Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Problem z materiałami na obiektach stworzonych w starszych wersjach. Eevee.

Autor Wątek: Problem z materiałami na obiektach stworzonych w starszych wersjach. Eevee.  (Przeczytany 134 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline na123

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Witam,
mam trochę obiektów stworzonych we wcześniejszych wersjach Blendera które chcę teraz wykorzystać z użyciem eevee (2.8 ). Skasowałem stare materiały ale nowe jakoś nie chcą się właściwie wyświetlać . W złączniku  plik w którym mamy ten sam shader na koronie zęba (zrobiona w starszych wersjach) i obiektach obok (zrobione w 2.8 ). Nie chce mi na nią  nakładać zdjęcia z pęknięciami które widać na pozostałych obiektach.  Dlaczego ??

Dodatkowo może ktoś wie jak edytować światło w "word" zaczytanym z pliku  hdr ?
 

Offline JarJarBinks

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 16
  • Reputacja +0/-0
  • Misa zrobił dwa tycie małe wypadeczki.
    • Zobacz profil
Akurat tędy przepływałem i pobrałem pliczek, po przełączeniu na widok material obiekty są różowe, a o ile się nie mylę różowy kolor mają textury których nie ma.

Na różowy problem najlepsza sztuczka buraka :) :
File->External Data->Report Missing Files
potem
Window->System Console
i wyświetla czego brakuje.

Trza te pliczki znaleźć i wczytać i o ile nie przeszkadza ich duży rozmiar to zrobić
External data ->Pack All into blend.

PS. Przy zapisywaniu można też zaznaczyć kompresję pliku

Offline na123

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Ok , byłem pewien że się pliki  spakowały .
Spakowałem

Błąd niespakowały się .
External data ->Pack All into blend
nie zadziałało
« Ostatnia zmiana: 20190320, 18:37:35 wysłana przez na123 »

Offline na123

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Teraz wrzuciłem to co trzeba. I waży tyle co trzeba . Walec ma nałożone zdjęcie a ząb nie, mimo tej samej tekstury.

Offline smm

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1289
  • Reputacja +127/-1
    • Zobacz profil
Walec ma mapę UV a ząb nie i dlatego.

Tags: 2.8 eevee 
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014