRVi

Trzeci plan również boryka się z problemem przy renderowaniu - CUDA. Tutaj również skalowałem tekstury, miksowałem 3 Principled BSDF. Dodaję poniżej wygląd Node Tree.
https://drive.google.com/open?id=1JpJ108dbkNgLtAt_Nt_nHyzyjkVfidJj


4 i 5 plan to nieco inny problem. Po przygotowaniu domeny (smoke + fire) razem z całą resztą  ustawiam "Divisions" na 256 ( wartość 128 nie wygląda najlepiej), i naciskam "Bake". Przy komecie nie ma większych problemów, jednak sam wybuch zawiesza komputer. Tutaj pytanie czy istnieje szansa, żeby podejść do tematu tak aby komputer  to wytrzymał. Dodam jeszcze, że przy tworzeniu wybuchu sugerowałem się tym materiałem: https://www.youtube.com/watch?v=QUrRu7CB6sE&t=8s
Specyfikację komputera podaję poniżej.
"Kometa" - https://drive.google.com/open?id=1AgTUOdkfZVYzS92BxmRcexM4SsMYXEsk

Konfiguracja mojego sprzętu:
Procesor: Intel Core i5-3470 /3.2 GHz, 6mb, LGA1155/
Dysk twardy: HDD Seagate 1 TB 64 MB cache SATA600 7200rpm
Karta graficzna: Gigabyte GeForce GTX 770 OC 2GB DDR5 256bit
Płyta Główna: Gigabyte GA-Z68AP-D3 /intelZ68/
Pamięć : DDR3 8GB 1600 MHz CL11 Crucial Spectek
Obudowa: Zalman Z3
Chłodzenie: SilentiumPC Fera 2 HE1224
Zasilacz: Thermaltake Smart SE 530W



Przepraszam, jeżeli pominąłem jakąś ważną wiadomość lub "palnąłem" jakąś głupotę. Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam!


Offline vipovsky

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 123
  • Reputacja +4/-0
    • Zobacz profil
Odp: Tworzenie animacji z Render Layers - CUDA error.
« Odpowiedź #1 dnia: 20181004, 18:10:45 »
W pracy masz około 3 mln wierzchołków. Karta grafiki to 2 gb. gdzie potrzebne jest dużo więcej. Spróbuj na cpu. Określ ile ramu jest potrzebne. Są render farmy darmowe, które mogły by pomóc.

 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014