Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Ostatnie wiadomości

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10
1
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Problem z renderowaniem na GPU
« Ostatnia wiadomość wysłana przez webluk dnia Dzisiaj o 16:31:03 »
Witam

Posiadam na swoim laptopie kartę AMD Radeon (TM) R5 M330, kiedy renderuję używając CPU - Blender wyświetla tworzoną grafikę prawidłowo. Jeżeli używam GPU - dzieją się dziwne rzeczy (tak jak na załączonym zdjęciu). Obiekty nie renderują się prawidłowo.
Sterowniki do karty są aktualne, OpenCL™ Version 24.20.13017.5001.

Czy istnieje jakiś sposób na rozwiązanie tego problemu? Czy może to być wina samego opencl?
2
Nowości w Blenderze / Odp: Nowa strona Blendera
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Wiolool dnia Dzisiaj o 14:22:52 »
Zapewniam Cię, Remik, że przekonanie o tym, że ciemne tło bardziej męczy wzrok, jest co najmniej wątpliwe. Bardziej chodzi tu o samo oświetlenie (dlatego w nocy powinniśmy mieć jakieś źródło światła koło monitora), dlatego, jeśli jest to niemożliwe, niektóre aplikacje umożliwiają przełączenie w tryb nocny, który faktycznie mniej męczy w nocy.
Co do samego GUI, to po prostu dobrze, jeśli ma one kolor zblizony do obszaru roboczego. Przez lata pracowalam w programach z jasnym GUI i nie mialam problemow ze zmeczonymi oczami.

Ja na przyklad wolę jasne tło, to bardzo ciemne męczy mi oczy, gdyż zawsze pracuję przy zapalonym świetle.

Co do zdania o gustach, o ktorych sie nie dyskutuje, to jest ono o tyle zabawne, że zagniezdziło się w ludzkiej świadomości tak mocno, że nikt nie próbuje nawet analizować o co w nim chodzi.
W skrócie, znowu odwołam się do Kanta:

Cytuj
Nie może istnieć żadne obiektywne prawidło smaku, które za pomocą pojęć określałoby, co jest
piękne. Każdy bowiem sąd z tego źródła jest estetyczny; tzn. że jego racją determinującą jest uczucie
podmiotu, a nie pojęcie przedmiotu. Poszukiwanie jakiejś zasady smaku, która mogłaby za pomocą
określonych pojęć podać ogólne kryterium piękna, jest trudem daremnym, gdyż to, czego się szuka, jest
niemożliwe i samo w sobie sprzeczne.
[...]
Można by nawet zdefiniować smak jako zdolność wydawania sądu o tym, co nasze uczucie,
związane z danym wyobrażeniem, czyni zdolnym do powszechnego udzielania się bez pośrednictwa
pojęcia.
[...]
Umiejętność ludzi komunikowania sobie swych myśli wymaga również pewnego stosunku między
wyobraźnią i intelektem, aby z pojęciami móc łączyć dane naoczne, a z tymi znowu pojęcia łączące się w
poznanie, ale wówczas zgodność obu władz umysłu oparta jest na prawach i podlega przymusowi
określonych pojęć. Tylko tam, gdzie wyobraźnia w swej wolności pobudza intelekt, a ten bez [pomocy]
pojęć wprawia wyobraźnię w grę opartą na prawidłach, przedstawienie udziela się nie jako myśl, lecz jako
wewnętrzne uczucie celowego stanu umysłu.
Smak jest więc władzą orzekania a priori o zdolności udzielania się uczuć połączonych (bez
pośrednictwa pojęcia) z danym przedstawieniem.
 

Czyli brak dyskusji nad gustami nie wynika z tego, że każdy gust trzeba szanować, a z tego, że ciężko tu o racjonalne argumenty. Równocześnie jednak są osoby, które mają zdolność do orzekania o tym, co jest 'dobre', a co 'złe' i te osoby pchają do przodu nasze wyobrażenie o pięknie. Tutaj właśnie wkracza pojecie mody - o gustach się nie dyskutuje, je się po prostu zmienia. Każdy po pewnym czasie przyjmie nowe wzorce, świadomie, czy nie.

A co do Twojej wątpliwości, czy gustu można się nauczyć - oczywiście, że można.
A co myślisz o oświetleniu LED?
3
Prace ukończone / Odp: Animacja Klaymana z The Neverhood
« Ostatnia wiadomość wysłana przez djtartak dnia Wczoraj o 09:24:20 »
bardzo to plastyczne i ładne nomen omen
4
Prace w toku / Odp: Gra o polityce
« Ostatnia wiadomość wysłana przez vipovsky dnia Wczoraj o 00:33:16 »
Piszesz troszeczkę na zasadzie: człowiek to naczynie wypychające powietrze z przestrzeni.
Aby urealnić marzenia o stworzeniu gry zapoznaj się najpierw z procesem powstawania takiej gry.
Na jakie aspekty należy zwrócić uwagę.
czy chcesz trafić do wąskiego grona, czy może wszyscy mają się w nią zagrywać.
Kto ma być odbiorcą gry.
W Polsce jaką mamy na dziś, większość ludzi ma po dziurki w nosie polityki.
Samo to słowo wzbudza pewną niechęć.
Jednak są i osoby które to kochają.
Biorąc pod uwagę fakt, iż zaczynałeś od WOT 2. Chciałeś mieć setki tysięcy graczy.
Patrząc na politykę to raczej węższe grono.
Zastanów się może czy pomysł wymyślony na poczekaniu, jest wart energii jaką chcesz w niego włożyć.
Jeśli tak.
Zapoznaj się z etapami powstawania takiej gry.
Sprawdź i zweryfikuj co już wiesz, a czego możesz się jeszcze douczyć.
Przemyśl jak chciałbyś aby działało wspólne dobro intelektualne.
Znajdź sposób aby ludzie chcieli się dołączyć i przeznaczyć swój czas na taki projekt.
Wydaje mi się, że masz jeszcze sporo czasu aby zostać gamingowym guru przed trzydziestką.
Wyznacz cele oddalone i te bliskie, skrupulatnie je realizując.
Pozdrawiam i życzę sukcesów
5
Prace w toku / Odp: Gra o polityce
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zolniez55 dnia 20180924, 19:32:49 »
Oto najnowsze postępy projektu:
Doszedłem do wniosku ,że gra aby była nieprzemijalna musi się czymś wyróżniać z masy zatechlych strzelanin i innych gier ,w ktorych mania ,,działania,, modelami 3d przerasta samą ideologię takich gier. Musi to być coś ,co będzie się różnić od gier typu zrób coś, dostaniesz coś, zdaje mi się ze takie podejście do gier jest dosyć przestarzałe i widać to na podstawie rozrosnietych serii gier typu hirizon, symulator farmy, far cry itp. ,w ktorych po prostu ciągle się  ,,urealistycznia,, taką grę już od kilku lat, i co gry takie nie są nigdy tak popularne jak Minecraft, który jest ,,inny,, i w praktycznie niezmienionej formie trwa wciąż ,dlatego w mojej grze punkty to tak naprawdę będą takie polubienia ,które mają pomoc w rozprzestrzenianiu się danej ideologii na innych graczy i łączenia się ich w różne obozy, tak jak w polityce: np. lewacy, demokraci, republikanie itp. Ale zamiast przydzielić ich do takich kategorii dam tą możliwość innym graczom i w ten sposób zyskamy uznanie w oczach graczy. Tak więc kto się przyłącza do projektu proszę pisać w komentarzach, co was pobudziło w tym projekcie również piszcie i jak macie jakieś pomysły to zapraszam.
6
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Modelowanie gałęzi do ksztaltu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ancestor dnia 20180924, 17:38:44 »
Nie znam tego addona. Poszukaj kontaktu do jego autora, może ma nowszą wersję.
7
Prace ukończone / Odp: Animacja Klaymana z The Neverhood
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ancestor dnia 20180924, 15:00:57 »
Świetne, naprawdę świetne!!
8
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Modelowanie gałęzi do ksztaltu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez thevip90 dnia 20180924, 11:56:26 »
Ancestor dlatego właśnie pojawia się moje pytanie. Wiem że dało się to zrobić Space Tree również natomiast on działa tylko z wersją 2.67. Szukam rozwiązania które będzie można zastosować z pominięciem addonow. Boolen odpada wygląda to tragicznie..
9
Nowości i nowinki sprzętowe / Odp: Nowinki sprzętowe.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ancestor dnia 20180924, 10:46:58 »
Nie, niczego nie zostawiałem.
Pokombinuję, może coś to da.
10
Nowości i nowinki sprzętowe / Odp: Nowinki sprzętowe.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jedimaster dnia 20180924, 09:56:19 »
Mi się nie sprawdzało. CPU+GPU liczyło wolniej niż samo GPU ;)

A zostawiłeś jeden wątek wolny dla GPU?
Strony: 1 2 3 ... 10
© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014