Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Tutoriale użytkowników PKB

Autor Wątek: Tutoriale użytkowników PKB  (Przeczytany 14375 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamil1064

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3843
  • Reputacja +164/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Tutoriale użytkowników PKB
« Odpowiedź #60 dnia: 20140313, 10:52:40 »
Dobry pomysł nie jest zły :)
Na początku walec i w edit mode ctrl+r oraz 9.
Mając zaznaczone kwadraciki wciskam I (Irek), jeśli idzie to w złą stronę wciskam jeszcze raz. Z shiftem lżej, potem wciskam ctrl, aby wynieść to na zewnątrz.
https://www.youtube.com/watch?v=6fzoOmN3Q9s&feature=youtu.be
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Offline SirGorn

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 1550
  • Reputacja +101/-4
  • Płeć: Mężczyzna
  • .
    • Zobacz profil
    • facebook.com/xsirgorn
Odp: Tutoriale użytkowników PKB
« Odpowiedź #61 dnia: 20140313, 12:32:15 »
To samo co pokazywał Kamil, ale od blender cookie:
http://www.youtube.com/watch?v=0rXDVF_PijA&list=UU9VayT7q3pQ7tdF-TG4Q0yQ

Jakoś w 7 minucie pokazuje.
« Ostatnia zmiana: 20140313, 12:40:09 wysłana przez SirGorn »

Offline KattaK

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1341
  • Reputacja +23/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stworzony by tworzyć
    • Zobacz profil
    • FB
Odp: Tutoriale użytkowników PKB
« Odpowiedź #62 dnia: 20140418, 11:02:06 »
Ile tutków do oglądania! Tyle wygrać!

Offline KattaK

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1341
  • Reputacja +23/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stworzony by tworzyć
    • Zobacz profil
    • FB
Odp: Tutoriale użytkowników PKB
« Odpowiedź #63 dnia: 20150421, 22:52:37 »
Dziś zrobiłem, moze komuś się przyda bo efekt fajny :)
https://www.youtube.com/watch?v=3LFD7cDTuBM

Offline Piotr

  • Administrator
  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3876
  • Reputacja +185/-7
  • Płeć: Mężczyzna
  • BFCT
    • Zobacz profil
    • Polski Kurs Blendera
Odp: Tutoriale użytkowników PKB
« Odpowiedź #64 dnia: 20150427, 17:24:25 »
Muszę to jakoś zebrać i wystawić na główną, mam już parę takich Waszych doskonałych tutków zaległych :/
-piotr-

Offline GrafikaDlaZielonych

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Tutoriale użytkowników PKB
« Odpowiedź #65 dnia: 20160721, 15:14:19 »
Najpierw zauważyłem wątek z tutami zewnętrznymi, poszedł post a teraz widzę ten. Mam nadzieję, że w takim razie się nie obrazicie że wkleję kopię mojego posta z tamtego wątku ;). Tududu tududu dablwontek:

To ja zapodam swoją stronkę i kanał na yt:
http://grafikadlazielonych.wix.com/grafikadlazielonych
https://www.youtube.com/user/grafikadlazielonych

Tutków na stronie nie ma linkować ale zalinkuje to co już jest na kanale (tylko blenderowe)
https://www.youtube.com/watch?v=_F73XpvY5QM - Wstęp do kitbashingu
https://www.youtube.com/watch?v=UfNtCZvC3t4 - Wygładzanie modelu
https://www.youtube.com/watch?v=CV6JdS8_QCY - Co zrobić aby przy montażu nie rozjeżdżał nam się dźwięk względem podglądu
https://www.youtube.com/watch?v=Zn-H0wBoHrM - Wykorzystanie map HDRi, do czego służą i jak używać

Są wakacje więc nie mam czasu na nagrywanie ale pojawi się seryjka z tworzenia animowanego przestrzału przez szklankę (mam już part1) oraz któregoś razu nakręcę krótki filmik jak łatwo tworzyć fotki sferyczne telefonem/tabletem.



Za wszelkie klatkowanie wybaczcie. Używam oCama bo jako jedyny w miarę u mnie śmiga. Używałbym bandicama ale trochę za drogi przy kanale który nie generuje zysku, a piracić nie mam zamiaru - szanuję twórców.

Offline andirl

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 598
  • Reputacja +37/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Tutoriale użytkowników PKB
« Odpowiedź #66 dnia: 20170404, 01:05:35 »
Dawno tu się nic nie działo, więc wrzucam małą prezentację, kiedyś Arek podpowiedział mi jak zeskalować plany do jednostek Blendera, i po "doszlifowaniu" metody wydaje się że jest ona chyba najprostrza z możliwych pierwszy raz użyłem mikrofonu i wyszło jak wyszło. Myślę że dla początkująch mimo tego, okaże przydatny.
https://youtu.be/8gf-eOa0XR8   enjoy
Pieprzyć amerykański model wyścigu szczurów, niech żyje lenistwo i starość . - Henri Cartier-Bresson

Offline Khar

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 773
  • Reputacja +73/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • UniViz Piotr Jędrzejko
Odp: Tutoriale użytkowników PKB
« Odpowiedź #67 dnia: 20170404, 10:21:12 »
Dawno tu się nic nie działo, więc wrzucam małą prezentację, kiedyś Arek podpowiedział mi jak zeskalować plany do jednostek Blendera, i po "doszlifowaniu" metody wydaje się że jest ona chyba najprostrza z możliwych pierwszy raz użyłem mikrofonu i wyszło jak wyszło. Myślę że dla początkująch mimo tego, okaże przydatny.
https://youtu.be/8gf-eOa0XR8   enjoy

Muszę się doczepić :P
Przeliczenie jest prawidłowe. Fajna prosta metoda ale sposób skalowania jest błędny.
Po pierwsze: użyłeś jako bazową linię, linię wymiarową, która zazwyczaj w rysunkach ręcznych nie jest tak dokładna jak sam obiekt (często nawet jej wartość jest wpisana błędnie!)
Po drugie: zazwyczaj skan nie jest równoległy (obwiednia pliku do rysunku) i należy wykonać korektę obrotu samego podkładu.
Po trzecie: skalowanie tylko w jednej osi często jest niedokładne ( ze względu na niedokładności rysunku odręcznego, błędów przy skanowaniu czy nawet wypaczeniu kartki papieru)

Aby uniknąć tych problemów stosuje troszkę inna metode:
Zamiast jednej linii, rysuje kawałek obiektu, albo linie pomocnicze tak żeby w osi x i y mieć jak najdłuższe odcinki.
Pivot ustawiam w punkcie charakterystycznym (np środek osi głównych, albo któryś skrajny punkt).
Następnie skaluje dokładnie wg Twojej metody ale względem pivotu. Później sprawdzam zgodność prostopadłości, równoległości rysunku blendera z podkładem. Jeśli jest błąd to obracam podkład względem pivotu tak żeby linie się nakładały. Po obrocie sprawdzam czy odległości się zgadzają jeśli jest niedokładność to skaluje jeszcze raz podkład. I gotowe.

Dzięki temu uzyskamy większą dokładność. Tą metodą ustawiam podkłady architektoniczne, mapy, czy nawet zdjęcia sat. z google earth :)

Offline Remik

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2382
  • Reputacja +115/-9
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Tutoriale użytkowników PKB
« Odpowiedź #68 dnia: 20170404, 12:14:51 »
Moim zdaniem sposób wcale nie jest błędny, ale nie zawsze wart zachodu. Przy jakiś prostych rzutach gdzie najbardziej interesują nas wymiary zewnętrzne obiektu nieraz łatwiej jest nie bawić się w dopasowywanie blueprintu do rzeczywistych wymiarów. Jak znamy choć jeden wymiar to modelować jak leci według planu, a wymiarować sobie później już gotowy model. Wpisać mu znany i pewny wymiar w dimension dla danej osi i zobaczyć jak zmieniła się skala i zmienić ją dla pozostałych osi. Jak już zauważono blueprinty to często rysunki odręczne więc jakby nie dopasowywać ich to i tak przenosimy ich niedokładność na model. Bardziej bym się podpierał właśnie wymiarami zamiast dopasowywać do siebie rzuty, bo przecież blender to nie CAD i perfekcji wymiarowej nie ma co oczekiwać szczególnie jeżeli dodatkowo korzystamy z różnego rodzaju narzędzi wygładzających itd, bo i tak zgubimy nasze perfekcyjne proporcje z początkowego etapu modelowania.

Offline Khar

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 773
  • Reputacja +73/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • UniViz Piotr Jędrzejko
Odp: Tutoriale użytkowników PKB
« Odpowiedź #69 dnia: 20170404, 18:18:22 »
Moim zdaniem sposób wcale nie jest błędny, ale nie zawsze wart zachodu. Przy jakiś prostych rzutach gdzie najbardziej interesują nas wymiary zewnętrzne obiektu nieraz łatwiej jest nie bawić się w dopasowywanie blueprintu do rzeczywistych wymiarów. Jak znamy choć jeden wymiar to modelować jak leci według planu, a wymiarować sobie później już gotowy model. Wpisać mu znany i pewny wymiar w dimension dla danej osi i zobaczyć jak zmieniła się skala i zmienić ją dla pozostałych osi. Jak już zauważono blueprinty to często rysunki odręczne więc jakby nie dopasowywać ich to i tak przenosimy ich niedokładność na model. Bardziej bym się podpierał właśnie wymiarami zamiast dopasowywać do siebie rzuty, bo przecież blender to nie CAD i perfekcji wymiarowej nie ma co oczekiwać szczególnie jeżeli dodatkowo korzystamy z różnego rodzaju narzędzi wygładzających itd, bo i tak zgubimy nasze perfekcyjne proporcje z początkowego etapu modelowania.

Zgadzam się co do rysunków odręcznych. Ja głównie bawię się w skalowanie gdy muszę skany map podczytać. Tam na ok nie dasz rady. A wymiarów poza skalówka zazwyczaj brak.

Offline Kamil1064

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3843
  • Reputacja +164/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Tutoriale użytkowników PKB
« Odpowiedź #70 dnia: 20170826, 19:13:19 »
Króciutko :)
Jak chcemy znać długość krzywej i przy okazji wyświetlić ją w obiekcie typu tekst :)
Wersja krótka (po lewej) i z wybieraniem precyzji, wymagany darmowy dodatek animation nodes, żadnych skryptów, tylko nody :)
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Offline McGavish

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 880
  • Reputacja +98/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • ArtStation
Odp: Tutoriale użytkowników PKB
« Odpowiedź #71 dnia: 20170826, 20:11:32 »
Dzięki Kamil, super sprawa! Właśnie tego potrzebuję teraz i korzystałem z jakiegoś skryptu, którego trzeba odświeżać ręcznie.

Offline andirl

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 598
  • Reputacja +37/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Tutoriale użytkowników PKB
« Odpowiedź #72 dnia: 20170826, 20:49:11 »
widze ze mamy tu wiecej hydraulikow :)
Pieprzyć amerykański model wyścigu szczurów, niech żyje lenistwo i starość . - Henri Cartier-Bresson

Offline Kamil1064

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3843
  • Reputacja +164/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Tutoriale użytkowników PKB
« Odpowiedź #73 dnia: 20170830, 20:46:56 »
Dzięki Kamil, super sprawa! Właśnie tego potrzebuję teraz i korzystałem z jakiegoś skryptu, którego trzeba odświeżać ręcznie.
Nie ma sprawy :)
widze ze mamy tu wiecej hydraulikow :)
Tylko nie kracz ;D
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014