Materiały: shadery Specular i Diffuse oraz Ramp 1

Materiał dotyczy rodzajów i ustawień funkcji cieniujących powierzchnie w modelu rozproszonym oraz odbicia bezpośredniego.

Przedstawiam wszystkie szczegóły dotyczące Shadera Specular oraz Diffuse, z jakich Blender komponuje bazowy wygląd powierzchni. Shader Diffuse to światło rozproszone na powierzchni. Odpowiada on za podstawowy kolor obiektu. Shader Specular to funkcja obliczająca wygląd światła odbitego od powierzchni padającego bezpośrednio ze źródła. Ten rodzaj shadera odpowiada za odblask słońca zachodzącego w morzu za horyzont… I inne romantyczne rzeczy. Zapraszam do oglądania.

Na końcu wyjaśniam szczegóły jak działa modyfikator Ramp obecny w obu shaderach – ciekawa, wartościowa funkcja której dodanie do materiału nie wydłuża znacząco czasu renderowania, a pozwala osiągnąć ciekawe efekty.

 

One comment on “Materiały: shadery Specular i Diffuse oraz Ramp

  1. Odpowiedz Dawid początkujący Gru 13,2014 17:21

    Małpa ożyła:) Super efekty, można się bawić godzinami. Blender i Pana kurs to najlepszy wybór… kiedy ja się wyśpię;)

A Ty co o tym myślisz?