Modelowanie: Lina okrętowa + teksturowanie 19

Opowiadam o paru sposobach jak można wymodelować linę w Blenderze, taką np. okrętową.

Pokazuję także jak nałożyć na nią teksturę, czyli kończycie ten tutek z gotowym do układania modelem. Nie jest to lina, która się strzępi i nie zawiera ona włosków – to będzie możliwe dopiero po zrobieniu tutków z systemu cząstek.

 

19 thoughts on “Modelowanie: Lina okrętowa + teksturowanie

  1. Odpowiedz Piotr Lip 20,2015 20:01

    Witam Piotrze, świetne tutoriale, bardzo dobrze tłumaczysz. Mam pytanie, widzę że w Linuxie masz na górnym i dolnym pasku takie monitory aktywności systemu, możesz podpowiedzieć jakie to programy, bo szukam czegoś takiego do swojego Ubuntu. Dzięki!

  2. Odpowiedz Jacek Gru 6,2014 01:35

    Witam mam pytanie zatrzymałem się na 5:14 kursu jak daję merge to lina zmienia mi się w jednolitą jednokolorową masę nie wiem co mogę robić źle ?

    • Odpowiedz piotao Gru 6,2014 17:32

      Zapewne masz coś zrobione inaczej niż miałem w tutorialu, albo trafiłeś na jakiś błąd w Blenderze. Niestety, nie wiem, co namieszałeś bo nie widzę pliku, więc zapytaj może o to samo na forum, ewentualnie podeślij plik. Zanim to zrobisz, możesz spróbować zbudować linę ponownie – czasami za kolejnym razem wychodzi lepiej.

  3. Odpowiedz maxim25 Lis 4,2012 16:35

    Bardzo fajny Tutorial :) 

  4. Odpowiedz sun Paź 30,2012 12:05

    Witam.
    Czy istnieje mozliwosc, zeby dołączał Pan blendy (np z lina z krzywych) do tutoriali, do pobrania? Nie dziala mi to tak jak powinno, i fajnie by bylo miec mozliwosc prownania z dzialajacym oryginalem ;)

    • Odpowiedz piotao Paź 30,2012 21:23

      Pomysł dobry, zrobię tak w przyszłości. Natomiast starych plików, które powstawały w tutorialach nie zachowywałem, one były tymczasowe jak gryzmoły na tablicy… :)

  5. Odpowiedz Mentoris Paź 10,2012 13:03

    Jak na razie prawda dostępna na moim laptopie jest taka, że standardowy Cube renderuje się w Blenderze 2 sek, a w Cycles 10 sekund, Jeżeli włączę do renderowania Open GL to wzrasta do 11 sek.

    • Odpowiedz ADDJAR Paź 10,2012 19:07

      Przeczytaj opis pod spodem. 
      „Jeden obraz niekiedy jest więcej wart jak tysiąc słów…” 
      Nie pamiętam kogo jest to cytat i czy trochę nie przekręciłem ale liczy się sens 

    • Odpowiedz ADDJAR Paź 10,2012 17:35

      Mi też brakuje „CUDA” :(, puki co szlifuje umiejętności nie zważając na długość renderingu (po co mam się dołować). Ale efekt końcowy cytując Wojtka „nie do osiągnięcia przy klasycznym rendererze”
      Mimo tych trudności cieszę się że mamy za darmo program (i w tym render Cycles) tylko dla tego że grupa „szaleńców” – w pozytywnym znaczeniu tego słowa, znajduje czas na jego ciągły rozwój, mamy portal PKB bo jakiś szaleniec (chciałbym mieć chociaż połowę tej wiedzy) postanowił stworzyć taki portal a podejrzewam żeby zrobić taki tutek poświęca każdy wolny swój czas. 
      No i idąc trochę dalej dziękuje za:
      Najlepszy napój na świecie „Piwo”
      Loty w kosmos, internet … 
      No dobra straciłem już wątek :)

  6. Odpowiedz Mentoris Paź 9,2012 20:16

    Co jest z tym Cycles, że tak ludzie się nim fascynują? Faktem jest, że założenia tego renderera są eleganckie, ale jak na razie to jest raczej tylko ciekawostka, zanim nie zostaną do niego zaimplementowane tak rozbudowane opcje w jakie wyposażony jest normalny renderer Blendera, a to nastąpi nie wcześniej niż pewnie za kilka lat. Wtedy to Cycles będzie rewelacją.

    • Odpowiedz ADDJAR Paź 10,2012 09:17

      W moim przypadku przyczyna jest zupełnie prozaiczna: łatwość obsługi tego rendera.
      Nie jestem grafikiem lecz zupełnym amatorem i dla mnie akurat ten argument ma kluczowe znaczenie. Po resztą podgląd renderingu w czasie rzeczywistym jest według mnie osobiście i myślę że dla wielu rozwiązaniem rewolucyjnym. Dlatego najłatwiej według mojego skromnego zdania wystartować w Blenderze z Cycles.

      • Odpowiedz Wojtek Paź 10,2012 10:50

        Zgadzam się, potrzebowałem na szybko zrobić plakat z czystym i miękkim oświetleniem. Męczyłem się 2h z B-Render. Wszystko wychodziło jakieś takie szare, smutne, kanciaste albo przepalone i blade. W Cycles wstawiłem kilka plane’ów z emission, Mix Shadera (Diffuse + Glossy) i już. Co prawda na moim słabiutkim laptopie renderowało się 10 razy dłużej, ale było warto. Naturalny połysk i szkło jest nie do osiągnięcia przy klasycznym rendererze. Dodatkowo pasuje mi ta lekka ziarnistość, efekt jest bardziej filmowy ;)

  7. Odpowiedz wojciech1345 Paź 9,2012 19:00

    szkoda że pan nie teksturował tego w cyclesie :-(  ale widze że ta stronka powoli ewoluuje na coś na wzór CGcookie skoro już zastosowania :-) ale i tak się ciesze że istnieje tak profesjonalna strona dla polaków 

A Ty co o tym myślisz?