Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Odbicie szkło EEVEE

Autor Wątek: Odbicie szkło EEVEE  (Przeczytany 148 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vipovsky

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 125
  • Reputacja +4/-0
    • Zobacz profil
Odbicie szkło EEVEE
« dnia: 20181203, 16:25:54 »
witam,

na wstępnie chciał bym zaznaczyć że ani scena ani model nie jest wygórowanych lotów.
służy to jedynie na szybko do testowania szkła.
Napotkałem na problem z odbiciem na lampie oświetlenia HDRI.
robiłem próbki światła.
jest to obecnie do ustawienia, tak aby odbicia pochodziły z wnętrza środowiska w jakim lampa się znajduje?

Offline smm

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1281
  • Reputacja +123/-1
    • Zobacz profil
Odp: Odbicie szkło EEVEE
« Odpowiedź #1 dnia: 20181212, 11:51:00 »
Nie wiem czy problem już rozwiązany, ale słabo go opisałeś i pewnie dlatego nikt nie odpisał. Chcesz aby na szkle odbijały się obiekty ze sceny a nie HDRI?
Co rozumiesz poprzez "robiłem próbki światła"?
W eevee możesz zastosować Screen Space Reflections, które słabo się sprawdzą w tej sytuacji bo odbija się tylko to co jest widoczne na renderze (lub trochę więcej z overscanem), ale o tym pewnie wiesz. Można wstawić na scenę też Reflection Cubemap (w widoku 3d: Add/Light Probe/Reflection Cubemap) - czy o to chodziło poprzez "robiłem próbki światła"? Jeśli tak i nie działa to tak jak chciałeś to masz to źle ustawione. Dodaj RC najlepiej w miejscu gdzie znajduje się szklany obiekt, zaznacz go, w oknie Properties i zakładce zakładce Object Data rozwiń Viewport Display i zaznacz Clipping. Pojawią Ci się linie pokazujące od/do jakiego miejsca obiekty 3d zostaną uwzględnione w mapie odbić. Teraz opcją Clipping Start ustaw początek linii na zewnątrz szklanego obiektu, ale blisko jego krawędzi, natomiast End tak aby koniec linii znajdował się za obiektami które mają się w szkle odbijać. Teraz w Properties/Render/Indirect Lighting kliknij Bake Cubemap Only. Zakładam, że używasz Najnowszej dostępnej wersji Blendera 2.8, bo przyciski lubią zmieniać miejsca i nazwy z wersji na wersję.

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014