Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Ostatnie wiadomości

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10
1
Nowości w Blenderze / Odp: Nowy displacement
« Ostatnia wiadomość wysłana przez vipovsky dnia Dzisiaj o 17:39:00 »
lepiej sobie radzi z 4x sli, szybki podgląd w viveporcie. moja wersja jest stabilna, raz na jakiś czas pogubi ścieżki tekstur, ale nie jest to uciążliwe
2
Nowości w Blenderze / Odp: Nowy displacement
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Arek dnia Dzisiaj o 15:43:16 »
Co jest powodem, że musisz do swojego projektu wykorzystać rozwojową wersję Blendera i z tego co rozumiem, projekt wykonany był na stabilnym B 2.79. Nie jest dobrym pomysłem wykorzystywanie wersji rozwojowych w projektach, gdyż w takiej wersji programu wszystko może się zmieniać jak w kalejdoskopie. Dziś wszystko sobie poustawiasz, a jutro coś się zmieni i ponownie będziesz musiał zmieniać. Tym bardziej bym nie zalecał używać obecnie wersji rozwojowej, gdyż prawdopodobnie pod koniec miesiąca do wersji rozwojowej (tzw. mastera) trafi Blender 2.8 i wszystko dość drastycznie się zmieni. Pomijam oczywiście, że wersja rozwojowa blendera zawiera całe mnóstwo potencjalnych błędów.
3
Nowości w Blenderze / Odp: Kursy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez vipovsky dnia Dzisiaj o 15:16:32 »
4
Nowości w Blenderze / Odp: Nowy displacement
« Ostatnia wiadomość wysłana przez vipovsky dnia Dzisiaj o 15:15:01 »
Mimo wszystko jestem zmuszony przestawiać to w 70% materiałów, oraz podłączać nod vector> Displacement następnie przestawiać na Height zmniejszać do zera Midlevel oraz Scale do 0.1, albo Multiplay oraz przestawić na 0.1
Na materiale wyjściowym odrazu jest założenie dziesięciokrotnego przemnożenia.

Chodziło by mi o to aby sobie nie dodawać pracy i dla tego napisałem ten post.
Dzięki za odpowiedź jednak nie do końca o to też chodzi.
5
Nowości w Blenderze / Odp: Nowy displacement
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Chris4132 dnia Dzisiaj o 10:42:00 »
Czy mi się wydaje, czy po prostu zgubiłeś opcję Material->Settings->Displacement: Bump?
Jak to ustawisz to masz normalny Bump, czyli bez modyfikacji siatki, tak jak jest w zwykłej wersji "Supported".
6
Nowości w Blenderze / Nowy displacement
« Ostatnia wiadomość wysłana przez vipovsky dnia Wczoraj o 23:01:03 »
witam,

Jak pewnie wielu zauważyło, w nowych odsłonach blendera tj. 2.79.< zastosowany został nowy rodzaj dispalcement pozwalający na przemieszczenie w trójwymiarze.
Sprawa jest o tyle skomplikowana, że mnie osobiście nie jest to do końca potrzebne a nawet mógł bym stwierdzić, iż mnie osobiście to przeszkadza na ta chwile. niektóre z materiałów jakimi się posługuje wymagają znacznej przeróbki, bez zatosowania eksperymentalnej wersji Blendera  oraz funkcji geometrycznych z tym związanych, nie mogę uzyskać pożądanego efektu ( chyba że podłącze do normal mapy), jednak wolał bym posługiwać się displacement podobnie jak ma to miejsce w oficjalnej wersj tj. 2.79.
Zna może ktoś jakie elementy należało by poprzestawiać aby uzyskać poprzedni nod wyjścia materiału?
7
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Nowy komputer muli podczas renderowania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Luk dnia Wczoraj o 20:46:44 »
Ale renderujesz na CPU + GPU? czy tylko GPU?
8
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Nowy komputer muli podczas renderowania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez BlackFarmer dnia 20180816, 23:34:23 »
Mi na Fedorce g3 spowolni ale mogę normalnie używać przeglądarki. Na win7 również nie miałem takich problemów. Za to na win10 zawsze był jakiś ceregiel.
9
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Nowy komputer muli podczas renderowania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ozonek dnia 20180816, 23:05:58 »
W sensie? Robiłem wiele benchmarków, Cinebench ~1603 @4.8Ghz, maks wyciągnąłem 1705 @5.0Ghz, ale za gorąco obecnie na to. Musiałbym zdeliddować.

BMW na GPU robi w 2:12. Na CPU wyszłoby koło 4, ale mi się nie chciało czekać.

Na Win 7 wyniki identyczne.

No 100% CPU spowalnia system, wiadomo. Ale żeby szły przycinki po 10 sekund, aż sterownik ekranu się resetuje, to nie jest normalne. Próbowałem wszystkiego na tym Win 10, nie poszło. I tak go nie chciałem, bo to bardziej malware niż system, ale byłem za leniwy, żeby się bawić z instalacją 7 (na nowym hardware to koszmar).
10
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Nowy komputer muli podczas renderowania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez SirGorn dnia 20180816, 22:52:07 »
Mi wykorzystanie 100% cpu zawsze kojarzyło się z lagami systemu, niezależnie od systemu.

Ozonek, a z ciekawości - nie robiłeś jakiegoś benchmarka na W10?
Strony: 1 2 3 ... 10
© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014