Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Ostatnie wiadomości

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10
1
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Animation Node
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Remik dnia Wczoraj o 17:45:40 »
Mam znowu pewien problem z AN. :( Tym razem problem dotyczy samego działania AN. Robię sobie te audio wizualizery i coś niecoś już wychodzi i postanowiłem wyrenderować sobie takie tam testowe duperele i nagle pojawił się problem którego się nie spodziewałem. Podczas renderowania w pewnym momencie AN zwyczajnie przestaje działać. W zasadzie w każdej rzeczy którą próbowałem renderować AN w pewnym momencie się zawiesza. Wygląda to tak, że mam tam jakąś scenkę zrobioną w AN i puszczam sobie normalnie animację w viewporcie. Wszystko dział od początku do końca pomimo wprowadzania różnego rodzaju zmian itd. Jednak jak próbuję taką działającą animację wyrenderować to po kilkuset klatkach AN nie działa i wywala błąd. Muzyka leci dalej, render też ale animacja się zawiesza. Co może powodować ten problem?

Wrzucam filmik z takiej niedokończonej animacji testowej w której widać pod koniec jak AN przestaje działać i screen z komunikatem AN.

https://youtu.be/RxM-rW0aYCw
2
Sprawy różne / Odp: SHOUTBOX - czyli luźne gadki o wszystkim i o niczym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ancestor dnia Wczoraj o 13:28:20 »
Poduczam się aktualnie w F360, modelowanie na krzywych z rzutów i planów to bajka, coś czego w Blenderze ogromnie mi brakuje. Filozofia F360 do ogarnięcia. Wszystkiego się w tym zrobić nie da, Blender jest bardziej uniwersalny, ale F360 dobry jest i swoje zastosowanie znajduje, no i to w zasadzie poważny CAD/CAM   
3
Sprawy różne / Odp: SHOUTBOX - czyli luźne gadki o wszystkim i o niczym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ramzes dnia Wczoraj o 12:16:48 »
I wlasnie dlatego u nas jest Blender... Nie ma czasu na jakies tam papierki itp. Poprostu zainstalowali wolny zamiennik i tyle... tak juz zostalo  :P
Ja tam się nie dziwię, że ludzie pracują na Blenderze, bo sam na nim pracuję już chyba z 10 lat. To po prostu bardzo dobry soft do wielu zadań. Masa ludzi pisze, że do superprodukcji to tylko jakieś Maxy, Maje itp, ale ludzie - świat nie opiera się tylko na superprodukcjach. Bardzo dobrą kasę można zarabiać robiąc bardzo niepozorne rzeczy w 3D (nawet w naszym kraju). Do wszystkich tych zastosowań Blender jest idealny, a to, że jest darmowy i nie trzeba kombinować z licencjami, jest jego dodatkową, wielką zaletą.
Dla mnie Blender jest podstawowym (zaraz obok pakietu Adobe) softem, którego używam do pracy niemal codziennie i nie wykorzystuję chyba nawet 20% tego potencjału jaki Blender posiada, a mimo to żyję z tego. Dlatego nie traktuję Blendera jako gorszego softu od konkurencji i nie dziwię się, że ktoś go używa. Moi klienci często nawet nie wiedzą na czym pracuję i nie interesuje ich to, bo dla nich liczy się to, co potrafię wykonać, nie ważne jakim narzędziem - a Blender jest moim zdaniem świetnym narzędziem.
4
Sprawy różne / Odp: SHOUTBOX - czyli luźne gadki o wszystkim i o niczym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez McGavish dnia Wczoraj o 12:03:33 »
Btw: Moje 3 grosze o Autodesk -
Pobralem Fusion 360? W czasie kiedy powoli przesiadalem sie z Windowsa na Fedore. Poprostu nie potrafilem znaleźć zalet tego oprogramowania. Klawiszologia rodem z Tibii, nieintuicyjne menu, nawigacja za pomoca kostki nie przypadla mi do gustu. III.... Do tego prawdziwy majstersztyk: Logowanie do programu! Co to ma być? Program maklerski? Nie wspomne o optymalizacji:
4 rdzeniowy procesor o stosunkowo duzym zegarze i GTX 460, to nie jest petarda, ale do zabytku to mu jeszcze troche brakuje, podczas pracy mialem stabilne 24 fps. Moim zdaniem nie warto. Nie lubie Autodeska..

Co do Fusion to się nie zgodzę, bo program kopie tyłki Blenderowi, Majce i Maxowi razem wziętym jeśli chodzi o hardsurface. Tworzenie w nim jest może trochę wolniejsze, ale jakość jest po prostu niesamowita. Sterowanie jest typowe dla CAD, nie trzeba sterować kostką. Logowanie ma takie zalety, że możesz pracować na kilku komputerach i mieć te same projekty bez konieczności przesyłania. Biorąc pod uwagę, że wykorzystuje "non-destructive workflow", to niektóre elementy proszą się o wykonanie w nim.
5
Sprawy różne / Odp: SHOUTBOX - czyli luźne gadki o wszystkim i o niczym
« Ostatnia wiadomość wysłana przez BlackFarmer dnia Wczoraj o 02:37:13 »
Po co piracić, pokrewna Maya jest u mnie w informatycznej na każdym kompie, na legalnej licencji studenckiej czy podobnej (jak pamiętam to trzeba zarejestrować chyba szkołę, przejść parę formalności by otrzymać takową). Akurat w celach nauczania nawet droższe programy dają całkiem miłe wsparcie, a że oba są od Autodesk to podejrzewam że oba można w pełni legalnie zainstalować za darmo, oczywiście pod pewnymi warunkami.

I wlasnie dlatego u nas jest Blender... Nie ma czasu na jakies tam papierki itp. Poprostu zainstalowali wolny zamiennik i tyle... tak juz zostalo  :P

Btw: Moje 3 grosze o Autodesk -
Pobralem Fusion 360? W czasie kiedy powoli przesiadalem sie z Windowsa na Fedore. Poprostu nie potrafilem znaleźć zalet tego oprogramowania. Klawiszologia rodem z Tibii, nieintuicyjne menu, nawigacja za pomoca kostki nie przypadla mi do gustu. III.... Do tego prawdziwy majstersztyk: Logowanie do programu! Co to ma być? Program maklerski? Nie wspomne o optymalizacji:
4 rdzeniowy procesor o stosunkowo duzym zegarze i GTX 460, to nie jest petarda, ale do zabytku to mu jeszcze troche brakuje, podczas pracy mialem stabilne 24 fps. Moim zdaniem nie warto. Nie lubie Autodeska..
6
Prace w toku / Odp: Fokker D.VII - game-ready
« Ostatnia wiadomość wysłana przez CrazyYuan dnia Wczoraj o 01:57:54 »
Powoli, część po części zabieram się za retopo i tekstury :)

https://us.v-cdn.net/5021068/uploads/editor/di/rjwz9f1oy0ve.jpg


https://us.v-cdn.net/5021068/uploads/editor/gw/aige90t8b1jw.jpg

https://us.v-cdn.net/5021068/uploads/editor/mo/4iimu6yepg4l.jpg


https://us.v-cdn.net/5021068/uploads/editor/e2/zxcecnpc55nu.jpg
7
Prace w toku / Odp: Sławomir Pracownia.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez slawomir10024 dnia 20180222, 22:44:48 »
Dzięki serdeczne. Pozdrawiam.
8
Prace w toku / Odp: Sławomir Pracownia.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KattaK dnia 20180222, 21:44:54 »
Zaciągnij nowa wersje, może tam będzie  :P
w sensie "Extra object"?
9
Sprzęt - ogólnie / Odp: wymiana karty graficznej
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Luk dnia 20180222, 20:38:12 »
Co do płyty głównej nie pomogę, tu pisałbym do video blog tech, gość z krakowa, zna się na tym, można go pytać. A jak się zdecydujesz na montaż u niego to zrobi Ci OC dostosowane do Twojego zestawu. Poleciłbym forum lipton tech, ale chwilowo jest zawieszone. Nie musi posiadać funkcji SLI, nie będziesz parować kart, tylko używać ich osobno.

Zastanów się czy naprawdę potrzebujesz 11GB ramu. Sprawdź ile zajmują twoje projekty. Skoro teraz 980 Ci wystarcza to tym bardziej 1070 da radę. Różnica pomiędzy 1080 a 1070 to około 1000zł (za to masz Top zasilacz np. seasonic 850W gold) który pociągnie wszystko i jeszcze będzie miał spory zapas i około 11 lat gwarancji producenta. A 1080 nie jest szybsza o te 1000 zł. O modeli Ti nie wspomnę bo to  traci sens. Miej na uwadze że pomału przebąkuję się o wprowadzeniu wersji GTX 2000.
W Twojej obudowie (to już kiedyś pisałem) trzeba wynitować koszyk na dyski i włożyć drugi wentylator na front, ale i tak osobiście poświęciłbym 300-400 zł i kupił większą i chłodniejszą skrzynkę.
W chłodzenie wodne z tym budżetem bym się nie pchał. Prosty zestaw LC + blok wodny do dwóch kart to min 2000 zł. + ktoś kto to zrobi.
10
Prace w toku / Sławomir Pracownia.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez slawomir10024 dnia 20180222, 19:55:50 »
Cześć wszystkim użytkownikom Forum Polskiego Kursu Blendera. Mam pytanie takie do Was wszystkich ponieważ odpocząłem długi czas i nabrałem do Blendera troszkę dystansu i wprawiam się po kolei, ale przechodząc do sedna sprawy nie mogę za nic w świecie znaleźć wtyczki o nazwie Mesh Extra Tools szukałem w internecie i nie mogłem nigdzie trafić na nią. Wersja mojego oprogramowania 2.75  będę wdzięczny wszystkim Wam w tej sprawie za udzieloną pomoc i podane odpowiedzi. Pozdrawiam wszystkich Sławek.
Strony: 1 2 3 ... 10
© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014