Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Ostatnie wiadomości

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10
1
Modelowanie / Rzeźbienie / Odp: Wydajność viewporta w blenderze
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ancestor dnia Wczoraj o 19:11:08 »
W 2.8 będzie lepiej, są tryby które urywają łeb. Viewport w 2.8 jest ultra wypasiony!
2
Modelowanie / Rzeźbienie / Odp: Wydajność viewporta w blenderze
« Ostatnia wiadomość wysłana przez JarJarBinks dnia 20181208, 21:01:31 »
Ja też miałem problemy z zacinaniem Blendera i choć jestem właściwie początkującym odkryłem co mi tak tnie...
modyfikatory subsurf i bevel. Dobrze więc wyłączyć ich widoczność lub włączyć scene>simplicity>subsurf>vievport>0 lub 1
3
Materiały / Tekstury / UV / Odp: Mięszanie dwojga materiałów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez JarJarBinks dnia 20181208, 20:52:49 »
Ja ogólnie to jestem leniem i używam głównie darmowych teksturek powtarzalnych np. z https://3dtextures.me/ czy https://texturehaven.com/. i chodziło mi po prostu o proste mieszanie materiałów wg. Czarno-białej maski czy po prostu tekstury typu noise.

No a jeżeli łączyłbym te tekstury np. w GIMPIE to z kolei gdy chcę zrobić to obiekty każdy wg. innej maski mieszany no to mam na dysku i tak tyle samo tekstur co na początku, a potem więcej i więcej, plik blend puchnie i puchnie aż pecet mi wybuchnie...
4
Materiały / Tekstury / UV / Odp: Mięszanie dwojga materiałów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Zyzio dnia 20181208, 20:35:08 »
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć, i stwierdzić co jest dla kogo "lepsze", ale ja w takiej sytuacji wolałbym mieć jeden końcowy principled shader a wszystkie manipulacje i mieszanie kolorami itp robiłbym na poziomie samych tekstur, bo łatwiej zapanować nad spójnym efektem końcowym, prócz tego dobrą praktyką jest ograniczenie ilości tekstur do koniecznego minimum, więc jeśli da się połączyć kilka plików w jeden "na zewnątrz" oszczędzając przy tym na pamięci to tym lepiej.
5
Materiały / Tekstury / UV / Odp: Mięszanie dwojga materiałów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez JarJarBinks dnia 20181208, 19:51:12 »
Widzę że nikt nie odpisuje (choć i tak dziwi mnie że wy ludzie macie czas żeby tak se siedzieć na tych  internetach i odpowiadać na pytania takich osłów jak ja ;)) , więc może zamieszczę pliczek jakiś z tego co próbowałem:


https://drive.google.com/open?id=1jJNhj6qBfJUq7O_SHqNYqmDDSPB0Igmi

I właśnie o to chodzi że te dwie kostki trochę się różnią. Czy jest więc sens męczenia się z mixowaniem tekstur zamiast zmieszania po prostu shaderów Principled (w poprzednim poście źle chyba to nazwałem)  Mam na myśli trochę większą scenkę.

A tu pliczek z tą grupą nodów zbudowaną trochę z pomocą internetu
https://drive.google.com/open?id=1YXdv35aJXOO97P88sQeJwVKPe6E1_i5r
6
Prace ukończone / Odp: Animacja Tankietka z klocków
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ancestor dnia 20181208, 19:46:06 »
Typowy step-by-step, instrukcja i tyle, nie ma co kombinować
7
Prace ukończone / Odp: Animacja Tankietka z klocków
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Namrasit dnia 20181208, 17:39:42 »
Animacja ładna, choć wiedząc, na co blender pozwala, pewnie można by z niej jeszcze coś wycisnąć. Aż mi się przypomniało, jak sam się bawiłem w coś podobnego, z tym że w mojej animacji to roboty lego budowały model z klocków :)
8
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Crash
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Namrasit dnia 20181208, 17:37:27 »
A próbowałeś sprawdzić te pliki na innym kompie/systemie?
9
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Crash
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KattaK dnia 20181208, 01:35:34 »
Nie, problem zaczał się na 2.79, później próbowałem na nowszych i starszych wersjach i w kazdym jest ten sam problem ;/
Pierwsze co poszło to reinstal driveró z gpu ale nic z tego, moze zainstaluje starsze to cos to da. Jak ogarne to dam znać :)
Strony: 1 2 3 ... 10
© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014