Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów

Autor Wątek: Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów  (Przeczytany 205 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline chudya

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów
« dnia: 20181204, 09:46:04 »
Witam.

Moje umiejętności można określić jako początkujący. Z Blenderem 2.79 w podstawach jakoś sobie radzę.
Postanowiłem spróbować Blendera 2.80 i mam pytanie.
Chciałem nałożyć byle jaką teksturę na zwykłą kostkę - tak na próbę. Niestety, nie potrafię tego zrobić w sposób, w jaki to robiłem wcześniej. Owszem, z użyciem nodów udało mi się, ale czy da się nałożyć teksturę bez używania edytora nodów?

Pozdrawiam
Artur

Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 488
  • Reputacja +35/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Odp: Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów
« Odpowiedź #1 dnia: 20181204, 17:26:22 »
Nie.

Offline chudya

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów
« Odpowiedź #2 dnia: 20181204, 17:27:31 »
Dziękuję.

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2271
  • Reputacja +60/-2
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów
« Odpowiedź #3 dnia: 20181204, 20:18:46 »
A niby czemu mialoby się nie dać??
Bez wchodzenia do edytora nodów, robisz nowy materiał i masz dostęp do Principled BSDF i w nim możesz sobie jako kolor czy co tam chcesz dodać texturę.

Offline chudya

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów
« Odpowiedź #4 dnia: 20181204, 20:49:24 »
Niestety, kolega wcześniej wprowadził mnie w błąd. Rzeczywiście, jak pisze Ancestor bez problemu dodałem teksturę.

Bardzo dziękuję za rzetelną informację :)

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2271
  • Reputacja +60/-2
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów
« Odpowiedź #5 dnia: 20181205, 15:04:45 »
Można tak i można siak. A czemu się boisz nodów?

Offline chudya

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów
« Odpowiedź #6 dnia: 20181205, 15:10:14 »
Nie o to biega, że się boję :) Chodziło mi o to, że później ktoś inny będzie importował to, co zrobię, do Unity, tworząc dopiero tam materiały. Wobec tego tak naprawdę chciałem mieć tylko podgląd na mapowanie - czy wychodzi mi ok. Po prostu szukałem jak najprostszej metody na zobaczenie tekstur.

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2271
  • Reputacja +60/-2
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów
« Odpowiedź #7 dnia: 20181205, 15:13:08 »
Wydaje mi się że powinieneś dawać obiekt z teksturami, rozłożoną UV mapą i wypalone ile się da. Gotowca by do Unity ktoś tam tylko sobie importował

Offline chudya

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów
« Odpowiedź #8 dnia: 20181205, 15:19:47 »
Może źle napisałem, bo pewnie jestem jeszcze mało kumaty ?:D
Daję obiekt i teksturę z mapą UV. Chodzi mi o to, że gościu do unity importuje fbx-a, wrzuca tekstury z UV mapą, ale materiały z tych tekstur tworzy i ustawia już względem swoich potrzeb manipulując specularem i innymi właściwościami.
Jestem naprawdę początkujący. Dopiero zaczynam rozgryzać np. height i normal mapy. Pieluch jeszcze nie zdjąłem :D

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2271
  • Reputacja +60/-2
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów
« Odpowiedź #9 dnia: 20181205, 16:04:49 »
Textura to nie tylko jeden kanał z kolorem, tych bitmap możesz miec kilka, odpowiedzialnych za refleksy, bumpy, wypalone normalki udające na niskopoligonowym modelu że jest bardziej szczegółowy itp

Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 488
  • Reputacja +35/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Odp: Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów
« Odpowiedź #10 dnia: 20181205, 16:52:16 »
Oh, wybacz, źle przeczytałem, bo bez wchodzenia do edytora, a bez nodów to 2 różne rzeczy.
To co jest wyswietlane w Properties/Material/Surface, to też są nody tylko inaczej (imo dużo gorzej) zaprezentowane.

W 2.79 z Cycles i w obecnym 2.80 texture mode/overlay działa prawie tak samo.
A mianowicie wyswietlana jest ta tekstura, która jest zaznaczona w node edytorze (z tego co widze w 2.80 tekstura musi byc podłączona - co jest bez sensu).
https://i.imgur.com/JhqCw87.png
Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów

https://i.imgur.com/6MC1bcM.png
Blender 2.80 teksturowanie bez użycia nodów



Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014