Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

jak zgiąć ludkowi rękę w łokciu???

Autor Wątek: jak zgiąć ludkowi rękę w łokciu???  (Przeczytany 140 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wskalski

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
jak zgiąć ludkowi rękę w łokciu???
« dnia: 20181205, 22:03:20 »
zacząłem jakieś trzy tygodnie temu próby z animacją 2D postaci, oczy i usta nawet różne miny wychodzą ok... i wszystko było dobrze dopóki nie spróbowałem zgiąć ludkowi rękę w łokciu :
http://www.sk-studiovideo.pl/parentramienia.jpg
jak zgiąć ludkowi rękę w łokciu???

ręka jest meshem, jest subdivide zrobiony kilka razy.... jak trzeba sparentować mesha do kości w takim wypadku??? jest dużo tutoriali na poziomie podstawowym ale cały ludzik jest jednym meshem, a nie znalazłem tak żeby ręka była osobnym obiektem... czy to jest aż takie proste czy aż takie trudne???

Offline Piotr

  • Administrator
  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3938
  • Reputacja +193/-8
  • Płeć: Mężczyzna
  • BFCT
    • Zobacz profil
    • Polski Kurs Blendera
Odp: jak zgiąć ludkowi rękę w łokciu???
« Odpowiedź #1 dnia: 20181206, 11:30:49 »
Masz możliwości dwie:
  • robisz całego ludzika jako jeden mesh i taki mesh parentujesz do jednego systemu kości (ponieważ w Blenderze może być na raz tylko jeden parent do czegoś)
  • robisz osobne obiekty którymi są ręce, nogi, itp. i każdy z tych obiektów parentujesz do kości w jednym szkielecie (lub do różnych kości w różnych szkieletach).
Najczęściej wykorzystywane jest rozwiązanie pierwsze, ponieważ jest spójne i pozwala na pełną kontrolę. Zobacz tutek tutaj:
http://polskikursblendera.pl/kosci-wstep/
i szczególnie ten:
http://polskikursblendera.pl/kosci-meshe/
-piotr-

Offline wskalski

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 51
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: jak zgiąć ludkowi rękę w łokciu???
« Odpowiedź #2 dnia: 20181206, 11:50:14 »
czyli pasowałoby wyekstrudować z brzucha ręce i nogi...? ...pewnie i tak będę męczył oba rozwiązania, jak już zacząłem to muszę....:)

dzięki.....

Offline Piotr

  • Administrator
  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3938
  • Reputacja +193/-8
  • Płeć: Mężczyzna
  • BFCT
    • Zobacz profil
    • Polski Kurs Blendera
Odp: jak zgiąć ludkowi rękę w łokciu???
« Odpowiedź #3 dnia: 20181206, 14:55:40 »
Tak, to jest dobry pomysł. Dodatkowo w łokciach/kolanach, lub tam gdzie planujesz więcej deformacji warto, aby siatka była trochę gęstsza - lepiej wtedy się układa geometria. Gdy zrobisz odpowiednio wagi deformacyjne całość powinna doskonale się animować. Podstawy znajdziesz w cytowanych wyżej poradnikach.
-piotr-

Tags: kości animacja 2d 
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014