Galeria Użytkowników 182

W tej galerii zebrałem prace nadesłane przez Was – moi drodzy – przez Użytkowników Polskiego Kursu Blendera. Jest to dla mnie dowód, że są osoby, które nauczyły się czegoś dzięki mojej pracy, no a najbardziej cieszy mnie to, że nie bały się pokazać swoich dzieł. Wspaniałe jest to, że chcecie pokazać, że PKB ma sens! Dziękuję! Każda nadesłana praca mnie bardzo cieszy, i nie każda musi tu trafić. Jeżeli udało Ci się coś osiągnąć dzięki temu serwisowi, napisz do mnie!!!

Bardzo wszystkim dziękuję za nadsyłanie prac!

 

182 thoughts on “Galeria Użytkowników

  1. Odpowiedz Michał Lut 18,2017 15:42

    Witam, niżej przesyłam link do mojej pracy robionej na podstawie Pańskiego poradnika o bombkach.

    https://drive.google.com/open?id=0B6o4wo5LB7UdSUdaaXI1cU1QcDg

  2. Odpowiedz Alphekka Maj 7,2016 16:12

    Cześć, moglibyście mi podpowiedzieć czy wizualizacje (zwłaszcza wnętrz) robicie na samym tylko blenderze czy macie jakiegoś v-ray dodatkowo, czy coś innego jeszcze… ?

  3. Odpowiedz PABLOS1706 Sty 13,2016 06:06

    Witam, zacząłem zabawę z blenderem jakieś 4 dni temu i chciałem się podzielić moimi wypocinami; https://www.dropbox.com/s/u1teuflpj5pmigw/bile%204.png?dl=0 , chciał bym także zapytać, jak uzyskać fakturę, taką „wypukłą”, płótna stolu bilardowego, aby wyglądało to bardziej realistycznie, to samo dotyczy się kredy. Będę wdzięczny za podpowiedzi. Pozdrawiam.

    Paweł Kowalczyk vel Kowalski

  4. Odpowiedz Seba Kwi 7,2014 04:23

    Witam , od niedawna zacząłem swoją przygodę z blenderem ( prawie miesiąc) , wysyłam przykładowe prace. Proszę o ewentualne komentarze i jak mógłbym je ulepszyć .

    Praca 2 ( logo ) : https://drive.google.com/file/d/0B-6mi5caSbYNc2Mtb2J0TXV2cTg/edit?usp=sharing

    Praca 3 ( bottle ) : https://drive.google.com/file/d/0B-6mi5caSbYNZlhxT3luZXpwNjA/edit?usp=sharing

    • Odpowiedz piotao Kwi 7,2014 20:38

      Dziękuję Ci za podesłanie prac. Myślę, że dobrze zrobisz, gdy wejdziesz na Forum (http://polskikursblendera.pl/forum/), zarejestrujesz się tam, i w odpowiednim dziale przedstawisz swoje prace. Możesz liczyć na komentarze. Widać, że pokonałeś pierwsze trudności w renderowaniu, i że jesteś na pewnym etapie drogi ku profesjonalnej grafice 3d :) Wiele jeszcze przed Tobą, ale sporo już osiągnąłeś :)

  5. Odpowiedz KattaKPL Kwi 7,2014 01:45

    Pomyślałem że mógłbyś chcieć wrzucić tu któryś z moich renderów, link do prac. Jeśli chciałbyś coś wrzucić to napisz które. Podeśle ci wtedy link do ściągnięcia.

  6. Odpowiedz Ardian Rutkowski Mar 17,2014 13:12

    Praca do galerii. Nie miałem jeszcze przyjemności nic tutaj wysłać, nie widzę żadnego guzika ‚dodaj do’ wystarczy link ?

    https://drive.google.com/file/d/0BwaMGPije7OuYklmUjgtSlB5NVk/edit?usp=sharing

    • Odpowiedz piotao Mar 21,2014 23:03

      Dziękuję Ci bardzo! Wygląda imponująco. Czy to był BLENDER? Jeżeli rzeźbiłeś w Zbrushu lub innych tego typu pakietach, pracę powinieneś umieścić w społecznościach związanych właśnie z nimi :)

  7. Odpowiedz bl000dy Sty 31,2014 18:36

    Witam, czy moja praca nadawałaby się by umieścić ją w galerii?

    https://drive.google.com/file/d/0B8i8EYqdebkOYVBVQzh1d3RNSU0/edit?usp=sharing

    Wszystkiego dowiedziałem się dzięki pańskim poradnikom. Dziękuje.
    A tak poza tematem przydałby się poradnik na temat tworzenia trawy i innych tego typu obiektów, bo nie ma o tym tutoriala a jestem pewien, że przydałby się wielu użytkownikom.

    • Odpowiedz piotao Lut 2,2014 20:35

      Witaj, dziękuję Ci za pracę, którą przygotowałeś. Widać, że sporo ogarnąłeś różnych tematów :) Jeżeli chcesz, łatwo możesz uczynić ją jeszcze lepszą – warto poprawić oświetlenie częsci pnia kryjącej się w czarnym cieniu. Warto także byłoby spowodować, aby kłody wyglądały różnie, i bardziej realistycznie. Możesz taki efekt osiągnąć stosując teksturę innego rodzaju, na przykład zrobioną ze zdjęcia jakiegoś prawdziwego pnia leżącego w lesie. A trawa to już całkiem poważny temat, i sporo skorzystasz zaglądając na strony Blender Guru – Andrew Price ładnie tam wyjaśnił jak zrobić prawdziwie piękną, realistyczną trawę. Ciekaw jestem, co powiesz na moje propozycje :)

      • Odpowiedz bl000dy Lut 3,2014 20:42

        Myślałem o tym by dodać jakeś odrastające gałęzie, pokrzywić pień no i polepszyć wygląd trawy nie crashując blendera tylko nie wiedziałem jak się za to zabrać. Dziękuję za stronę.

  8. Odpowiedz orzel1244 Sty 20,2014 17:03

    Dziękuję za opinie, poprawiłem otoczenie i próbowałem dodać specular, ale wyglądało to co najmniej dziwnie..
    Oto nowy model https://drive.google.com/file/d/0B00ImuQe6vATV3oyUjZXTG1uNXc/edit?usp=sharing
    nie wiem czy wygląda to teraz dobrze jeżeli nie to proszę wrzucić stary obraz. maluchowi dawałem mirror ale na shade flat wyglądało to dziwnie a na smooth jeszcze
    gorzej bo było pełno czarnych miejsc itp. dodam że maluch jest bez kół bo możliwe że wykorzystam go jako podmianke w jakiejś grze.

    • Odpowiedz piotao Sty 20,2014 21:09

      Myślę, że taka praca wymaga jeszcze porządnego dopracowania. Nie idź na łatwiznę, osiągnąłeś już tak wiele, że niewiele potrzeba, aby praca nabrała wyglądu. Jeżeli chcesz trafić go Galerii, zapraszam na forum – możesz tam pokazać swoją pracę i zapytać co warto dopracować.

      • Odpowiedz orzel1244 Sty 22,2014 16:34

        A czy znasz jakiś program do Normal map na linuxa ? wtyczka do gimpa coś nie chce mi działać niby instaluje sudo apt-get install gimp-normalmap ale nie mam w filter map i normal a patrzyłem na poradnikach różnych i ludzi właśnie tam mieli ŧę opcje.
        Moje distro : ubuntu 13.10 gnome
        Dodam że pod wine nie działa nic a w google nic nie mogłem znaleść ;(

        • Odpowiedz piotao Sty 22,2014 17:45

          Wtyczka po instalacji jest widoczna w menu Gimpa pod Filtry -> Odwzorowania -> Normalmap. I powinna działać, jeżeli nie zadziała, przeinstaluj gimpa i wtyczkę za pomocą sudo apg-get install –reinstall gimp gimp-normalmap. Pamiętaj też że instalacja gimp-plugin-registry usunie pakiet gimp-normalmap. Możesz spróbować ich używać zamiennie.

  9. Odpowiedz orzel1244 Sty 19,2014 22:14

    Witam, Czy może pan umieścić moją prace ? https://drive.google.com/file/d/0B00ImuQe6vATcmc0S2JzWWx4eDg/edit?usp=sharing PS: dodałem ten plik tak aby mogła wyświtlić go osoba o mail PiotrArlukowicz@gmail.com mam nadzieję że to ty :D
    Dziękuje za wszystkie poradniki bardzo mi się przydały, gdyby nie one to nie wiem czy umiał bym połowę tego co teraz umiem ;)

    • Odpowiedz piotao Sty 19,2014 22:17

      Witaj, dziękuję Ci za pracę i trud jaki włożyłeś w jej przygotowanie. Chciałbym ją umieścić, pozwól, że zaproponuję parę poprawek, które mogłyby jeszcze polepszyć to, co zrobiłeś. Przede wszystkim warto byłoby poprawić materiały – dodać jakiś bump oraz specular map (informacje o tym znajdziesz w Kursie), oraz – przydałaby się ładniejsza prezentacja sceny, w sensie otoczenia broni, jego jakieś wyeksponowanie, światło środowiskowe, itp. Jeżeli wprowadzisz takie zmiany, Twoja praca będzie jeszcze lepsza i wtedy chętnie umieszczę ją w Galerii! :)

  10. Odpowiedz Damiand132 Wrz 25,2013 14:03

    Witam
    Chciał bym bardzo podziękować za tutoriale Polskiego Kursu Blendera, oraz pokazać co za ich pomocą udało mi sie zrobić w blenderze.

  11. Odpowiedz Danton Lip 6,2013 10:08

    A widziałem CheKomba całą nawet twoja Galerię ,,,, używasz blendera tylko???

  12. Odpowiedz CheKomba Lip 4,2013 10:40

    taka pingwinowo-makowa inspiracja….moze komus sie spodoba :):

    http://howirender.wordpress.com/2013/07/04/appletux/

  13. Odpowiedz Patryk Getka Cze 1,2013 11:55

    Dziękuje Ci Piotrze za tworzenie kursu, właśnie wykonałem mój pierwszy, lepszy render w blenderze, a zaczynając kurs byłem całkiem zielony.

  14. Odpowiedz Zygfryd Kwi 18,2013 21:53

    Z projektem walczyłem kilkadziesiąt godzin (normalne przy moim skromnym stopniu zaawansowania),
    a renderowanie, aż wstyd się przyznać, około minuty (na laptopie). :)

  15. Odpowiedz Zygfryd Kwi 18,2013 14:04

    Mała poprawka,
    w niewłaściwe miejsce wpisałem odnośnik :)

    http://i.imgur.com/ECU3YyQ.jpg

    • Odpowiedz piotao Kwi 18,2013 21:40

      WOW, super! Ile pozaginanych gwoździ, masz oko na szczegóły. :) Duża różnorodność… ile czasu renderowałeś? Możesz tę pracę pokazać na Forum.

  16. Odpowiedz Zygfryd Kwi 18,2013 09:29

    Moja pierwsza trochę poważniejsza praca,
    Piotrze dziękuję ci za tutoriale, dzięki tobie zainteresowałem się blenderem.

  17. Odpowiedz piotao Mar 22,2013 09:54

    Dzięki, ładnie wyszła tekstura na limonkach :)

  18. Odpowiedz Stanczi Mar 22,2013 09:53

    Małe problemy z włoskami ^^ i 2h renderingu a co tam ; )

  19. Odpowiedz ADDJAR Lut 16,2013 09:02

    Według mojego skromnego zdania, to proste to ale ładne. Dwa światła niebieskie i coś ala różowe. Ciekawy kształt wazy wkomponowany w pofałdowane podłoże, przypuśćmy że to obrus. Podejrzewam że to prosty materiał szkła w Cycles a i tak ładnie rozkładają się światło cienie. Delikatnie zaszumiony ale photoshop zrobił swoje. Nieznacznie zachwiana proporcja: stopka ->szyjka->”główka” .
    Jak dla mnie fajne. 
    Mam nadzieje że nie masz do mnie pretensji ale podpatrzyłem Twoje prace na necie. Wszechwiedzący google pokierował mnie na twojego bloga, jak przeniesiesz swój zmysł na 3D fajnie będzie się od Ciebie uczyć. 

    • Odpowiedz Plutonka Lut 16,2013 21:37

      Dzięki za dobre słowa. Myślę, że jeszcze minie sporo czasu zanim ktokolwiek uzna, że warto się ode mnie uczyć ;)

  20. Odpowiedz Plutonka Lut 15,2013 23:37

    Właśnie zrobiłam swój pierwszy render w Cycles. Z wielkimi podziękowaniami dla piotao :)

  21. Odpowiedz Jakub Sty 20,2013 11:20

    Hej Piotao pisałem z podziękowaniami do Ciebie :) Super kurs a ja już od 2 miesięcy się uczę i jakieś efekty tego są :) np. http://qu34style.info/blender.jpg 

  22. Odpowiedz Danton Sty 17,2013 16:34

    oj galeria znikneła::(

  23. Odpowiedz ADDJAR Sty 3,2013 18:48

    Fajnie by było gdyby oprócz imienia i nazwiska na pracach widniał też nick.
    Można by było wymieniać się spostrzeżeniami na temat prac z forowiczami.
    Komu Walerian mam gratulować fajnych abstrakcyjnych prac, jak Cię zwą?!.
    Chciałbym mieć „Eko” na tapecie dało by się zrobić coś w tym kierunku ?

  24. Odpowiedz Danton Sty 2,2013 18:41

    Lol sosik smakował? hm oni to zrobili no nie wierzę ale zrobili to w końcu.
    Zawsze się zastanawiałem co ich przed tym powstrzymywało wcześniej a nagle pach i proszę będzie rzeźbienie adaptatywne czyli śmierć zbruschowcom:)))

  25. Odpowiedz Danton Sty 2,2013 17:17

    Rany co to jest Dynamic topology sculpting w blenderze chodzi o używanie tego remescha plus tego no mulitiresolution modyfikator cz y tak??? czy coś nowego wymyślili co mnie własnie ominęło???czyli całkowicie adaptatywne modelowanie jak w zbruschu?

  26. Odpowiedz Danton Sty 2,2013 14:31

    Tak jeszcze oglądałem te bombki i powiem ci ,że zatyczki bombek wymiatają i dają w pełni radę są one realistyczne

  27. Odpowiedz Danton Sty 2,2013 14:27

    No i gdzie się spieszysz co to wyścig jakiś czy co?Marcinie

    Wiesz co? no wstążki to ,żeś rzeczywiście pospieszył i całkiem niepotrzebnie no a mogłeś nadać im materiał tkaniny , no mogłeś nawet pomyśleć o postarzeniu ich i użyć cząsteczek aby uzyskać taki meszek jak stara tkanina po praniu .

    Ha mam cię Marcinku  – 
    No jako katol muszę cię upomnieć:))))) bo zamiast kontemplować drogę do celu to żeś od razu do finału jak najszybciej chciał dobić a przecie to w twojej wierze nie cel a droga do celu ważna jest przecie.

    No i po tej wspaniałej reprymendzie czuję się tak dumny ,iż się zaraz zesram ze szczęścia:))))))

    Dobra Marcinku tak na poważnie to zrób te wstążki na serio i wycofaj tą pracę i popraw zwyczajnie oraz wstaw z nowymi wstążkami a  problem wtedy po prostu zniknie i naprawdę będziesz o wiele bardziej zadowolony z pracy a i sumienie będzie spokojniejsze a i efekt bardziej snadny, tylko nie popadaj w skrajność i nie zacznij wszystkiego poprawiać, chodzi tylko o wstążki.

    Hm może by udało ci się skonstruować taką tkaninkę z takim meszkiem albo jaką inną w sumie przydałoby się lekkie przestudiowanie tego tematu w PKB cycles tylko mówię tu o takim meszku chyba wynikającym z cząsteczek bardziej niż sam schader typu zamsz, kiedyś piotao coś wspominał o takim meszku przy okazji robienia liny,  że chłopacy z katedry  Bagginnsowo warszawiakowej w kształcie litery Pi zrobili w Wiedzminie chyba.

    Cóż a odbicia  na bombkach to jak zrobiłeś jakaś mapka HDR w world czy jakoś inaczej Marcinku???

    • Odpowiedz ADDJAR Sty 2,2013 17:03

      Ja wyznaje filozofie Lajtowego Buddy, z racji tego że uwikłany jestem w kupę  karmicznych spraw
      nie pogardzę piwem, skrętem i kobiecym towarzystwem. Do drogi oświecenia się przymierzam ale jeszcze na nią nie wstępuje. Zrobię to w kolejnej inkarnacji ;)
      A tak na serio, kończyły się święta i w chwili wolnego czasu postanowiłem podjąć się tematu bombkowego. Jeżeli chodzi o meszek to nie lubię Particle System, strasznie mi muli kompa.
      Próbowałem ich na gwiazdkach, tak żeby były na obrzeżach, masakra. Nie umie jeszcze na tyle shaderów ale myślę że dało by takie coś się na nich uzyskać. Jeżeli chodzi o tło to dobrze odgadłeś Dominik, HDR w world. Zatyczki na bombkach to zmieszanie shaderów glossy i diffuse tak aby za bardzo nie odbijały na powierzchni kolorowych bombek. No nic do tematu może jeszcze wrócę na razie jaram się Dynamic Topology Sculpting i rzeźbie moją ulubioną figurkę Buddy który ma grudę haszu w ręku i wór trawy na plecach :)))

  28. Odpowiedz ADDJAR Sty 2,2013 13:12

    Nic nie poradze że jestem wtórnym analfabetą , żona mi mówi że to mikrouszkodzenia mózgu.
    Nie wiem chyba za dużo wódy zamłodu ?
    W każdym mąć razie spartoliłem wstążeczki, jak zwykle zabardzo gonie i nie mogę się doczekać efektu końcowego

  29. Odpowiedz Danton Sty 2,2013 12:14

    Marcinie Bompki czy Bombki? , kurna sam nie wiem:)))))
    Heh nawet nawet tak jakoś świątecznie się robi od razu i cycles rośnie i umiejętności twe Marcinie widzę:)))

  30. Odpowiedz Danton Sty 2,2013 12:05

    Fajny pomysł nawet na te wizualizacje Zespołu mieszkaniowego , celowy brak realizmu a jednak oddaje to czym ma być to osiedle.

    Oczywiście też ochrzanię Pana inżyniera za całkowite olanie w projekcie tego zespołu mieszkaniowego  takich ludzi jak ja czyli sztukatorów bo same tylko kwadraty i kjuby:)) i nic oczywiście nie dasz zarobić nam  ludziom od zdobień na elewacji Marcinie i nawet w przyszłości nie będzie co odnawiać:))))

    fuj kjuby fuj kwadraty niech żyją przecudne wielkie gzymsy koronne i piękne konsole.:))))))

    Wizualizacja fajna a nierealistyczna to jest dla mnie ok daje radę.

  31. Odpowiedz ADDJAR Sty 1,2013 21:12

    Świetne masz te prace Marcin „Zespół mieszkaniowy wielorodzinny…”
    Widać że włożyłeś w to mnóstwo pracy i oprócz z tego fajny miałeś na nie pomysł. Przy zegarku zmienił bym tło niestety psuje ono efekt. Biała bransoleta niestety się z nim zlewa. 

  32. Odpowiedz Nindix Gru 10,2012 14:28

    Te domy autorstwa Arkadiusza są jak prawdziwe, gdybym nie wiedział że to modele to bym uwiezył.

    • Odpowiedz Danton Gru 5,2012 17:56

      Dzięki Wojtek, troszku się nasiedziałem nad tą pracą.
      Praca była takim ćwiczeniem poznawczym jeżeli chodzi o pracę z materiałami cycles czyli myślenie nodami Kolejne zadanie to ogarnięcie trochę Particle
      Praca zrobiona w cycles a kompozycja oparta jest na bazie starego komunistycznego zdjęcia z cyklu „Za komuny było lepiej”

      Lemostan to czywiście świat Stanisława Lema i klimat nie tyle co wogóle całej jego twórczości co bardziej „Bajek Robotów”
       Kształt robota jest celowo taki badziewiasty tak mniej więcej jak to ludzie wyobrażali sobie roboty w latach 60 tych.
      Aberracja to ten napis właśnie:))czyli ROBOTY ZABIERAJĄ PRACĘ LUDZIOM:)))

      Jedyne co mnie naprawdę dziwi i chylę czoła twórcom Blendera i linuksa to to ,że byłem w stanie to zrobić na dość starym sprzęcie czyli Athlon 32 xp, 1,5 giga ramu  400 mhz karta graficzna geforce 7600 gt jeszcze na AGP.

      To że wyrenderował 300 000 kamieni (render na warstwach) i całą resztę wraz z oświetleniem mapą HDR to szok chociaż miałem mały problem bo musiałem to wyrenderować na jednym kaflu bo większa ilość kafelek powodowała to iż blender zwyczajnie się wyłączał (nie wiem chyba za małe parametry komputera oraz brak pamięci ram)

      Więc wydajność linuks plus blender jest zwyczajnie przeokrutna nawet nie przyrównuję do tego jak kiedyś tam dłubałem troszkę w 3dmaxie pod windowsem i może dałbym radę zrobić jedną czwartą takiej sceny i max  już  by się zawiesił.

      Tak więc nie wiem jak to chłopaki zrobili bo nie znam się na programowaniu ale umożliwili mi wycisnięcie ostatnich soków z mojego staruszka komputera.:))))

  33. Odpowiedz ADDJAR Gru 3,2012 18:10

    Koncepcja Openshading, dobrze rozumiem Piotrze chodzi o możliwość pisania własnych Shaderów ?

    • Odpowiedz piotao Gru 4,2012 19:40

      Tak, właśnie zrobiłem tutka na temat BSDF i przez chwilę było w nim widać kod pewnego shadera, w ramach zajawki, że można pisać swoje własne w OSL. Fajna stronka!

  34. Odpowiedz ADDJAR Gru 3,2012 08:51

    Dla wszystkich Cycles – owców (ot taki dziwoląg językowy mi wyszedł) :

  35. Odpowiedz ADDJAR Gru 3,2012 07:24

    Z góry się wytłumaczę że te dłonie to tylko zaczątek do poradnika który pisze (quick tips). Czyli nie jest to wizja amputowanych kikutów.

  36. Odpowiedz ADDJAR Lis 22,2012 09:29

    Fajny Artykuł polecam na temat przyśpieszenia procesu renderowania w Cycles:
    http://www.blenderguru.com/4-easy-ways-to-speed-up-cycles/

  37. Odpowiedz Danton Lis 15,2012 20:15

    No ale brazil to chyba nie kuma się z blendzią

  38. Odpowiedz Danton Lis 15,2012 20:14

    No nie chcę tutaj kusić Panów ale podobno jest też port blendera do Vraya a tutaj hm jakby to powiedzieć to jeden z mocniejszych tytanów choć nie wiem jak on się w animacji sprawdza no jeszcze jest render brazil (chyba się sprawdza w animacji)   o ile wiem to kiedyś na niego stawiali ci z warszawki platończycy bagginsowie ale teraz to nie wiem na czym obecnie jadą.

  39. Odpowiedz Danton Lis 14,2012 20:55

    Podobno też dobry jest Yafaray 

    • Odpowiedz ADDJAR Lis 15,2012 04:37

      Z moich dotychczasowych Lamerskich obserwacji wynika że (Lamerskich z tego względu że brak mi podbudowy – nie jestem z wykształcenia grafikiem), kierującą się w myśl zasady „Wyszukiwarka googlika za przewodnika” z silnika renderującymi sprawa się ma tak:
      Blender Internal(-) : jest najbiedniejszy, grafiki w nim wyglądają sztucznie, nadaje się co najwyżej do kreskówek a uzyskać w nim fajny efekt jest bardzo trudno
      Blender Internal(+): dużo jest o nim kursów na PKB a nie znalazłem w sieci strony która by tak w czytelny i wyczerpujący sposób tłumaczyła dane zagadnienia jak piotao

      Blender + Cycles(-): bez wsparcia sprzętowego rendering ciągnie się wiekami. Sporo w sieci materiałów po angielsku, mało po polsku. Coś co jest plusem (rozbudowane drzewo Nodów) można tworzyć przeróżne wariacje jest i minusem, dla Lamerów jest ono nieraz nieczytelne
      Blender + Cycles(+): niezwykłe fotorealistyczne grafiki, niekiedy w dość szybki sposób można uzyskać bardzo fajny efekt. Związana z rozbudowanym systemem Nodów nieograniczona liczba możliwych wariacji. 

      I tu puki co jeszcze mało zbadany przeze mnie temat:

      Blender + Luxrender(-): bez wsparcia sprzętowego rendering ciągnie się wiekami, po Polsku znalazłem 4 kursy, po angielsku jest wiecej (no ale) dla mnie to już problem i jeszcze przy założeniu że nie jest to język potoczny
      Blender + Luxrender(+): niezwykłe fotorealistyczne grafiki, elastyczny dający duże pole do popisu

      Jak ktoś ma więcej na temat powyższych zagadnień oraz linki do fajnych stron z kursami to zachęcam. Z mojej strony od przyszłego roku gdy będę dysponować większą ilością czasu to postaram się zgłębiać temat i dzielić się moimi spostrzeżeniami na PKB

      • Odpowiedz piotao Lis 15,2012 17:59

        Super!
        Internal ma trochę dobrych stron, poza tymi, które wymieniłeś – potrafi szybko renderować, nadaje się do obrazków, gdzie nie jest potrzebny fotorealizm… No i ma naprawdę sporo opcji, a co za tym idzie możliwości. Cycles oczywiście go pokona (już to zrobił, chyba), ale dopiero za rok, dwa gdy będzie bardziej dojrzałym rendererem odkryjemy w nim potęgę. Oby nie było tylko, że development ‚zawiśnie’ na jakimś artefakcie.

        Yafraya (obecnie yafAraya) używałem jeszcze w czasach, gdy był natywnie zintergrowany z Blenderem w starych wersjach 2.3+ i 2.4+. Rendery były niezłe, a liczenie światła za pomocą rzutowania fotonów dawało dobre, realistyczne efekty. Zapamiętałem z tego czasu miły fakt, że yafray potrafił liczyć rozszczepienie światła na barwy składowe, coś czego blender internal (ani cycles) jeszcze nie potrafią.

      • Odpowiedz ADDJAR Lis 16,2012 08:31

        Przetestowałem jeszcze YafaRay:
        (+) – Zdecydowanie szybszy jak Cycles lub LuxRender
        Fajne fotorealistyczne efekty (może piotao wrzuci w galerie moją małą próbkę którą przesłałem na e-maila)
        (-) – Poza stroną producenta na wersje Blendera 2.49 tutków nie znalazłem

        • Odpowiedz Danton Lis 16,2012 18:32

          Marcinku wyślij mi na maila próbkę yafaraya to foto jak możesz ok? aha i do jakiej wersji blendera jest ten yafaray?

          • Odpowiedz ADDJAR Lis 16,2012 19:28

            Wersja 2.6 Dominik tu masz linka:
            http://www.yafaray.org/download
            http://www.yafaray.org/documentation/tutorials
            a na e-maila prześle ci rendering i plik .blend

          • Odpowiedz Danton Lis 17,2012 07:55

            Wielkie dzięki a jeszcze jedno jak tam z obsługą włosów i cząsteczek jest w yafarayu Marcinie, czyli te ognie dymy itd itd?

          • Odpowiedz ADDJAR Lis 17,2012 08:55

            Dymy, włosy, fluidy tego nie próbowałem, jak coś znajdę w sieci to dam znać. 
            Szkoda że piotao ma tak mało czasu penie zrobił by z tego jakiś tutek. A tak na darmo szukać kogoś w sieci z taką wiedzą którą chciałby tak bezinteresownie się dzielić, a guuu :(((

          • Odpowiedz ADDJAR Lis 18,2012 22:39

            Myślę że cie to Dominik zainteresuje:
            http://vimeo.com/10810329

          • Odpowiedz Danton Lis 19,2012 17:49

            Ciekawe Marcinku ale to na razie w połowie efekt kombinowania i przyszłościowych fiuczersów lecz , będę bacznie obserwować ten renderer, na razie stawiam na cycles ale licho nie śpi i będę cały czas śledził yafaraya:)))

            Do cycles przekonuje mnie po prostu to , iż jest on zespolony już w miarę ok z blenderem a za chwilę będzie to bardzo mocne narzędzie z rozbudowanymi opcjami podobnie jak w internalu i osobiście nie sądzę aby ktoś zdołał już powstrzymać jego rozwój i dalszą integrację ze środowiskiem blendera ale jak mówię licho nie śpi i trzeba sprawdzić też i inne opcje. też na przykład luxrender kopie po oczach ładnie ale te wszystkie renderery maja jak na razie jedną wadę czyli brak jeszcze tego wszystkiego czym dysponuje internal.

            Z drugiej strony jednak jak ktoś ma głowę na karku to i tak wybrnie z każdej sytuacji i brakujące kwestie takie jak włosy , dymy, zrobi w internalu i połączy to w compositingu z renderem pochodzącym z cycles na przykład o  chociażby ten filmik z zapałkami ten polski to jest on połączeniem efektu pracy internala i cycles.

  40. Odpowiedz ADDJAR Lis 14,2012 10:12

    żeby niebyło że jestem tylko na jedną toćkę z Cycles:

    na temat luxrendera (kursy Po Polsku)

  41. Odpowiedz ADDJAR Lis 13,2012 19:15

    Jak by ktoś był zainteresowany zrobieniem profesjonalnego animowanego logo:
    http://www.blenderguru.com/videos/how-to-create-a-professional-logo-animation/

  42. Odpowiedz Danton Lis 11,2012 10:02

    No Marcinie wysłałem ci te strucle do oglądnięcia:)))

    • Odpowiedz ADDJAR Lis 11,2012 10:28

      No rozjaśniłeś mi w głowie, trochę zestawiłeś to zaskakujący sposób i wywołałeś aberracje między synapsami
      ;)

  43. Odpowiedz ADDJAR Lis 10,2012 23:07

    W zasadzie to powinienym cofnąć się do poprzedniego postu tam w zasadzie już na temat tej pracy sporo wyjaśniłeś. No ale co można wymagać od spongeboba. :)
    e-maila chętnie ale nie na forum ogólnym bo po prostu ktoś będzie mógł się podszywać pod moje posty. 
    To jest mój stary e-mail: koopa7@interia.pl

  44. Odpowiedz Danton Lis 10,2012 22:53

    nr 88 taki numer kolejowy robota

  45. Odpowiedz Danton Lis 10,2012 22:50

    Lemostan czyli świat Stanisława Lema Marcinku takie nawiązanie do tandetnego wzoru robotyki z lat 50/60 tych i tak robot zmazuje napis :) takie odchylenie w świecie Lema i prostacki żarcik iż roboty zabierają pracę ludziom.

    Tutek będzie o kałużach i szybach właśnie a same ujęcie jest kopią pewnego komunistycznego zdjęcia i tam nie było więcej trakcji jak dasz mi maila to podeślę ci pierwowzór , który mnie natchnął i to zdjęcie pochodzi chyba z lat 50 tych jeszcze przed elektyrfikacją dlatego nie dodałem trakcji bo w zasadzie ta praca jet po części kopią tego zdjęcia hm to zdjęcie pochodzi z kolekcji „za komuny było lepiej”

  46. Odpowiedz ADDJAR Lis 10,2012 20:42

    Nie wiem czy to kogoś zainteresuje ale wrzucam coś na temat add-on(ów) do Blendera. Szkoda że nie po Polsku ale…:
    http://michelanders.blogspot.nl/p/creating-blender-26-python-add-on.html

  47. Odpowiedz ADDJAR Lis 10,2012 20:22

    Odnośnie Twojej najnowszej pracy Dominik
    nie wiem czy w ogóle jestem odpowiednią osobą do oceniania czyiś prac (jestem troche zbyt zielony) ale :
    Jak rozumiem ten robot wyciera ten napis na wagonie
    Pierwsze zaciekawił mnie tytuł pracy aberracja czyli odchylenie od normy a Lemostan (coś na wzór Nibylandii strzelam)?
    Fajny brut na szybach ciekaw jestem jak udało ci się go uzyskać?
    Nr. 88 ?
    Nie wiem dlaczego ale bardzo podobają mi się trakcje kolejowe jak dla mnie trochę ich zabrakło tutaj
    Ogólnie praca odjechana. Ale jak powiedziałem zieloniutki jestem jak kiwi i z partytury jestem jedynie w stanie wydobyć pojedynczą nutę. Czekam na tutek

  48. Odpowiedz Danton Lis 10,2012 13:50

    Marcinku a jak kształtują się ceny takiego wydruku?

  49. Odpowiedz ADDJAR Paź 29,2012 10:52

    Mam takie pytanko do kursantów z PKB, znacie może jakiś darmowy program do obróbki mp4 (nie konwersji) ?

  50. Odpowiedz Danton Paź 27,2012 08:18

    Ha dobre oglądnąłem i widzisz Marcinku może ta idea aby robić professional na blenderze jeszcze przejdzie hm kto wie?.

  51. Odpowiedz ADDJAR Paź 26,2012 13:46

    Blender w coraz bardziej zaawansowanych produkcjach:
    http://www.blendernation.com/2012/10/25/goldfish-man/#more-30601

  52. Odpowiedz Danton Paź 14,2012 09:42

    CHłopy moje drogie dzisiaj pociekły mi łzy jak zobaczyłem tą reklamę no popłakałem się jak uderzyło we mnie to piękno tutaj daje linka i zapraszam do małej dyskusji  na temat technik 3d jakie tam użyli a robili to mistrzowie rzemiosła i raczej można tu mówić o sztuce i nie jakichś tam podpierdółkach rodem z ASP.czyli , masa solna , karton , i lalka przybita do płyty osb.

    No i ruch i spięcie z muzą tego razem kurcze możecie mi nie wierzyć ale ja widzę takie właśnie sceny i je jednocześnie słyszę w głowie z muzyką, niestety nikt mi nie wierzy:(((

  53. Odpowiedz Danton Paź 13,2012 05:53

    Znaczy to ,że większość rzeczy załatwiana jest po układzie to wiem z własnego podwórka renowacji.
    Układ zawsze jest jakiś gdzieś i sztuką jest aby wypracować swój układ z kimś gdzieś:)))

    Trudno to ocenić sam już głupieje czasami po tych wszystkich latach pracy w renowacji zabytków w sumie tragedii nie mam bo środowisko mnie kojarzy, robota jest a teraz ruszamy z własną działalnością.
    Problemem w tej branży są zatory finansowe i trzeba mieć mocną psychikę.

    No ale kilka lat już pracujemy i bywa ,że jest bryndza totalna a bywa ,że jest nieźle

    No a niedługo zaczniemy produkcję opasek sztukaterii , plafonów ale głównie gzymsów i opasek okiennych ze styroduru i kupimy maszynę do wygrzewania profili.

    A propo pracy Marcinku ja nigdy nie szukałem pracy tak naprawdę tylko to ja tworzę sobie stanowisko pracy, bo pajaców dla ,których pracuje jest kilku i żaden nigdy nie będzie moim szefem ale zawsze staram się wypracować układ dobry dla mnie i pajaca.

  54. Odpowiedz Danton Paź 12,2012 18:41

    Chopy może wiecie jak wygląda profesjonalne portfolio grafika 3d jak się chce aplikować do danej roboty???
    Bo zgłosiłem się do takiej firmy we Wrocku co gierki robi bo szukają modelera Low poly i ok.

    Ale wysłałem im swoje prace ot tak na maila zresztą napisałem dodatkowo ,że za stary jestem aby uwierzyć w szczere intencje jakiejś ” gówniary korporacyjnej z human resource” i dodatkowo też wysłałem muzę i zdjęcia rzeźb plus grafiki dodałem to jako załączniki i puściłem a cv nie dodałem bo co mam tam niby napisać ,że raz w sklepie spożywczym pracowałem a potem w zakładzie kamieniarskim?.

    Raczej się nie odezwą tak sądzę:))))

    Tylko z tej ich korporacyjności to pewnie drętwe te gierki robią.

    Zawsze miałem problem z przebiciem się przez tą ścianę urzedasów takich czy innych i różnych Pań i Panów, którzy w swej skostniałej postaci zatracili świeżość i styl ale robią to w imię jakiejś mitycznej profesjonalności bo cv to bo cv tamto hm jakby to kurna miało przesądzić czy możesz ukazać swój świat wyobraźni czy nie a tak naprawdę często pod tymi maskami nic się nie kryje oprócz sztampy i jakiegoś wyliniałego amerykańskiego wzorca.

    • Odpowiedz ADDJAR Paź 12,2012 21:06

      Jeżeli chodzi o mnie to nie mam pojęcia jak miało by wyglądać takie portfolio jak i również jakie są kryteria przyjmowania do pracy w firmie robiącej gry. Tyle co mógł bym ci powiedzieć to ta jakie są realia jeżeli chodzi o pracę w moim regionie tzw. Galicji. A realia są takie że człowiek się cieszy że w ogóle ma prace. Ukończone studia nie mają najmniejszego znaczenia, studia podyplomowe? co z tego na pęczki takich. Bez tzw. „pleców” nie masz co marzyć o pracy umysłowej. W moim przypadku miałem ogromnie dużo szczęścia i przede wszystkim szczęścia. To że ogrom pracy włożyłem w swój rozwój to pomaga mi ale w utrzymaniu się w niej. Jak pracodawca widzi że jesteś w stanie coś zaprojektować, zrobić z tego program na maszynę CNC, wprowadzić to w system ERP, jeszcze przy tym być wstanie to złożyć i pospawać, wypromować produkt robiąc grafikę 3D, napisać program w Javie wspomagający proces planowania danego produktu to masz wtedy nadzieje że się w niej utrzymasz „mimo braku tych pleców”. W swoim środowisku postrzegany jesteś jak człowiek sukcesu mimo że twoja druga połówka mimo magisterki, studiów podyplomowych, doświadczenia w pracy na zastępstwie, tej właśnie pracy a właściwie jakiej kolwiek nie może dostać.
      Jedyne co mogę zrobić to doradzić córce gdy będzie już na tyle samodzielna żeby uciekała albo do większego miasta albo w ogóle uciekała z kraju. Przykre ale prawdziwe. Według mnie rocznik 80 to stracony rocznik niestety zapowiada się na to że przyszłe pokolenia też nie będą miały lepiej…

      • Odpowiedz piotao Paź 15,2012 21:16

        Moje motto życiowe było kiedyś takie: „Jak będziesz DOBRY w tym co robisz, sami po ciebie przyjdą”. To się sprawdziło, i poza pierwszym razem, nigdy już pracy nie szukałem. Zawsze przychodziła do mnie. Szczęście to raczej, bo nie myślę, żebym był jakoś szczególnie „dobry” w tym co robię… na razie jest OK :) No i każdy ma inną ścieżkę życia, więc możemy porównać notatki z podróży, ale nie podjąłbym się jeszcze dawania arbitralnych rad młodemu człowiekowi. Ani w zasadzie nikomu.

  55. Odpowiedz Danton Paź 10,2012 20:38

    Generalnie Piotr zaproponował abym zrobił tutorial na temat konstrukcji pewnego schadera  w nodach materiałowych dotyczącego jednego elementu ze sceny i tak Marcinku więc zrobie to w formie takiego pisanego tutoriala ze screenami.

    No chyba ,że się odważę nagrać jak Piotr ale obawiam się ,że przy nim to raczej za bardzo jakościowo będzie to odstawać bo ja nie jestem wykładowcą a lepiej dobrze napisać niż jąkać się potem przez mikrofon i bełkotać,,,,,, no ale zobaczymy będę musiał zrobić testy nagrań ale to jak skończę prackę.

  56. Odpowiedz Danton Paź 10,2012 19:56

    no sorki za imprezę ale filmik super i właśnie tu widać, że animator rozumie do czego służy ruch

  57. Odpowiedz Danton Paź 10,2012 19:51

    Ja codziennie czytam komenty ale nie piszę często bo 
    Nad graficzką siedzę i idzie do przodu to to nawet żwawo.

    To akurat dość trudna praca jeżeli chodzi o materiały ale chyba ciekawa i cóż myślę że jestem już za połową roboty zostało mi jeszcze jakieś 45 % ogólnej pracy nad grafiką.

    Myślę ,że za jakiś miesiąc powinna być gotowa:))
    Za każdym razem jak spinam elementy pracy wysyłam to mailem Piotrowi aby uwagi rzucił no ale mówię –  tu się nie spieszę bo chce mieć dość realistyczny efekt i cały czas zabiera mi konstruowanie schaderów w nodach a jeszcze i tak kupa w compositingu pracy, muszę też zapoznać dynamic paint a modele już mam na scenie chociaż to akurat praca raczej niemodelarska ale materiałowo okrutna do ogarnięcia.

    Jeżeli uda mi się to tak zrobić jak myślę to powinno fajnie  wyglądać  chyba ,że coś spitule po drodze.

    Oczywiście zrobiłbym to szybciej ale ostatnimi czasy mnóstwo ciężkiej pracy w renowacji (tym razem drewniana wiata 120 letnia na dworcu ) i wesoło dzwigamy 11 metrowe belki tak grube ,że drewno trzeba sprowadzać aż z Niemiec na brakujące lub pognite elementy a jak położę dzieciaki spać to już siedze przy kompie na zombiaka i oczy mi się zamykają.

    • Odpowiedz ADDJAR Paź 10,2012 20:15

      Brzmi ciekawie, a jak skończysz to wrzucisz jakieś screeny z schaderów ? Ciekawi mnie też ten dynamic paint. 
      No właśnie z tym brakiem czasu to jest ból i w moim przypadku sprowadza się do tego czy się lepiej wyspać czy posiedzieć na Blenderze. 
      Siedzi mi w głowie już od dłuższego czasu pewien obraz który jak się uporam z modelem samolotu będę chciał zrealizować (z tymi e-mailami do Piotra to dobry patent muszę wypróbować ;) ). A co robię nie będę zdradzać bo jak nie wyjdzie to będzie kwas
      Czym się
      P.S. Dzisiaj wybieram sen jestem przeziębiony i muszę się wykurować

  58. Odpowiedz ADDJAR Paź 10,2012 19:11

    Z tymi zapałkami super produkcja i od razu widać że polska ;)

  59. Odpowiedz ADDJAR Paź 10,2012 18:58

    No to masz ode mnie w prezencie : http://www.cessen.com/reel
    Chociaż nie zaprosiłeś mnie na imprezę :( 

  60. Odpowiedz ADDJAR Paź 10,2012 18:48

    No Wszystkiego Najlepszego Dominiczku, (Imię Marcin ładniej się zdrabnia :) ). Co mogę Ci życzyć z mojej strony spłodzenia fajnej animacji, nie uważam też że się mądrzysz, masz po prostu skonkretyzowane cele jak na staruszka :))). Żartuje ja niewiele jestem młodszy rocznik 80. Nie było cię słychać na PKB i już za czołem się martwić. Jak tam twoja graficzka? No normalnie jestem ciekaw

  61. Odpowiedz Danton Paź 10,2012 18:04

    Nie to abym domagał się prezentów chłopy:)))) ale no wczoraj miałem 35 urodziny, kurcze to już chyba z górki co???:)))

    Tutek z liną już oglądałem mi się podobał akurat hm jeszcze nie obadałem koloseum cube a co do filmików co zapodałeś super inicjatywa Marcinku fajna stronka lecz trochę jestem zawiedziony jakością tych animacji w sumie jest tam coś około pięciu bardziej wartościowych produkcji moim zdaniem i jedna animacja z zapałkami polaka (jeden z najlepszych filmów) no i taki jeden o smoku.

    Ale  praktycznie wszystkie filmiki leżą w punkcie animacji , i akcji,czasami fabuły , główny problem to  gra aktorska modeli 3d.

    Najczęściej występującym błędem jest (moim zdaniem) dość nieporadne opanowanie ruchu , bardzo często ruch jest albo przegadany ,jakby przegrany co powoduje dłużyzny między ujęciami lub budowanie klimatu na siłę przy niekoniecznie dobrze wyrażonej mimice modela (tu bajka o pannie i smoku)

    Z kolei bajka o dentyście i futrzakach no niby śmieszne gagi ale w sumie złe poprowadzenie postaci i wychodzi na to, że gagi w zasadzie nie śmieszą,

    Ruch postaci musi odzwierciedlać humor a dodatkowo dany charakter postaci a i tutaj bywa sporo błędów.

    Z kolei film karate o jakiejś tam uciekającej pannie księżniczce  i goniących ją asasynach  ruchowo dość trafiony lecz z kolei strasznie wtórny.

    A inny filmik jakiegoś rosjanina gdzie pokazuje on zniszczoną ziemię w stylu Czarnobylskim a 3d jest pomieszane z prawdziwym materiałem filmowym.

    Przy czym aktor zmazuje sobie krem z twarzy wacikiem przez pięć minut przed kamerą to z kolei akademicko pwstowsko radziecki onanizm, i zasadniczo też wtórny.

    Polski film o zapałkach ma prosty pomysł  ale z kolei ma klimat i jest bardzo dobrze zrealizowany i jako taki jest prawdziwą szkołą 3d i blendera choć można byłoby mu zarzucić ,iż grafik nie wypracował sobie swojej jakby kreski ale może celowo chciał uzyskać realizm.

    Oczywiście mógłbym dodać iż Bagiński  zerżnął kreskę i katedrę od Beksińskiego i na tym może już poprzestanę jak na gościa ,który nic nie osiągnął w dziedzinie 3d i może się już lepiej przymknę ze swoimi mądrościami:))))

    No i tak mógłbym to bez końca analizować i oceniać więc jak zrobię swoją pierwszą animację możecie po mnie jeździć jak po burej s…:)))

    • Odpowiedz piotao Paź 10,2012 20:51

      Danton, wszystkiego naj z okazji 35-lecia… nie wiedziałem, że taki młody jesteś! :) A co do sztuki – jakiejkowiek – to chyba dobrze że się wypowiadacie, bo ona ma to do siebie, że jeden obraz jest wart tysiąca słów :) Jest w tym sens, a że w każdym z nas budzi co innego, to taka jej doskonała rola. Mi się podoba że tyle możesz powiedzieć o wszystkim!

  62. Odpowiedz ADDJAR Paź 10,2012 11:48

    Mam takie pytanko do moich karmicznych wirtualnych przyjaciół z PKB:
    Jak zrobić realistyczne odbicie światła na kropli wody tak żeby też ta kropla zniekształcała powieszchnie liścia na którym się znajduje? (moje preferencje sexualne to Cycles)

  63. Odpowiedz ADDJAR Paź 9,2012 19:53

    Dzięki
    Mało słońca mało UV, choróbska się szerzą
    Super tutek z liną, spróbuje ale z renderem Cycles, jakoś od tego zacząłem przygodę z Blenderem i od razu przypadł mi do gustu. Sam fakt szklane kwiaty Piotrze wyszły Ci super a lina już wygląda mało realistycznie. 
    Chociaż odnoszę wrażenie że do samej animacji domyślny silnik renderujący jest bardziej odpowiedni.

    • Odpowiedz piotao Paź 9,2012 20:03

      Oczywiście że tak. Przykład realistycznie wyglądających, spracowanych lin jest w filmiku promocyjnym zrobionym przez ekipę Bagińskiego dla Witcher2 i tam wyglądają pięknie, mają taki ‚meszek’. A to co pokazałem w tutku to oczywista żenada i chyba przydałoby się zrobić drugi, „jak takiej drętwej linie dodać życia”. Teraz jednak nie mam czasu na robienie tutków, i to niestety pewnie potrwa aż do końca października.

  64. Odpowiedz ADDJAR Paź 9,2012 19:02

    Najlepszy sposób na przeziębienie:
    – nogi w gorącej wodzie z solą 
    – w ręku grzaniec
    – na uszach słuchawki 
    – przed oczyma kurs z PKB

  65. Odpowiedz Danton Paź 7,2012 18:30

    Hm chyba już działa Marcinku tylko trzeba uruchomić w addons w wersji 2.64 najnowszej i jest bsurfaces 1.5 a  wcześniej był 0.9 i to nie do końca działało .

    Dzisiaj się już tym zabawiałem i dziwnie to się w ogóle włącza i jeszcze nie umiem tego zastosować w praktyce bo ledwo to dziś zacząłem poznawać  to jakby inne myślenie i muszę dogłębnie przestudiować narzędzie i co właściwie z czego wynika no i jak zaprojektować proces tworzenia w tym narzędziu ( to chyba najważniejsze)

    Na razie udało mi się kilka niby garnków zrobić i taką niby repotologię na kulce ale do wolności aby to mi służyło a nie przeszkadzało to jeszcze  trochę czasu musi minąć i kilka tutoriali muszę zgwałcić.:)) 

    Będę chciał zrobić jakiś organiczny model takie modelarskie zadanie bo mnie ten sculpting i bsurfaces oraz looptoools troszkę podnieciły:)))ale jak skończe obecną robotę w cycles hm a animacja leży jeszcze i kwiczy ale nauki  mnie czeka normalnie szok.

  66. Odpowiedz Danton Paź 6,2012 19:36

    Nie no zdołować się można kiedy się widzi jak ten kolo modeluje na tej prezentacji bsurfaces:))

    • Odpowiedz ADDJAR Paź 6,2012 20:19

      Tylko widzę że do końca jeszcze to nie działa, ale jak już będzie to dla mnie rewelacja

      • Odpowiedz piotao Paź 7,2012 09:41

        To zupełnie inny workflow niż w oparciu o quady i trisy, jakie do tej pory były w Blenderze przez lata. Zajmie mi trochę czasu, zanim się przestawię z myślenia czworokątnego na wielokątne :)

        • Odpowiedz Danton Paź 7,2012 21:28

          Piotao może i racja z tymi wielokątami ale jest chyba jedno ale.

          Różni ludzie mają różne cele w grafice 3d dla jednego szczytem marzeń będzie osiągnięcie realistycznych prezentacji mieszkań itd dla innego produkty i reklama a dla innych animacja.

          Mnie ciągnie opowiadanie historyjek czyli celem będzie animacja w przyszłości no hm no i właśnie czy te wspaniałe wielokąty kiedy już zapomnimy jak powinna wyglądać siatka nie będą nam generować błędów w animacji szczególnie podczas wyginania takiego mescha???

          I tu może okazać się, że dobrze poprowadzona siata jest jedynym słusznym wyborem tak jak dotąd się to robiło no a wielokąty ok ale do statycznych obiektów lub takich , które przemieszczają się w całości bez żadnego wyginania.

          Myślę ,że trzeba uważać na te nowinki a jeżeli ktoś zaczyna to powinien umieć zbudować mescha w dawnej konstrukcji.

          Takie moje zdanie i basta, oczywiście poddaję dyskusji powyższe wypociny Chopy moje drogie.

  67. Odpowiedz ADDJAR Paź 2,2012 18:40

    Skończę tylko to co robię i Dominik obiecuje że specjalnie dla Ciebie przerobie ten kurs (choćby nie wiem co :))
    i postaram się coś mądrego na ten temat powiedzieć, puki co nawet nie mam czasu na przerobienie tego co nam zapodaje nasz mistrz Piotr, a wież mi jest to dla mnie ogromny stres mieć takie wspaniałości pod ręką i nie móc z nich skorzystać (o losie słodki – taka karma)

  68. Odpowiedz Danton Paź 2,2012 18:18

    Ok dobra Panowie piotao i Marcinku aby nie było od razu mówię ,że tutek jest miodzio i wiele mi już pokazał a dopiero doszedłem do części o teksturowaniu ale mam jedną wątpliwość , którą chce się z wami podzielić i poddać dyskusji.

    Z tą głową jednak jest tak , iż efekt finalny nie jest  realistyczny – – myślę ,że po części wynika to z tego, iż ludzka twarz jest jedną z rzeczy , którą najczęściej oglądamy i z miejsca wyłapujemy to co jest sztuczne i nierealistyczne a poprzeczka naszego w tym osobnym przypadku rozróżnienia jest bardzo ale to bardzo wysoko postawiona no i jeszcze dochodzi kwestia silnika renderującego.

    Tutek jest naprawdę super ale jedna kwestia mi nie daje spokoju czyli zmarszczki (jak na razie bo tutaj wczoraj dotarłem z oglądaniem)

    Facet rzeźbi te zmarszczki  i wyglądają one naprawdę świetnie  w trybie solid obiektu no rewelacja normalnie ale kłopot jest taki ,iż one nie wynikają z tekstury  diffuse , którą potem maluje na twarzy no i jest mały klops bo te wszystkie pory skóry i drobne uszkodzenia  oraz zmarszczki są inne na modelu jako taki niby meschowy bump a innego marsza gra mapa diffuse klonowana z tekstury twarzy jakiegoś delikwenta i czynie jest to już uwertura do utraty realizmu???

    Kiedyś widziałem takiego tutka na Maye 3d gdzie kolo wciskał na mescha głowy całą teksturę jakby naciągał ją w jakiś miękki sposób hm jest coś takiego w maya 3d no i z bardzo bardzo dobrej kupionej tekstury jak ją już naciągnął to zrobił z niej mapę bump lub displace (już nie pamiętam) itd itd więc bump dokładnie wynikał z porów skóry mapy diffuse.
    Finalnie nie mogłem w ogóle rozróżnić czy to było zdjęcie czy model 3d.

    Z drugiej jednak strony jeżeli modelowałbym jakiegoś mutanta albo innego stwora to takie rzeźbienie jak na tutku, który jest przedmiotem moich watpliwośći oraz dodawanie  zmarszczek i potem klejenie tekstury do modelu z innych tektur było by świetnym rozwiązaniem bo przecie Waćpanowie nie obcujemy na codzień z mutantami i stworami aby rozpoznać ,iż on sztuczny miś jest:))

    Więc jak myślicie???, którędy droga do hiper realizmu twarzy w  dużym zbliżeniu obiektywu???

    • Odpowiedz piotao Paź 3,2012 10:13

      Realizm jest rzeczą względną, jak sam zauważasz. Można zrobić zdjęcie, które będzie wyglądało jak kiepski render :) W drugą stronę już trudniej, render, który wygląda jak kiepskie zdjęcie nie zawsze jest prosty do zrobienia. Odnośnie tutka, też nie miałem czasu go obejrzeć, zapoznałem się z fragmentami tylko, i chciałbym w przyszłości zrobić coś podobnego w języku PL dla PKB. Ale kiedy…? Nie mam pojęcia :) Jest tyle tutków do zrobienia że nie ogarniam ich liczby gdy o nich myślę! :)

    • Odpowiedz ADDJAR Paź 3,2012 12:04

      No i druga sprawa jeżeli render będzie wyglądał jak zdjęcie to w jaki sposób udowodnisz laikowi że to nie zdjęcie :)

      • Odpowiedz ADDJAR Paź 3,2012 16:07

        A tak poważnie, według mnie grafika ocierająca się już o realizm jest jakością samą w sobie i bardziej od efektu (a uważam że jest niesamowity) ważniejszy dla mnie jest proces powstawania tej postaci. Niezwykła jest umiejętność obserwacji jegomościa z cgcookie, oglądając tego typu kurs dostrzegam ile jest subtelnym detali w twarzy, na ile rzeczy trzeba zwrócić uwagę aby móc w ogóle podjąć próbę stworzenia takiego i chyba nie przesadzę-arcydzieła. Bo co będzie w chwili gdy program do grafiki odwali za nas już całą robotę. Nie będziemy musieli praktycznie się męczyć nie mówiąc już o umiejętnościach i nie będziesz w stanie rozróżnić czy to foto czy render ?  A tak żeby nie być całkiem na jedną stronę:
        – za bardzo temu belfrowi świecą się oczy wygląda to tak jak by był po dwóch głębszych no i jak na tak chudą facjatę to ma za małe „jabłko adama”

  69. Odpowiedz ADDJAR Paź 1,2012 19:50

     sculpting niestety obciąża kompa u mnie przy 5 to maks i już za bardzo nie mogę na tym pracować. Zauważyłem pewną zależność że przy siatce bardziej zagęszczonej np.oczach, ładniej wychodzi rzeźbienie i niema takich artefaktów jak przy siatce mniej zagęszczonej (chociaż jest to jedna bryła), odpowiednie rozpięcie siatki też ma wpływ i tu BMesh nie bardzo sobie radzi. A co do kursu to szczerze jeszcze tego nie przerobiłem. Na przerwie w pracy podpatrzyłem ten kurs na blendernation. Jak uporam się z modelem samolotu a zostały mi jeszcze linie łączenia blach (w brew pozorom najwięcej roboty)
    przysiądę nad tym tutkiem, myślałem o wyrzeźbieniu  córci ze zdjęcia. Oczywiście jak zasoby pozwolą. 
    No i umiejętności. 

  70. Odpowiedz Danton Paź 1,2012 18:55

    Łojej mam kolejne pytanie

    Jeżeli ten kolo już rzeźbi te zmarszczki nawet te malutkie to robi to teksturą skóry jako pędzlem i ok to kumam ale nie chcecie mi chyba powiedzieć, że ma on aż tak gęstego mescha żeby mu takie zmarszczki skóry wychodziły więc on to robi w siatce w tym rzeźbieniu? czy jest tam jakby nałożenie tekstury bumpu skóry tym pędzlem?  bo nie kumam

    Bo jeżeli to robi na gęstości mescha to ja nie mam czego szukać na razie z moim sprzętem w sculptingu:(((

  71. Odpowiedz Danton Paź 1,2012 18:41

    niezły naprawdę teraz wiem o co kaman z tym sculptingiem jakoś niezdawałem sobie sprawy , iż istnieje coś takiego jak retopo.:((Teraz nabiera to jakiegoś sensu dla mnie cały ten sculpting choć nie  jestem pewien czy przy moim kompie byłbym już wstanie przykleić tego retopo do takiego gęstego mescha i jeszcze ruszyć widokiem viev:(((

    Takie pytanko chłopy –  te retopo ,że tak mu to się lepi do wcześniej wymodelowanej wysokomeschowej formy to zwykły snaping plus opcja closest verticłe? czy jakiś mydyfikator?

  72. Odpowiedz ADDJAR Paź 1,2012 09:18

    Pojawił się fajny tutek:

  73. Odpowiedz ADDJAR Wrz 26,2012 08:23

    http://cgcookie.com/blender/2009/03/31/modeling-a-rope/
    Stąd ściągnąłem koncepcje, chociaż według mnie lepiej było by użyć większą  ilość oplotu tak przynajmniej do 4 sześcianów. U mnie to wyszło jak skręcony drucik, potem użyłem modyfikatora Array: File Type: Fit Curve
    Curve: BezierCircle. 
    Jeżeli chodzi o efekty specjalne :  http://blendbend.blogspot.com/ , fajna stronka. 
    A pro po animacji i nie tylko, przede mną sporo jeszcze nauki i ostaniom rzeczą jaką bym robił to kreował się na czyjegoś mentora. Najzwyczajniej piotao zaraża piękną ideą dzielenia się swoim doświadczeniem, nie forsuje na siłę forum i nie mam niecnych celów :), po prostu brakuje mi miejsca  na (dla mnie najlepszej tego typu strony) wyrażenie się i dzielenie nabytym doświadczeniem. 
    Z tą animacją Dominik wróćmy do rozmowy po serii kursów na ten temat na PKB chętnie podjął bym się takiego projektu.
    „robię w renowacji zabytków.:)))”  Usłyszałem kiedyś powiedzenie „pokaż mi swój pulpit a powiem ci kim jesteś” ja bym to zmienił „pokaż mi swoje grafiki a ja powiem ci kim jesteś”   :)))

  74. Odpowiedz Danton Wrz 25,2012 21:27

    Nie no kurcze ja po prostu od razu wiedziałem i od razu cię namierzyłem i od początku wiem, że zrobimy animację i dokładnie też wiem ,że masz bardziej ścisły umysł niż ja co nam się cholernie przyda w przyszłości, ja z kolei mam dobre koncepty (chyba) i umiem też pisać muzykę i nawet jakbym się uparł to złoże taką małą orkiestrę kameralną.I mam pomysł na scenariusz , jedyne czego mi brakuje to wiedzy, jeszcze raz wiedzy i jeszcze wiedzy no i może kompa nowego dlatego kiedy tylko mogę siedzę i robie prace dla pkb ,które poruszaja różne problemy czy to cząsteczki, czy to cycles i nody materiałowe teraz akurat itd itd.

    Ja mówię Flexa ale ostatnio staram się być bardziej prostacki na budowie i mówię flexo, albo daj mi blacho itd itd w sumie to robię w renowacji zabytków.:)))

  75. Odpowiedz ADDJAR Wrz 25,2012 19:36

    A jak pracowałem w HSW na gumówke mówiliśmy gitara …

  76. Odpowiedz ADDJAR Wrz 25,2012 19:31

    Jak to powiedział Forrest Gump „Poz­nasz głupiego po czy­nach je­go” parafrazując „Poz­nasz mądrego po czy­nach je­go ” u mnie z tą mądrością czy jak wolisz inteligęcją jest różnie. Nie uważam żebym był od kogoś inteligentniejszy, poresztą to jest pojęcie bardzo względne. Za nim usiadłem przed komputerem to pracowałem jako spawacz przez 6 lat, w zasadzie to pracuje od 15 roku życia zaczynałem na budowach we Francji.
    I pracował bym dalej jako spawacz gdybym nie podpatrzył na jakim programie pracuje technolog u mnie w pracy.
    Przez pół roku przysiadłem na nim (program typu CAD) opanowałem, zrobiłem projekt z jednym pozytywnie zakręconym wynalazcą, przedstawiłem szefowi i teraz pisze posta w godzinach pracy ;)
    Z tą liną jutro Dominik Ci streszcze jak to zrobiłem teraz mam już spraną muzgownicę

  77. Odpowiedz Danton Wrz 25,2012 18:14

    Marcin mi się podoba heh – z uporem maniaka forsuje to forum:))))I tak co chwile to niby nic ale dwa zdanka ,że forum to , a że forum tamto albo no proszę chcesz coś o lince od koła ratunkowego? nie no powiem- no hm jakby było forum to no oczywiście bym powiedział a no pewnie proszę bardzo:))))

    Jako ,że chłopina zawzięcie dąży do celu jak T800 do Sary Conor przyłączam się do jego politycznego celu wyrwania się spod władzy jaśnie nam panującego i zmieniam zdanie oraz stanowczo jako część tłumu będę skandował.

    LUD CHCE KĄCIK PASJONATA ( takie małe forum , takie tyci tyci , takie maleństwo, dziecinka, koteczek)

  78. Odpowiedz Danton Wrz 25,2012 17:51

    Nie no Marcin pewnie i masz rację z tym forum tylko strasznie się boję abyśmy nie zamienili się w „jedynie mądrych” i żeby o nas nie mówili potem ,że jesteśmy jakimiś kosmitami co się mądrzakują.

    Dobra oficjalnie składam przysięgę jeżeli jaśnie panujący nas uraczy wolnością forum

    1.Nigdy przenigdy nie zamienię się w polaczka, który w sposób niekulturalny ocenia czyjeś prace.
    2.Przyjmuję do wiadomości, że jesteśmy tu po to aby się wspierać nawzajem i  dawać z siebie wszystko.
    3.Nie dopuszczę do powstania grupy wzajemnej adoracji, która będzie wprowadzać ostracyzm w stosunku do nowych członków.
    4. Oddam za was życie w razie ataku wrogiego elementu.:))

    Ok Marcin to tyle z mojej strony —- no powiedz w skrócie jak zrobiłeś tą linę :)))plis plis plis plis plis plis
    Ja też ci wszystko powiem jeżeli wiem coś czego ty nie wiesz, ale ty  inteligentniejszy odemnie jesteś więc moje mądrości są takie hm no bardziej ludowe zdaje się hm no jak na robotnika przystało:)))no ale staram się jak mogę:)

    no więc po robotniczemu to robi się tak – bierzesz flexo (gumówka) walisz zdziera i jedziesz na równo a potem to już kamieniem wiaderkiem chyba że masz kolanko i na mokro :))) „z życia obróbki piaskowca”

  79. Odpowiedz ADDJAR Wrz 24,2012 07:30

    Dziękuje za komentarz, tak też czułem. Grafika 3D nie do końca chyba się nadje na logo przynajmniej nie w mojej wersji. Ale warto było spróbować po to chociaż żeby zdobyć kolejne doświadczenie w tej materii. 
    Pozdrawiam

    • Odpowiedz ADDJAR Wrz 24,2012 07:32

      P.S Przynajmniej nie jestem ostatni i nie ma obciachu :)

      • Odpowiedz Danton Wrz 24,2012 18:26

        No ja cię nie zawiodłem głos na szóstala oddałem a co musimy się trzymać razem i wspierać.

        Trochę piotao ma rację ale generalnie według mnie wszyscy uczestnicy kursu połamali zęby na temacie tego loga.

        Niestety loga to okropnie wredny temat ja też kiedyś na nim połamałem zęby i to niestety jedna z najtrudniejszych spraw w grafice.

        To po części wynika z tego ,że trzeba być absolutnym mistrzem jeżeli chodzi o formę, jest taki kolo (niestety nie pamiętam imienia i nazwiska) już starszy facet mistrz logotypów autor między innymi loga IBM .
        Nawet te nudne logo IBM ma coś w sobie spod jego ręki.

        Cóż Marcinku przegadałeś to logo ale żeby cię pocieszyć dodam ,iż inne to albo sztampa nie warta uwagi albo również przegadane a żeby cię jeszcze bardziej pocieszyć dodam ,iż ja przegadałbym to logo jeszcze bardziej jak siebie znam:)))

        Lecz aby cię jeszcze bardziej pocieszyć dodam iż kolesie logociaże to inna rasa grafików niż my inne kategorie myślenia itd, nawet byłbym skłonny stwierdzić iż grafik 3d nigdy nie wymyśli porządnego loga bo my inaczej czujemy mamy inną fazę inny baunce:)))My będziemy robić filmy Marcinku a nie  loga.
        Zasadniczo oni są niezwykle świadomi prostego znaku , formy ci najlepsi to kolesie ,którzy są po gruntownych studiach oczywiście jakiemuś domorosłemu też się uda raz na jakiś czas wyskrobać dobre logo ale są kolesie ,którzy cały czas trzymają poziom a wymyślenie danego znaku zajmuje im naprawdę sporo czasu i jest to poparte dziesiątkami rysunków.

        Niestety większość logotypów ,które oglądamy to szmelc wymyślany przez studentów bo właściciel firmy chce to mieć za 40 zł lecz prawdziwy logotyp to osobna sztuka.

        Czy to dobrze Marcinku czy nie? trudno powiedzieć hm może kiedyś też odważę się zrobić logotyp.

        A na poparcie moich słów jak myślicie czemu do PKB jeszcze nikt z nas nawet nie zaproponował loga? (oprócz jednej produkcji piotao w jego galerii , którą sam określił jako zapchajdziurę:)))
        Może dlatego , że nie potrafimy zwyczajnie co??  jak myślicie??
        Może dlatego , że co innego nam w duszy gra co?
        Może dlatego ,że to trudniejsze niż wymodelowanie całej mojej pracy Axis mirror?
        Kurcze oni nadchodzą są już blisko mają przepiękne loga wyłamują drzwi są w pokojuuuuuuuuuuuuuuuuuuucnddcnwdqqqqcqdcnqjcnnnnndcnqjin————————————-

        Ale dobrze że spróbowałeś Marcinku, otwiera nam to oczy na trudności z takim tematem jakim jest stworzenie loga.

        A Marcin jak zrobiłeś tą linę wokół koła ratunkowego plotłeś czy na mapie przezeroczystości????

        • Odpowiedz ADDJAR Wrz 24,2012 20:11

          A widzisz Dominik było by chociaż coś na wzór forum no nie wiem „kącik pasjonata” chętnie podzielił bym się tego typu mykami. Takich rzeczy nie nauczy się z tutków, bo są to przypadki jak najbardziej prozaiczne i praktyczne. Wszystko wychodzi w praniu. A ja bym chętnie porobił zrzuty np. „jak zrobić line w Blenderze według mojego przepisu” . Teraz modeluje na potrzeby wydruku 3D samolot myśliwski, też mógłbym sprzedać kilka praktycznych uwag. Już nie mówiąc Dominik że od Ciebie można dowiedzić sie wielu ciekawych rzeczy

  80. Odpowiedz ADDJAR Wrz 23,2012 18:37

    Hej zapaleńcy z  PKB ruszyło głosowanie na http://www.ubuntu-pomoc.org/, ciekaw jestem jak oceniacie moją prace nr 6 . Przyjmę nawet miażdżącą krytykę ;)

    • Odpowiedz piotao Wrz 24,2012 07:06

      Obawiam się, że nie zostanie wybrana przez większość, dlatego, że łamie parę zasad tworzenia logo; głównie czytelność. Sprawdź, co zostanie z tego obrazka, gdy będziesz musiał wykonać go w wersji czarno-białej oraz w wielkości 32×32 px :) Logo musi pozostać czytelne również wtedy, a najlepiej, gdy istnieje wersja dostosowana do rozmiarów. Wtedy opracowujesz projekt dla wielkości typu ikona, mały format, średni, i wielki. Potem dorabiasz kompozycje kolorystyczne i wersje przeznaczone do wyświetlania, druku oraz multimediów. W profesjonalnie przygotowanych logotypach są podawane nawet kody kolorów PANTONE, rozwarstwienia na CMYK oraz zależności matematyczne pomiędzy elementami składowymi. No, ale to jest portal, który nie stawia takich wymagań, więc kto wie! Gratuluję pracy i pochwalam inicjatywę! :)

  81. Odpowiedz ADDJAR Wrz 21,2012 20:08

    Musze przyznać że coraz leprze prace pojawiają się na PKB zarówno Dom Arkadiusza jak i Salon, Łazienka Tomka bardzo ładne. Można śmiało stwierdzić że piotao szkoli pasjonatów na profesjonalnych grafików, a niedługo myślę że i animatorów. A i zapewne podejrzewam że jak się rozpędzi to zahaczy jeszcze o efekty specjalne (Tracking) o silnik gier…no dobra trochę się rozpędziłem :)

  82. Odpowiedz Danton Lip 28,2012 21:27

    Ja jestem zainteresowany jak wygląda ten skoczek zresztą się już interesowałem tą techniką bo chciałem tak tłuc sztukaterię ale jak zobaczyłem ceny to hm no gips i silikon jednak o jedną galaktykę tańszy.

  83. Odpowiedz Marcin (ADDJAR) Lip 22,2012 22:59

    Skończyłem teraz dwa projekty pod wydruk 3D. Układ jezdny kolejki dla trojwymiarowo.pl oraz logo dla http://www.skodaclub.pl
    Teraz pisze wtyczkę do Blendera przeznaczoną do importowania G-code RepRap (FDM). A że jestem jeszcze zielony jeżeli chodzi o Pythona nie mówiąc o Blender API to mi trochę z tym schodzi. Jestem na razie na półmetku. Już tak mam ciągnie mnie do programowania i do grafiki nieraz nie wiem za co się zabrać. Jak skończę wtyczkę to wezmę się za dokończenie wizualizacji kuchni. Widzę że powoli przybywa prac na PKB i szczerze mówiąc są coraz leprze. Już tak jest Danton jeżeli chce stworzyć się coś fajnego wymaga to pracy nie mówiąc już o ciągłej nauce. Jak by był ktoś zainteresowany mogę wrzucić fotkę wydrukowanego skoczka RepRapem
    P.S nie brakuje wam na PKB Forum?

    • Odpowiedz piotao Lip 28,2012 09:40

      Trochę chyba brakuje, ale dopiero pod koniec sierpnia będę mógł pomyśleć, czy i jakie forum założyć. Parę sugestii Użytkownicy już podawali wcześniej. Nie chciałbym, żeby to forum stało się potem miejscem w którym można się na siebie obrażać :)

  84. Odpowiedz Danton Lip 19,2012 19:45

    Fajnie Chłopy – nowe prace Gooffy jak malowanie a samochodzik no no no ładny i miły, toż to jakaś moda na fury zapanowała w kursie blendera widzę:))

    Addjar i co tam klecisz?? podeślij jakieś zapowiedzi

  85. Odpowiedz Danton Lip 15,2012 11:02

    Co tam Marcin składasz cichcem w domu w tajemnicy??:))) Wiem,że coś na pewno kombinujesz:)) z jakąś nową pracą i ciekawi mnie co tam modzisz nowego?
    Ja też coś produkuję w domu dla PKB ale jeszcze wymaga to to „trochę” pracy:)))

  86. Odpowiedz Michał Cze 9,2012 02:56

    Ta galeria użytkowników PKB to jak tam pokazać swoją prace? tu znalazłem adres email piotao@wp.pl i na dole piotao@gmail.com bo trochę niedoprecyzowane

    • Odpowiedz piotao Cze 9,2012 12:57

      Abyś mógł zobaczyć swoją pracę w Galerii, wystarczy, że przyślesz ją do mnie z opisem. Bardzo ucieszyłoby mnie też wyjaśnienie, co z Kursu okazało się dla Ciebie przydatne. Maile są dwa, i oba działają – możesz śmiało pisać! :)

  87. Odpowiedz ADDJAR Cze 7,2012 11:47

    Szczerze mówiąc nie wyszły mi te dodatki typu błyskawica na szybie wygląda jak patyk, kałuża obok, co prawda występuje takie coś jak
    napięcie powierzchniowe, ale tutaj konkretnie nie zachowałem proporcji, z tym PIKSAR STUDIO to i fajny pomysł :) tyle że myśle że jeszcze troche mi brakuje umiejętności jeszcze jakieś z dwa lata nauki

  88. Odpowiedz Danton Cze 6,2012 18:18

    Marcin ktoś w tym salonie samochodowym popuścił z wrażenia bo obok auta jest hm głupia sprawa no mokro chyba jest :)))))fajnie ludziska cieszę się, że działacie.

  89. Odpowiedz Danton Cze 6,2012 18:11

    Marcin chce się bujać taką bryczką:))
    Dawaj dawaj Marcin widzę, że jest postęp jeszcze kilka prac, zakładamy Piksar i robimy filmy :))
    tylko musimy jeszcze troszkę sprężyć piotao aby wrzucił na ruszt troszkę nowego mięska.
    Zobaczycie jeszcze nas popamiętają:)) hm Oni – Oni wszyscy.:))

    • Odpowiedz piotao Cze 6,2012 20:23

      W tym tygodniu niestety nie mogę nic za bardzo nagrywać bo nie mam warunków. Ale jak tylko będę miał – ciśniemy! :)
      Model fajny, mi też się bardzo podoba.

  90. Odpowiedz darek Maj 23,2012 19:19

    czekam z niecierpliwością na tutki z podstawami animacji :)

  91. Odpowiedz ADDJAR Maj 22,2012 21:34

    Fajne te głowy, na pewno kosztowały mnóstwo pracy. Nocnik wypas :) Ja bym dodał jakiś fajny kolor

  92. Odpowiedz ADDJAR Maj 19,2012 20:06

    znalazłem w sieci taki adres piotao@wp.pl mam nadzieje że dobry, graficzka przesłana mam nadzieje że się spodoba
    Pozdrawiam

  93. Odpowiedz ADDJAR Maj 19,2012 16:42

    Przy próbie dodania obrazka dostaje taki monit
    Warning : The permissions to the directory /home/piotao/html/wp/wordpress//wp-content/uploads/nivoslider4wp_files/ are invalid. Set them to 777 to be able to upload files.
    ?

    • Odpowiedz piotao Maj 19,2012 18:43

      To jest stary błąd związany z nivoslider, oczywiście nie mam zamiaru ustawiać uprawnień na 777 bo to jakaś głupota. Poza tym, nikt chyba nie ma uprawnień do modyfikacji Nivoslider, poza mną. Ta wtyczka bardzo spowalnia ładowanie strony i zamierzam w przyszłości ją odchudzić z obrazków, które już się upatrzyły, i zastąpić część innymi. Jeżeli masz jakiś ładny obrazek, możesz przysłać go mi, a wtedy wstawię go do galerii.

  94. Odpowiedz Sebastian Kwi 17,2012 22:53

    Jak zrobić takie wzorki na szklankach?
    Zrobiłby Pan tutoriala na ten temat? :)
    Bardzo bym prosił ;) hehe

    Polski Kurs Blendera to świetna inicjatywa,bardzo dużo się z niego nauczyłem :D

    Czy będzie można się kiedyś spodziewać tutoriali na temat riggingu,animacji itd.?

    Pozdrawiam serdecznie!

    • Odpowiedz piotao Kwi 18,2012 09:34

      Kurs animacji jest w planach, jeszcze nie zrobiłem podstaw Blendera nawet. Oczywiście w zastosowaniach będzie o szklankach i innym szkle.

A Ty co o tym myślisz?