Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Ostatnie wiadomości

Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 ... 10
1
Zasoby sieci / Odp: Darmowy ebook...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez winhelp dnia Wczoraj o 23:14:05 »
Bo to jest oferta codzienna - co dzień inna książka. Też jestem zapisany i zalogowany a nic nie dostaję. Musisz wejść na stronę. Btw, ta książka już co najmniej raz była.
2
Prace ukończone / Odp: Pierwszy model
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Chris4132 dnia Wczoraj o 21:58:23 »
To i ja podziękuję za rozpiskę, miło dowiedzieć się jak to wyglądało zza kurtyny. Praca naprawdę bardzo dobra, masa referencji i tutoriali wcale nie umniejsza laurów, wręcz przeciwnie.

@jubi
Pierwszy raz słyszę termin kontrapost, widocznie za mało kręcę się w krainie rzeźb. Nawet w takim krótkim poście nauczysz czegoś noobków :D
3
Prace ukończone / Odp: Pierwszy model
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jubi dnia Wczoraj o 20:59:12 »
Dzięki za dokładną rozpiskę krok po kroku, na pewno niejednemu userowi się przyda, pewnie nawet i mnie, bo rzeźbię prawie wyłącznie głowy a poniżej w zasadzie się nie zapuszczam bo wydaje mi się że tam tego wszystkiego jest za dużo i za bardzo ruchome, trzeba znać wszystkie możliwe ułożenia, jak się co rozciąga i kompresuje itd. w sumie mnóstwo roboty i wiedzy.

Jeśli będziesz potrzebował pomocy w rzeźbieniu głowy to jest na forum kilka osób które się tym zajmowały, np. Olek, więc w razie problemów można liczyć na podpowiedzi.

Jeśli chodzi o finalną pozę twojej postaci, to być może przydałby się jej wyraźniejszy kontrapost.

https://www.google.pl/search?q=contrapposto&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjOwpSkyK7SAhVMWSwKHQ9GClgQ_AUICCgB&biw=2560&bih=1310
4
Prace w toku / Odp: jubi - prace różne, WIPs itd.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jubi dnia Wczoraj o 20:50:29 »
Fajnie ci to wychodzi. Zwróciłem tylko uwagę na jedną nieścisłość czyli górna część wargi. Na modelu moim zdaniem jest zbyt ludzka i przechodzi w usta. Na zdjęciu jest bardziej zwierzęco i można by powiedzieć, że tam ust nie ma.

Faktycznie, tam powinno być bardziej płasko, zamiast wywiniętej górnej wargi.

Cytuj
Ładnieeeee jubi #polak widzę

Najlepsza ostatnio seria memów, bardzo prawdziwa.
5
Remik, sprawdziłem rozmiary tekstur i są one raczej większe niż 2048x2048 pikseli.
Zrobiłem test: zmniejszyłem rozmiar obrazka i po załadowaniu tekstury nic się nie zmieniło.
Wciąż piksele są olbrzymie na malowanym podłożu.
6
Rendering / Oświetlenie / Blender - problem z kartą graficzną NVIDIA Geforce GTX 1050 Ti
« Ostatnia wiadomość wysłana przez A.S. dnia Wczoraj o 19:30:40 »
Witam. Nie wchodziłem już dawno na forum PKB.  Ostatnio dokupiłem sobie do komputera kartę NVIDIA Geforce GTX 1050 Ti. Pominę już to, że nie sprawdziłem wcześniej, że zwykły Blender Render w którym robię animację, nie obsługuje renderowania GPU  i musiałem przerabiać  materiały na Blender Cycles (którego i tak chciałem wreszcie wypróbować).

Jednak od tego czasu zaczęły mi występować różnego rodzaju błędy:
- Niebieski ekran (zdj. 1) -  Jednego dnia wyskoczył mi aż trzy razy, a innym razem nie widuję go przez kilka dni.  Pokazuje się zarówno w Blender-Renderze jak i w Cycles.
- podczas włączania podglądu rendered (czasami nawet dla pojednynczego średnio-rozwierzchołkowanego obiektu ekran gaśnie i wyskakuje dymek...tylko taki na ekranie, a nie z wnętrza komputera  :) (zdj. 2)

Jeżeli chodzi o to drugie, to miałem dzisiaj włączone renderowanie  samego łączenia obrazków PNG w Edytorze Nodów. I w tym czasie chciałem podejrzeć coś w jednej scence...
Błąd 2 wyskoczył, a w okienku w którym się renderowało, zaczęły się jakieś dziwadła (zdj. 3)

Mam więc takie pytanie: dlaczego tak się dzieje? Myślałem że to z powodu tej karty. Jednak Komputerowiec, który instalował mi kartę graficzną (oraz składał rok temu komputer), jeszcze raz wszystko sprawdził i powiedział, że to problem z Blenderem i żebym lepiej robił animację w 3d Max-ie. Tylko po co, kiedy Blender jest darmowy.
7
Prace ukończone / Odp: Pierwszy model
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Frost dnia Wczoraj o 19:25:14 »
Dziękuję za odpowiedź. Co do posta to w sumie głupia sprawa i nie wiem co napisać:D. Bo sęk w tym, że nie mam za sobą żadnych teoretycznych podstaw w zakresie ani rysowania, ani rzeźby. Faktycznie, za dzieciaka (z 17 lat już minęło) miałem okres kiedy bawiłem się w rysowanie i nawet dobrze mi szło, ale z chwilą kiedy pojawił się w domu PC, wszelkie inne zainteresowania szlag trafił:D. Skierowałem się ostatnio ku modelowaniu 3D, bo do powrotu do rysowania nie miałbym cierpliwości, a to wydawało mi się prostsze i fajniejsze jednocześnie. Ale z chęcią poniżej przedstawię jak robiłem ten model dokładnie, żeby pokazać, że stworzenie sylwetki człowieka w prostej pozie wcale nie jest tak trudne jak się może wydawać, mając na podorędziu podkłady referencyjne.

W ramach wstępu – wprawdzie teoretycznych podstaw z rysunku itp. nie miałem żadnych zanim zacząłem tworzyć model, to pojęcie o anatomii posiadam zgrubsza. Tj. jakie są główne, widoczne grupy mięśni, gdzie mają przyczepy, jak wyglądają w różnych pozycjach itp. (efekt fascynacji sportami siłowymi:D) Tworząc ten model mocno też opierałem się na zdjęciach osób w różnych pozach, oskórowanych modelach anatomicznych, zdjęciach i modelach 3d poszczególnych części ciała. Bardzo dużo też mi pomogła seria: 

https://www.youtube.com/playlist?list=PLtG4P3lq8RHFBeVaruf2JjyQmZJH4__Zv

Wprawdzie są to filmy trochę ogólne (za szczegółowy kurs trzeba sypnąć kasą) to można się z nich sporo dowiedzieć.

Co do samego modelu to generalnie cały mój workflow oparłem na tym tutorialu:

https://www.youtube.com/watch?v=tZnUgt659oI

Przechodząc do meritum:
1.   Jak wspomniałem wcześniej, podstawowy mesh został stworzonych z kilku Cube’ów z modyfikatorem Subsurf. Cały mesh został wymodelowany na podkładzie. Bez tego nie dałbym rady bo o anatomii i proporcjach zacząłem się uczyć dopiero od niedawna:)
http://i.imgur.com/qPhT5S1.jpg

2.   W dalszej kolejności zaznaczyłem sobie zgrubsza pozycję głównych mięśni i z tego etapu przeszedłem na Sculpt Mode.
http://i.imgur.com/C0P8UxC.jpg

3.   Na tym etapie nie korzystałem  już z podkładu, ale bazowałem na zdjęciach referencyjnych różnego rodzaju. Ten etap trwał najdłużej i składał się z mozolnych prób i błędów oraz poprawek. Po prostu rzeźbiłem i poprawiałem konkretną grupę mięśniową tak długo aż kształt zaczął przypominać ten ze zdjęć;).  Zakładam, że na tym etapie przydaje się  wyrobione oko. Można też dodać, że wybrałem model w pozycji neutralnej bo taki jest najprostszy:). Raz, że dużo zdjęć referencyjnych w sieci w tej pozie (w tym modele anatomiczne), dwa, że można korzystać z modyfikatora Mirror co znacząco ułatwia robotę. Na tą chwilę raczej nie potrafiłbym zrobić modelu w dynamicznej pozie.
http://i.imgur.com/hXlgkvs.jpg

4.   Po wykonanie wstępnej rzeźby (bez dłoni bo najtrudniejsze zostawiłem na koniec:D) ułożyłem model w docelowej pozie za pomocą armatury. Ponownie, poza dosyć prosta, bo przy niewielkich zmianach mesh w miarę dobrze się deformuje.
http://i.imgur.com/k63J27F.jpg

5.   Kolejny etap to już dodawanie szczegółów, poprawienie miejsc deformacji (szczególnie wyciągniętego ramienia) oraz wymodelowanie dłoni dokładnie tym samym trybem jak całą sylwetkę.
6.   Pas to zmodyfikowany w Edit mode torus, czaszka rzeźbiona, rogi zrobione na bazie krzywej. Nadupnik to płaszczyzna dopasowana w Edit mode do ciała i pasa z dodanym modyfikatorem Solidify. Fałdy na materiale to radosne i randomowe pociągnięcia w Sculpt mode.
http://i.imgur.com/eLZQjY7.jpg


To by było na tyle w dużym skrócie. W każdym razie sam byłem zaskoczony efektami i zmotywowało mnie do dalszych prób. W następnej kolejności chciałbym się zmierzyć z ludzką twarzą-popiersiem. Pewnie męską, bo brzydotę łatwiej wyrzeźbić:D:D
8
Problemy / Pytania / Różności Blenderowe / Odp: Wielki problem z jakością tekstury w texture painting.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Remik dnia Wczoraj o 19:22:31 »
Każde zdjęcie ma swój rozmiar podawany najczęściej w pikselach. Jeżeli miałeś przykładowo obrazek o rozmiarze 512x512 pikseli to taki rozmiar powinieneś wpisać w blenderze zamiast tych 2048 pikseli. Podając wyższą wartość niż rzeczywista skalujesz ten obrazek. Tak przynajmniej mi się wydaje.
9
Zasoby sieci / Odp: Darmowy ebook...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ancestor dnia Wczoraj o 19:20:41 »
Nie wiem jak to jest, mam tam konto, mam włączony newsletter a info o nowych rzeczach nie dostaję ;)
10
Prace w toku / Odp: jubi - prace różne, WIPs itd.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KattaK dnia Wczoraj o 19:07:42 »
Ładnieeeee jubi #polak widzę :P
Strony: 1 2 3 ... 10
© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014