Modelowanie: prosta studnia 6

Zastosowanie Blendera do wymodelowania prostej studni.

Witam! W materiale wideo przedstawiam jak można wymodelować prostą studnię, i to w dodatku dość prymitywną metodą. Ten tutorial jest przeznaczony dla początkujących w momencie, gdy ogarnięta została podstawowa gałkologia i podstawowe poruszanie się w Blenderze. W szczególności pozdrawiam swoich studentów, dla których ten tutorial powstał :)

6 thoughts on “Modelowanie: prosta studnia

  1. Odpowiedz WebKraken Kwi 21,2014 20:51

    Witam. Świetny poradnik! Mam pytanie, czy była by możliwość stworzenia kolejnej części tego poradnika związanej z oteksturowaniem takiej właśnie studni? Bardzo było by to pomocne, szczególnie w kategorii robienia mapy UV do tak zaawansowanej geometrii :)

    • Odpowiedz piotao Kwi 21,2014 23:13

      Nie wiem, czy będę robił takiego tutka. Chodziło raczej o początkujących, którzy lubią na początku doprowadzić do jakiegoś konkretnego „dzieła”. Teksturowanie takiego obiektu o fatalnej topologii to temat dla bardziej zaawansowanych. Możesz użyć np. UV projektorów i w ten sposób szybko ustawić teksturę tak, aby jako-tako wyglądała, chociaż lepsze efekty dałoby malowanie kamieni ręczne. Ale aby to ładnie wyszło, topologię trzeba mieć oczyszczoną i dobrze rozwiniętą.

  2. Odpowiedz Golem Kwi 30,2013 08:25

    Bardzo fajny tutek dla początkujących (czyli mnie też). Szczególnie patent z kostkami modelowanymi przy użyciu proportional editing i osi lokalnych (w końcu załapałem jak ciekawie można to wykorzystać:)
    Dzięki!!!!

  3. Odpowiedz cyberslaw Mar 7,2013 20:18

    Panie Piotrze, Świetne. Muszę przyznać że jest Pan najlepszy w tym. Czy oprócz tego ma Pan w planach zrobić poradnik jak zrobić obiekt, dodać kości i animować taki obiekt? Pozdrawiam serdecznie

    • Odpowiedz piotao Mar 8,2013 16:33

      Tak, mam takie plany. Kości, rigging i skinnig, oraz wszystkie tematy pokrewne. Blender jest ogromny jeżeli chodzi o liczbę jego zastosowań, narzędzi, odcieni, i chciałbym w miarę po kolei dotrzeć do tematów związanych z animacją. Jest sporo pracy i sporo nowych tematów do przedstawienia, zanim w ogóle dojdziemy w Kursie do kości, ale temat ten na pewno będzie – jak dożyję oczywiście :)

A Ty co o tym myślisz?