Mapowanie UV – przypinanie (PIN) 2

Słów kilka o przypinaniu za pomocą szpilek rozwiniętej siatki do powierzchni tekstury.

Witam! W tej części kursu opowiadam o tym, jak można przypiąć siatkę rozwiniętej bryły do tekstury, blokując zmianę jej położenia w kolejnych operacjach Unwrap. Przydaje się zwłaszcza w trybie UV Live Unwrap, gdzie można siatkę dynamicznie modyfikować i ‚naciągać’ ją pomiędzy przypiętymi punktami. Pin to coś takiego jak szpilka, i podczas zaawansowanego mapowania przydaje się czasami przyblokować przesunięcia siatki, zwłaszcza, gdy rozwinięcie jest mocno zniekształcone, a my chcemy je po prostu rozciągnąć i rozprostować.

2 thoughts on “Mapowanie UV – przypinanie (PIN)

  1. Odpowiedz tomek Sty 14,2013 20:50

    U mnie z kolei jak nacisnę 2xS (czy tam raz) i potem E to nic się nie dzieje. Muszę nacisnąć lewym przyciskiem myszy i wtedy działa skalowanie, ale oczywiście tylko do 2 wierzchołków a nie tak że cały obiekt sie przeskalowuje.

    • Odpowiedz piotao Sty 15,2013 11:32

      Tak chyba teraz jest, wydaje mi się, że niektóre skróty zmieniły się nieznacznie. Na przykład kiedyś można było zrobić od razu Extrude, a potem Scale, a teraz extruda trzeba zakończyć, aby można było skalować. W sumie logiczne, ale dochodzi jeden klik więcej…

A Ty co o tym myślisz?