Materiały: mirror czyli lustro 5

Materiały, które odbijają światło na różne sposoby.

W tej części tłumaczę jak zrobić materiały, które są nie tylko błyszczące, ale także odbijają światło. Światło odbite może być zabarwione, lub odbijać otoczenie tylko w pewnej bliskości; może też to otoczenie odbijać się wyraźnie lub niewyraźnie, zależnie od tego jak ustawimy konfigurację parametru Gloss. Opcji jest całkiem sporo, a ich znajomość pomaga w stworzeniu odpowiedniego materiału odbijającego światło.

Ten materiał składa się z dwóch wideo-poradników. W drugim dodaję kilka słów na temat strony: http://www.blender.org/development/release-logs/blender-246/glossy-reflectionrefraction/, o której zapomniałem powiedzieć w pierwszej części. Zapraszam do oglądania! Obrazek wyrenderowany w ramach tutorialu jest do pobrania poniżej:

Lustra odbijające niewyraźnie z różną anizotropią odbicia


Plik blend załączam do ściągnięcia i wyrenderowania samodzielnie.
pkb-matmirror-glossy-anizo.blend, 172kB


 

Poradnik wideo na temat materiałów:

Poradnik z dodatkiem na temat strony www:

5 thoughts on “Materiały: mirror czyli lustro

  1. Odpowiedz Adam G Kwi 7,2015 23:42

    Witam.
    Mam problem z odbiciem w „lustrze” przedmiotu z teksturą. Chodzi o użycie noda „Defocus”.
    Scena składa się z lustra leżącego płasko na którym stoi przedmiot. Kamera widzi oba przedmioty lekko z góry (około 45 stopni). Defocus rozmywa dolną (bardziej oddaloną) część przedmiotu. Odbicie przedmiotu w lustrze jest nieostre, ale tylko tuż pod przedmiotem. Część lustra bliżej kamery odbija już ostry przedmiot, mimo iż odbity obraz przedmiotu (optycznie) jest najdalej.
    Czy można zmusić Blendera 2.72 (blender render) do renderowania obrazu zgodnie z prawami optyki?

  2. Odpowiedz pawel Lut 3,2013 10:01

    czy w cycles istnieje mozliwosc nalozenia „lustrzanego” materialu?

  3. Odpowiedz Michał Lip 16,2012 14:10

    Jaką wersje Linuxa polecacie do użytkowania Blendera, bo winda strasznie mi się sypie po próbach renderowania bardziej skomplikowanych rzeczy.Prosiłbym też o jakiś link.

A Ty co o tym myślisz?