Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Eevee .B 2.8 . Jak ustawić by obiekty odbijały się jeden w drugim ....

Autor Wątek: Eevee .B 2.8 . Jak ustawić by obiekty odbijały się jeden w drugim ....  (Przeczytany 149 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline na123

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Witam,
Eevee .Blender 2.8 .
Jak ustawić by obiekty odbijały się jeden w drugim , ewentualnie widać było obiekty za obiektem ze szkła . Tło jest widoczne przez szkło czy w lustrze ale ignoruje obiekty przeze mnie stworzone.

Offline smm

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1289
  • Reputacja +127/-1
    • Zobacz profil
W eevee możesz zastosować Screen Space Reflections, które odbijają się tylko to co jest widoczne na renderze (lub trochę więcej z overscanem), ale o tym pewnie wiesz. Można wstawić na scenę też Reflection Cubemap (w widoku 3d: Add/Light Probe/Reflection Cubemap). Dodaj RC najlepiej w miejscu gdzie znajduje się szklany obiekt, zaznacz go, w oknie Properties i zakładce zakładce Object Data rozwiń Viewport Display i zaznacz Clipping. Pojawią Ci się linie pokazujące od/do jakiego miejsca obiekty 3d zostaną uwzględnione w mapie odbić. Teraz opcją Clipping Start ustaw początek linii na zewnątrz szklanego obiektu, ale blisko jego krawędzi, natomiast End tak aby koniec linii znajdował się za obiektami które mają się w szkle odbijać. Teraz w Properties/Render/Indirect Lighting kliknij Bake Cubemap Only.

Offline na123

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Dzięki , miałem dług przerwę w Blenderze i nie wiem . Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Tags: 2.8 eevee 
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014