Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Particle i Path

Autor Wątek: Particle i Path  (Przeczytany 175 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rafs2509

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Particle i Path
« dnia: 20190103, 17:54:07 »
Mam problem ze stworzeniem kilku niezależnych ścieżek po których będą poruszały się cząsteczki generowane przez różne obiekty. Gdy dodam jedną ścieżkę (Path -> Force Field -> Curve Guide) oraz jeden obiekt generujący cząsteczki (Particle -> Object) to działa jak należy, cząsteczki poruszają się po ścieżce. Przy stworzeniu kilku ścieżkach i obiektów generujących cząsteczki pojawia się chaos. Znajdę gdzieś możliwość przypisania konkretnego obiektu do konkretnej ścieżki? A może jakoś inaczej należy się za to zabrać?

Offline Zyzio

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 537
  • Reputacja +44/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Particle i Path
« Odpowiedź #1 dnia: 20190103, 18:20:56 »
Spróbuj rozdzielić poszczególne pary na osobne warstwy, powinno  pomóc zapanować nad całym układem.

Offline rafs2509

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Particle i Path
« Odpowiedź #2 dnia: 20190114, 13:35:20 »
Po rozdzieleniu na warstwy wszystko działa tak jak powinno. W jaki sposób tworząc animację można włączać/wyłączać poszczególne warstwy? Bądź w jaki inny sposób włączać/wyłączać obiekty w animacji? Np. obiekt/warstwa pojawia się od 50 klatki i znika przy klatce 100.

Offline Zyzio

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 537
  • Reputacja +44/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Particle i Path
« Odpowiedź #3 dnia: 20190114, 14:28:56 »
Początek i koniec emisji cząsteczek ustawia się na tej samej zakładce gdzie dodaje się "ParticleSystem"

Offline rafs2509

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Particle i Path
« Odpowiedź #4 dnia: 20190114, 14:43:20 »
Posiadam kilka warstw. Na każdej warstwie inną ścieżkę (tubę w której przemieszczają się cząsteczki). W animacji chciałbym pokazać każdą ścieżkę (tubę) osobno (jedna znika, kolejna się pokazuje itd.), a na koniec wszystkie warstwy (tuby) razem.

Offline Zyzio

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 537
  • Reputacja +44/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Particle i Path
« Odpowiedź #5 dnia: 20190114, 14:58:24 »
Jeśli to ma być raptowne pojawienie i znikanie to możesz kluczować widoczność - najeżdżasz kursorem na ikonę oka przy konkretnym systemie cząsteczek i klikasz "i", natomiast jeśli wolisz bardziej łagodne pojawianie i zanikanie to powinieneś do materiału obiektu, który stanowią cząsteczki dołączyć shader "Transparent" metodą "Mix" i animować wartość suwaka "Fac"

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014