Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Ostatnie wiadomości

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10
1
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Co to jest fake-user i po co to?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Arek dnia Dzisiaj o 00:48:21 »
Cytuj
Ja tam bym wolał więcej warstw a nie tylko 20
Już niedługo... :)
2
Prace w toku / Odp: Kosmodrom_Robsona
« Ostatnia wiadomość wysłana przez sempervirent dnia Dzisiaj o 00:28:32 »
Jeżeli taki miał być render - zwracam honor. Widocznie klient miał taki 'pomysł ' (skądś to znam).
Nie chciałam krytykować, zauważyłam po prostu, że przy denoisie (na scenach przy których pracuję ) działa całkiem nieźle, po wcześniejszym ustawieniu opcji rozmiaru rozmycia itp. Co kraj to obyczaj, co scena to inne parametry. :)
3
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Co to jest fake-user i po co to?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andy939 dnia Wczoraj o 23:35:01 »
Super dzięki teraz to widzę, ale przyznam że ja wciąż nie wiem na co robić kilka scen.
Ja tam bym wolał więcej warstw a nie tylko 20
4
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Co to jest fake-user i po co to?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Arek dnia Wczoraj o 23:04:32 »
Cytuj
szukam sposobu wykorzystania samego object

Tworzysz drugą scenę i:
- albo linkujesz wszystkie obiekty z obecnej sceny do nowo utworzonej przy pomocy "New Scene" - "Link Objects"
- albo tworzysz następną pustą scenę i linkujesz obiekty stosując skrót Ctrl+L (Make Links) - To Scene ....

Wtedy obiekty są zlinkowane z dwoma (lub wieloma) scenami i na każdej scenie tak samo się zachowują, czyli mają wielu użytkowników. No i wtedy, aby odseparować tylko same obiekty, możesz wykorzystać "Make single user - Object"
5
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Co to jest fake-user i po co to?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia Wczoraj o 22:28:28 »
Chyba nie skumałeś do końca.
Jak chcesz zrobić Single User z menu Object (bo o te Ci chodzi, nie?) to opcja Object utworzy nowy obiekt (.numerek do nazwy) ale z tymi samymi danymi - jak wybierzesz Object&Data to ci zrobi i obiekt i dane nowe (i do nazwy obiektu dostaniesz numerek i do nazwy danych - ale znikną numerki liczby użytkowników).
6
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Co to jest fake-user i po co to?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez andy939 dnia Wczoraj o 21:35:13 »
Dzięki wielkie, to może żeby nie zakładać nowego tematu, jak już weszliśmy na temat danych.
Nie mogę rozkminić pewnej rzeczy, w opcji make single user jest do wyboru object a druga opcja object & data, czy samo object coś daje?
Jak robimy duplicate linked, to mamy dwa obiektu współdzielą jeden mesh, jak chce je rozdzielić to muszę dać object & data, szukam sposobu wykorzystania samego object .
7
Prace w toku / Odp: Kosmodrom_Robsona
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pl4n_b dnia Wczoraj o 20:04:20 »
-> sempervirent
Ja tak nie uważam bo testowałem podobne ustawienia i nie wypaliło.. Denois - nawet lekki działa do bani we wnętrzach - za dużo plam i jakichś dziwnych wykwitów pokrywa moje rendery - nawet na 2px x 0,1 int. O ile przypadku outdoorów to jeszcze nawet daje rade i umyka uwadze to na białych ścianach jest nie do przejścia (przynajmniej nie dla mnie). Odbicia nadrabiam ilością sampli, które same w sobie też nabijają całkiem konkretną ilość odbić, jak by to gupio nie zabrzmiało :) Pusto i sterylnie bo odtwarzałem zdjęcie, które miałem odtworzyć - taka misja zawodowa - sam nie muszę wiedzieć o co chodzi, wypełniam swoje zadania jak najlepiej potrafię. Dzięki za konstruktywną krytykę, następnym razem wezmę ją pod uwagę.

->Ancestor
Scena to hdri w 16k plus kilka dodatkowych doświetlających plejnów z mat. emission. Dzięki. :)

Dorzucam drugą wersję, tym razem jeszcze bardziej ponurą :D

https://i.imgur.com/YkxetPY.jpg


8
Prace w toku / Odp: KattaK- prace
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KattaK dnia Wczoraj o 19:23:13 »
Tak żem czuł zę za mocny, no a trawa właśniesłąbo, ale to WIP to jeszcze się popracuje, myślę co tam dodać ;D
Dzieki ale to robie dla siebie, bardziej żeby popracować nad czyms itp. to staram sie wszystko robić sam ;)
Ale link się przyda, dzięki wielki ;D
Edit: zawsze najs obczaić jak inni robię modele, zawsze można coś wyciągnać :D
9
Materiały / Tekstury / UV / szkło butelki z wypełnieniem / oświetlenie / bliki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jaras dnia Wczoraj o 19:02:42 »
Witam,
męczę się z materiałem szkła butelki. W zasadzie mam jako tako już ją oświetloną, tyle że przednie bliki sa podwójne, bo światło odbija się nie tylko od zewnętrznej ale też i od wewnętrznej płaszczyzny szkła butelki. Przez to dostaję te podwójne bliki. Niestety nie mogę zrezygnować z grubości szkła butelki (która jest wypełniona obiektem udającym płyn), gdyż tracę przez to kontury butelki - a dzięki nim uzyskuję wrażenie klarowności.
Finalnie chciałbym jeszcze materiał szkła rozbudować o minimalne deformacje powierzchni, gdyż w rzeczywitości szkło butelki nie jest jednorodnie gładkie - szczególnie to widać (real foto) na blikach i załamaniach cieni w szkle.
załączam poniżej screen z fragmentu renderu wraz z podglądem materiału szkła - może jakaś dobra dusza coś podpowie.
10
Materiały / Tekstury / UV / Odp: problem z normal map - dziwne swiało
« Ostatnia wiadomość wysłana przez surowy86 dnia Wczoraj o 17:28:56 »
Ok. Jak sobie z tym poradzić mniej więcej wiem ale po prostu zastanawia mnie o co chodzi z tym, że niby w jednym i drugim programie te same tekstury ale efekt kompletnie inny...
Normal mapa jest pod OpenGL. Zastanawia mnie czy to kwestia może jakiś ustawień w SP albo w Blenderze...
Strony: 1 2 3 ... 10
© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014