Materiały: model Halo

Dawno już nie było niczego na temat materiałów w Blender Internal. Okazuje się, że można jeszcze dać im szansę, ponieważ posiadają sporo ciekawych własności.

Tym razem bohaterem poradnika jest nie sam materiał, ale ich rodzaj. Materiały w Blenderze (w Internalu) mogą być powierzchniowe, krawędziowe, wierzchołkowe i objętościowe. Jak na razie Cycles nie posiada tak szerokiej gamy możliwości. Model Halo to rodzaj materiałów, które widoczne są tylko na wierzchołkach siatki. Materiał ten przypomina poświatę tworzoną przez niewielkie skupione światła, stąd też bierze się jego nazwa. W poradniku pokazuję jak można ustawić własności tego materiału i wykorzystać je do zrobienia pięknych gwiazdek, flar oraz wyświetlaczy kropkowych.

Niestety, pod koniec nieco straciłem wątek i trochę błądziłem, ale potem wszystko udało się wyjaśnić, zatem postanowiłem nie wycinać tego fragmentu, i wrzucić całość. Polecam – jest to mniej znana funkcja, a można za jej pomocą dodać bardzo ładne efekty tanim kosztem. I jak na razie, Cycles tego nie potrafi!

 

A Ty co o tym myślisz?