Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Normal map

Autor Wątek: Normal map  (Przeczytany 261 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Akzuz

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Normal map
« dnia: 20190206, 18:39:09 »
Hej!
Mam jeden problem z normal map. Od razu mówię, że jestem początkująca, więc rozwiązanie może okazać się dziecinnie proste. Mam nadzieje, że wytłumaczę wszystko zrozumiale :D
Rozpoczęłam nauke od, pewnie znanych wam, tutoriali od BlenderGuru. I utknęłam na jednym tutorialu : https://www.youtube.com/watch?v=0r-cGjVKvGw na minucie 11:25 (mniej więcej). Nałożyłam na model normal map, którą wcześniej stworzyłam, ale jak widać na rogu na kowadle pojawiły się takie linie wzdłuż niego. Czytając komentarze, widzę, że niektórzy mieli podobny problem.  O co chodzi i co zrobiłam źle?

Tutaj obrazek:
http://i68.tinypic.com/15pkb2b.png
Normal map



Z góry serdecznie Wam dziękuję za pomoc!

Offline Kosak

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 107
  • Reputacja +6/-0
  • Front-end developer and 3d graphic designer
    • Zobacz profil
    • kozakbartosz.pl
Odp: Normal map
« Odpowiedź #1 dnia: 20190207, 09:26:15 »
Masz ustawione cieniowanie na smooth? Pokaż jak wygląda wygenerowana normal map.
kozakbartosz.pl

Offline Akzuz

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Normal map
« Odpowiedź #2 dnia: 20190207, 10:49:47 »
Tak, jest ustawione na smooth.
Normal map wygląda tak:
http://i67.tinypic.com/2nlehj8.png
Normal map


Okej, teraz widzę, że chyba problem stanowi normal map? Bo na niej też są takie linie.

Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 496
  • Reputacja +35/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Odp: Normal map
« Odpowiedź #3 dnia: 20190207, 11:23:10 »
Podczas bake'owania lowpoly miał cieniowanie flat albo cos zle z highpoly (np duplikat lowpoly ktory bral udzal w bake jako hp)

Podeslij blenda, to znajdziemy co zrobiles zle.

Offline Kosak

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 107
  • Reputacja +6/-0
  • Front-end developer and 3d graphic designer
    • Zobacz profil
    • kozakbartosz.pl
Odp: Normal map
« Odpowiedź #4 dnia: 20190207, 11:52:38 »
Wydaje mi się że w momencie jak były rzeźbione detale w celu dokładniejszej siatki zostało dodane subdivison ale w trybie "Catmull-Clark" a nie w "Simple". W miejscach gdzie jest zaznaczony 3dCursor myślę że mogły się pojawić te zagięcia na normal mapie.
kozakbartosz.pl

Offline Akzuz

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Normal map
« Odpowiedź #5 dnia: 20190208, 21:06:29 »
Wydaje mi się że w momencie jak były rzeźbione detale w celu dokładniejszej siatki zostało dodane subdivison ale w trybie "Catmull-Clark" a nie w "Simple". W miejscach gdzie jest zaznaczony 3dCursor myślę że mogły się pojawić te zagięcia na normal mapie.

Bardzo możliwe że w tym tkwi problem. U mnie wygląda to tak:
http://i67.tinypic.com/2ngzv61.png
Normal map


Kurczę, chcę wysłać załącznik z blendem ale niestety wtedy cały system się zawiesza. Przepraszam was, byłoby wtedy prościej. Spróbuje jeszcze jutro  :/

Offline Kosak

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 107
  • Reputacja +6/-0
  • Front-end developer and 3d graphic designer
    • Zobacz profil
    • kozakbartosz.pl
Odp: Normal map
« Odpowiedź #6 dnia: 20190211, 10:32:11 »
Jak nie działa przez forum możesz spróbować gdzieś go wyśłać choćby na https://www.google.com/drive/
kozakbartosz.pl

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014