Forum Polskiego Kursu Blendera

Blender Technicznie => Problemy / Pytania / Różności Blenderowe => Wątek zaczęty przez: gostpk w 20180513, 15:06:50

Tytuł: Usprawnienie importu modeli i tekstur
Wiadomość wysłana przez: gostpk w 20180513, 15:06:50
Witam wszystkich forumowiczów, jest to mój pierwszy wątek na tym forum i z racji iż jestem śnieżynką na forum jak i samym Blenderze proszę o wyrozumiałość jeśli, źle zamieszczam lub już coś podobnego istnieje. Mam w zamiarze do pracy inżynierskiej poruszyć temat o importowaniu modeli i ich teksturowaniu. Jest to moja wewnętrzna potrzeba, ale być może będę mógł zastosować w pracy. Z zawodu jestem stolarzem i wszelkie modele mebli są tworzone programie CAD, który ma różne możliwości, jednak rendering tam mówiąc ogólnie nie powala. Zacząłem robić próby importu do Blendera jako programu nie generującego dodatkowych kosztów. Importuję do Blendera pliki zapisane jako .obj i importuję jako .wrl. Wszystko się ładnie wrzuca, niestety siatka jest trójkątna u muszę wszystko ręcznie poprawiać, można to jakoś obejść by jeden prostokąt był traktowany jako jeden poligon prostokątny a nie dwa trójkąty? To jest jedna sprawa a druga tekstury. Chciałbym móc dawać jedną tekturę na całość bez zbędnej zabawy czyli mieć obok otwarte okno z bitmapą i za pomocą po prostu kliknięcia na jakąkolwiek z tekstur tylko zaimportowane elementy by się zmieniały. Zdaję sobie sprawę, że może to brzmieć chaotycznie, ale sam jeszcze nie bardzo wiem jak to ugryźć. Będę wdzięczny za jakiekolwiek materiały umożliwiające te operacje a raczej uproszczenie tych operacji, linki filmiki. Może ktoś już robił coś podobnego i wie skąd czerpać wiedzę?
Tytuł: Odp: Usprawnienie importu modeli i tekstur
Wiadomość wysłana przez: Zygfryd w 20180513, 16:35:35
Najlepsza kopalnia wiedzy jest na polskim kursie blendera - tutoriale Piotra  ;D
Tytuł: Odp: Usprawnienie importu modeli i tekstur
Wiadomość wysłana przez: Remik w 20180513, 20:51:45
Trójkątów możesz się pozbyć zaznaczając element i naciskając skrót Alt+J. Opcja bez skrótu jest dostępna na dolnej belce w zakładce Mesh/Faces/Tris to Quads. Zamienia to trójkąty na czworokąty, ale rezultat może być różny w zależności od tego jak wygląda siatka wyjściowa. Zerknij sobie czy w opcjach exportu programu w którym tworzysz model nie ma opcji, która określa czy siatka do eksportu ma być z trójkątów czy czworoboków. Może tu leży problem.
Tytuł: Odp: Usprawnienie importu modeli i tekstur
Wiadomość wysłana przez: gostpk w 20180514, 19:03:58
Tutoriale na pewno zerknę tylko w którym miejscu szukać bo zacząłem od podstawowych a to pewnie gdzieś dla zaawansowanych siedzi ;) Co do poligonów zerknę w programie tak jak piszesz czy jest tam ustawienie na trójkąty.