Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Ostatnie wiadomości

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10
1
Nowości i nowinki sprzętowe / Odp: Nowinki sprzętowe.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez vipovsky dnia Wczoraj o 21:49:50 »
Bierzesz sobie miarkę w ,,rękę''
2
Nowości i nowinki sprzętowe / Odp: Nvidia Creator Ready Drivers.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez vipovsky dnia Wczoraj o 21:48:50 »
Nvidia ma problemy ze sprzedażą nowych RTX.
Niedawno było jakieś spotkanie z inwestorami, na którym zaprezentowano słabe wyniki jako dobre. Inwestorzy zaczęli kupować akcje +6% w niedługim czasie.
Znaczyło by to że nvidia ma jakiś plan i raczej nie chodzi tu o poprawienie jakości starych podzespołów, ale to tylko moja opinia.
3
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: który silnik cycles czy eevee? róznice?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kama287 dnia Wczoraj o 14:46:57 »
Hej ponownie. Faktycznie mieliście rację, w cycles uzyskac realizm jest prościej. Bawiłam się i eevee i cycles. W cycles problem jest jedynie takowy, że dosyć czesto mnie wywala z niego. Zaobserwowałam, że niektore materiały ktore znajda sie w scenie powoduja ta sytuację, że wywala mnie z programu w cycles.
4
Nowości i nowinki sprzętowe / Odp: Nvidia Creator Ready Drivers.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Marro dnia Wczoraj o 13:24:57 »
Na moim GTX 1050 Ti czas renderów na tych nowych sterach w Cycles nieznacznie się nawet wydłużył - bardziej miałem nadzieję, że może coś się zadzieje jeśli chodzi o wydajność viewportu w OpenGL - na tym polu zawsze przewagę miało AMD a Nvidia optymalizowała tylko swoją serię Quadro. Pomyślałem że skoro wydają sterowniki do wszystkich swoich produktów skierowane do zastosowań "profesjonalnych" to może na tym polu coś się zadzieje :)
5
Nowości i nowinki sprzętowe / Odp: Nvidia Creator Ready Drivers.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zuorion dnia Wczoraj o 12:59:44 »
pod koniec jest link do pdf z szerokim opisem wraz z listą kompatybilnych kart[/url]
3 kliki mniej:

Supported Operating Systems
This Release 418 Creator Ready driver includes drivers designed for the following Microsoft ® operating systems:
Microsoft Windows ® 10, 64-bit

Support for  OpenCL 1.2
Kepler, Maxwell, Pascal, and Volta GPUs are supported.

Supported NVIDIA Desktop GPUs:
NVIDIA TITAN RTX
NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti
NVIDIA GeForce RTX 2080
NVIDIA GeForce RTX 2070
NVIDIA GeForce RTX 2060
NVIDIA TITAN V  Volta
NVIDIA TITAN Xp 
NVIDIA TITAN X 
GeForce GTX 1660 Ti
GeForce GTX 1660 
GeForce GTX 1080 Ti
GeForce GTX 1080
GeForce GTX 1070 Ti
GeForce GTX 1070
GeForce GTX 1060 6GB
GeForce GTX 1060 3GB
GeForce GTX 1060
GeForce GTX 1050 Ti
GeForce GTX 1050 3GB
GeForce GTX 1050
GeForce GT 1030
GeForce GTX TITAN X
GeForce GTX TITAN Z
GeForce GTX TITAN Black
GeForce GTX TITAN
GeForce GTX 980 Ti
GeForce GTX 980
GeForce GTX 970
GeForce GTX 960
GeForce GTX 950
GeForce GTX 780 Ti
GeForce GTX 780
GeForce GTX 770
GeForce GTX 760
GeForce GTX 760 Ti (OEM)
GeForce GTX 750 Ti 
GeForce GTX 750 
GeForce GTX 745
GeForce GT 740
GeForce GT 730
GeForce GT 720
GeForce GT 710
GeForce GTX 690
GeForce GTX 680
GeForce GTX 670
GeForce GTX 660 Ti
GeForce GTX 660
GeForce GTX 650 Ti BOOST
GeForce GTX 650 Ti
GeForce GTX 650
GeForce GTX 645
GeForce GT 645
GeForce GT 640
GeForce GT 635

Supported NVIDIA Notebook GPUs
GeForce RTX 2080
GeForce RTX 2070
GeForce RTX 2060
GeForce MX150
GeForce MX130
GeForce MX110
GeForce GTX 1080 for notebooks
GeForce GTX 1070 for notebooks
GeForce GTX 1060 for notebooks
GeForce GTX 1050 for notebooks
GeForce GTX 1050 Ti for notebooks
GeForce GTX 980 for notebooks
GeForce GTX 980M
GeForce GTX 970M
GeForce GTX 965M
GeForce GTX 960M
GeForce GTX 950M
GeForce 945M
GeForce 940MX
GeForce 940M
GeForce 930MX
GeForce 930M
GeForce 920MX
GeForce 920M
GeForce 910M
GeForce GTX 880M
GeForce GTX 870M
GeForce GTX 860M /
GeForce GTX 850M
GeForce 840M
GeForce 830M
GeForce GTX 780M
GeForce GTX 770M
GeForce GTX 765M
GeForce GTX 760M
GeForce GT 755M
GeForce GT 750M
GeForce GT 745M
GeForce GT 740M
GeForce GT 735M
GeForce GT 730M
GeForce GTX 680MX
GeForce GTX 680M
GeForce GTX 675MX
GeForce GTX 670MX
GeForce GTX 660M
GeForce GT 650M
GeForce GT 645M
GeForce GT 640M LE
GeForce GT 640M
---


Czyli praktycznie wszystko GT 6xx+, nawet lewendy, ale tylko windows 10.
6
Sprawy różne / Odp: Przekwalifikowanie po 30
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kosak dnia Wczoraj o 11:44:24 »
Mi bardzo dobrze się uczyło na modelowaniu rzeczywistych obiektów. W pracy miałem do zrobienia bardzo duża ilość obiektów które mogłem fizycznie dotknąć, obejrzeć z bliska, zmierzyć suwmiarką. Przez co znacznie łatwiej niż z jakiegoś konceptu bo mogłem starać się dojrzeć każdy szczegół lub sposób odbicia materiału.
7
Sprawy różne / [OFERTA PRACY] Animacje 3D Blender - projektowa praca zdalna
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jakub_Grabarczyk dnia Wczoraj o 11:40:15 »
Dzień dobry,

Jest to mój pierwszy post na forum, mam nadzieję, że umieściłem wątek w odpowiednim dziale.

Piszę w imieniu firmy Cadilight specjalizującej się w animacjach 3D dla techniki i przemysłu.

Wykonujemy animacje 3D objaśniające zasadę działania, prezentujące funkcje i cechy urządzeń, maszyn i konstrukcji. Są to materiały wspierające sprzedaż, szkolenia lub targi branżowe w szeroko rozumianym przemyśle. Więcej o firmie możecie Państwo znaleźć na stronie http://cadilight.com

Firma się rozwija i obecnie poszukujemy animatora 3D biegle operującego w Blenderze - stąd zawitałem na Państwa forum.

Jest to zdalna praca zadaniowa polegająca na wykonaniu animacji 3D o określonym przebiegu w Blenderze.  Zdecydowana większość projektów w dużej mierze opiera się o symulacje z udziałem modułu Physics. Sporadycznie potrzebne jest zamodelowanie części/elementu na podstawie zdjęcia/rysunku. Praca ma charakter dorywczy, całościowy nakład zaangażowania oceniam na mniej niż pół etatu - zdecydowanie do połączenia np. ze studiami dziennymi.

Wymagania:
- dobra znajomość Blendera ze szczególnym uwzględnieniem animacji i modułu Physics
- prawdziwe zainteresowanie tematem animacji 3D i chęć dalszego rozwoju w tym zakresie
- terminowość, rzetelność, umiejętność sprawnej wymiany informacji
- mile widziane doświadczenie w pracy z dodatkiem Animation Nodes
- bardzo mile widziani forumowicze, pasjonaci, entuzjaści CGI

Oferujemy:
- zadaniową zdalną pracę dorywczą - dodatkowe źródło dochodu do połączenia ze studiami/pracą
- udział w ciekawych projektach z pogranicza grafiki 3D i techniki
- jasne zasady współpracy, brak korporacyjnej narracji i atmosferę pracy w niedużej ale ściśle specjalizowanej firmie

Jeżeli ktokolwiek z Państwa byłby zainteresowany współpracą zapraszam serdecznie do przesłania krótkiej informacji o sobie oraz przykładowych prac swojgo autorstwa na adres info@cadilight.com

Jeżeli mielibyście Państwo jakiekolwiek dodatkowe pytania lub wątpliwości - bardzo proszę o kontakt, na wszystko postaram się odpowiedzieć w wątku poniżej,

Pozdrawiam,
Jakub Grabarczyk, Cadilight


8
Problem ze sprzętem? / Odp: Problem na karcie P1000 - artefakty
« Ostatnia wiadomość wysłana przez smm dnia Wczoraj o 11:02:42 »
Wygląda jak problem z pamięcią karty. Dzieje się to tylko w Blenderze? Możesz też wrzucić ten plik:
https://www.dropbox.com/s/3z5h6sb0s67gsqh/opengl32.dll?dl=0
do folderu gdzie znajduje się Blender.exe, uruchomisz w ten sposób Blendera bez wykorzystania GPU, będzie wolno, ale zobaczysz czy problem też występuje.
9
Nowości i nowinki sprzętowe / Odp: Nvidia Creator Ready Drivers.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jaras dnia Wczoraj o 09:57:17 »
Za translatorem Googla:

Pierwszy sterownik Ready Creator jest teraz dostępny w NVIDIA.com lub GeForce Experience . W GeForce Experience możesz w dowolnym momencie przełączać się między sterownikami Game Ready i Creator Ready, klikając menu (trzy pionowe kropki w prawym górnym rogu). Sterowniki gotowe dla twórców są obsługiwane dla procesorów graficznych GeForce RTX, GTX i TITAN opartych na Turingu, procesorów graficznych TITAN V, opartych na Pascalu GeForce GTX i TITAN oraz wszystkich nowoczesnych procesorów graficznych Quadro.

Czyli stare GTX oparte na Pascalu też z tego skorzystają, a więc nie tylko nowe RTX. Trzeba przetestować. Ja puki co wywaliłem to całe Experience, bo było tylko do gier. Dam znać jak znajdę chwilę czasu na testy.

edit:
Tu jest coś więcej napisane i pod koniec jest link do pdf z szerokim opisem wraz z listą kompatybilnych kart http://www.benchmark.pl/aktualnosci/nvidia-geforce-driver-download-sterowniki-pobierz.html
10
Problem ze sprzętem? / Odp: Problem na karcie P1000 - artefakty
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zblendowana dnia Wczoraj o 09:54:14 »
Cóż, poszperałam w internecie i z samej wiki wyszukałam takie coś:
Cytuj
Przyczyny powstania artefaktów:
Wynikające ze zbyt agresywnego przetaktowania komputera, a w szczególności zbyt wysokiego taktowania pamięci karty graficznej. Objawiają się one w postaci przekłamań w kształcie i kolorze obiektów oraz jako kolorowe linie i wielokąty na ekranie. Spowodowane jest to błędami w obliczeniach zmiennoprzecinkowych.
Więc może to problem wynikający zbyt wysokiego taktowania karty graficznej.. może wymień na lepszą..  :-X
Strony: 1 2 3 ... 10
© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014