Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Normal mapa - kolorowo

Autor Wątek: Normal mapa - kolorowo  (Przeczytany 140 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline noiL

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Normal mapa - kolorowo
« dnia: 20181108, 18:57:17 »
Witam,

Ostatnio zacząłem się zagłebiać w normal mapy... i odrazu pojawia się problem. W każdym modelu to samo, czy to proste low poly czy cos bardziej skomplikowanego to zawsze wychodzi tak samo.

Używam standardowo Bake w blenderze.

Mam zwykły prosty mieczyk low poly i po wypiekaniu normal mapa wygląda tak
https://zapodaj.net/ddeed1436af16.png.html


Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 479
  • Reputacja +35/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Odp: Normal mapa - kolorowo
« Odpowiedź #1 dnia: 20181109, 12:08:59 »
podeślij .blend


Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 479
  • Reputacja +35/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Odp: Normal mapa - kolorowo
« Odpowiedź #2 dnia: 20181110, 13:08:53 »
Model Lowpoly ma odwrócone normale¹,
https://i.imgur.com/UiSPIXe.jpg
Normal mapa - kolorowo


Toteż zamiast z się wypalać z zewnątrz, to wypala się od wewnątrz, promienie natrafiają na highpoly od tyłu i przez to pojawiają się takie 'dziwne kolory'.

¹- czli można powiedzieć, że poligony są odwrócone w złą stronę

To że polygony są odwrócone w zła stronę można poznać po:
Shading/Backface cullling
Mesh Display/Normals
Kolorze modelu w solid shading (ale trzeba wiedziej jak są ustawione kolory i swiatła viewportu)

Tags: blender bake 
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014