Krzywe: działanie i rodzaje uchwytów krzywych 2

Podczas edycji krzywych w Widoku3D lub w trakcie animacji, przy wierzchołkach krzywej mogą pojawiać się różne rodzaje uchwytów. W tym poradniku opowiadam, czym się te uchwyty różnią.

W materiale wideo przedstawiam podsumowanie i ujednolicenie wiadomości na temat rodzaju uchwytów, jakie znajdziemy w różnych rodzajach krzywych w Blenderze. Chodzi o krzywe Beziera, Nurbsy i inne tego typu narzędzia (np. w Edytorze Krzywych F). Tutorial pokazuje rodzaje krzywych i tłumaczy do czego służą poszczególne rodzaje uchwytów.

2 thoughts on “Krzywe: działanie i rodzaje uchwytów krzywych

  1. Odpowiedz Dociekliwy Paź 2,2016 15:37

    A co zrobić żeby ścianki naczynia robionego przy pomocy krzywych z bryły obrotowej miały swoją grubość? Czy istnieje możliwość nadania grubości (outline) krzywej aby tworzone naczynia i obiekty miały swoją grubość jak to ma miejsce w naturze? Szczególne ma to znaczenie przy renderingu np. naczyń szklanych.

A Ty co o tym myślisz?