Jednostki 8

Pokazuję sposób na ustawienie jednostek i pracę w rzeczywistych wymiarach przestrzennych. Dostępne są dwa systemy: metryczny oraz imperialny.

Istnieje w Blenderze możliwość pracy nie tylko na arbitralnych wartościach takich jak rozmiar dany jako liczba, ale też używania jednostek. Obecnie są zaimplementowane dwa systemy – metryczny i imperialny, dzięki czemu można odległości wyrażać w metrach, lub kilometrach (centrymetrach) albo w stopach, yardach lub milach. Zapraszam do oglądania!

Zapraszam do dyskusji.

8 thoughts on “Jednostki

  1. Odpowiedz alojzy Mar 16,2013 15:09

    Hehe:) Przepraszam nie dopisałem, że nie mama takiej opcji w programie. W Addons też nie.

  2. Odpowiedz alojzy Mar 16,2013 13:19

    Jak można zmierzyć odległości między wybranymi wierzchołkami, długości krawędzi itp. Taka jak w tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=HxHZu5SYiso

  3. Odpowiedz mufok Lis 16,2012 07:06

    Witam
    Dlaczego Blender albo tylko mój Blender nie pokazuje rzeczywistych wielkości obiektów. Np. importuję obiekt z innego pliku w którym był prawdopodobnie przeskalowany nadaję mu wielkość 3 metrów i okazuje się że jego 3 metry są inne niż 3 metry obiektu który wprowadziłem na scenę wcześniej. 

    • Odpowiedz mufok Lis 16,2012 08:06

      Przepraszam:) okazało się, że obiekt który zaimportowałem był połączony z jakimś innym zagubionym malutkim obiektem, którego zobaczyłem dopiero na mega zbliżeniu.

  4. Odpowiedz Sylwester Maj 19,2012 16:11

    Wszystko fajnie tylko jak pracować z małymi obiektami np. w milimetrach. Przy zbliżaniu widoku do kostki 1x1x1 mm obiekt znika. Pozostaje skalowanie czy jest jakiś inny sposób widoczności tak małych elementów w Blenderze?

    • Odpowiedz piotao Maj 19,2012 18:45

      Na panelu Scene możesz ustawić skalę, którą blender będzie uwzględniał wszędzie. Pomoże to Ci pracować z małymi obiektami, które przy rozmarach 1mm u mnie nie znikają co prawda (może inny blender), ale rysowane są z błędami, i nie wygląda to dobrze. Skala może być np. 0.1 lub 0.01 – wtedy cała scena Blendera będzie 10 lub 100 razy większa :) Wymiary obiektów pozostają bez zmian.

  5. Odpowiedz vivoo Kwi 10,2012 08:44

    I tego mi właśnie brakowało…… jak ustawiać precyzyjnie elementy w obiektach np przy projektowaniu pokoju jak do cm ustawić okno drzwi itp jak precyzyjnie do cm wyciąć okno względem sąsiedniego itp itd…. Na to to by się przydał oddzielny tutek bo jest to problem… przynajmniej dla mnie… ;((

A Ty co o tym myślisz?