Modelowanie szkiełka zegarkowego 9

Szkiełko zegarkowe to jedno z najmniejszych naczyń laboratoryjnych, a jest przy tym bardzo proste do wykonania.

Jeżeli zaczynasz przygodę z Blenderem – spróbuj!Jest to stary tutorial do jednej z minionych wersji Blendera. Znalazłem go w przepaściach dysku, i postanowiłem, że skoro już został nagrany, to mogę wrzucić, żeby się nie marnował. W materiale wideo przedstawiam w jaki sposób można wymodelować bardzo prosty obiekt – laboratoryjne szkiełko zegarkowe. Jest to małe, płytkie naczynie przypominające wycinek kuli, w którym zmieścić można kilka kropel cieczy. Przydaje się w laboratoriach. Sam tutorial jest przeznaczony dla początkujących i stanowi raczej odskocznię od „poważnych” tematów.

 

9 thoughts on “Modelowanie szkiełka zegarkowego

  1. Odpowiedz Marcinwojc Wrz 4,2016 14:41

    Jak to jest z tą prawidłową topologią obiektów….? siatka , trójkąty, czworokąty…. Z tego co doczytałem to prawidłowa topologia obiektu powinna zawierac same czworokąty i z zadnego z wierzcholków nie powinno wychodzic wiecej niz 6 krawędzi.
    Jesli zatem mam racje, to ta topologia szkiełkla jest błędna. Nie jest pokazane jak pozbyc sie tych trójkatow i jak stworzyc prawidlawa topologie dla tego obiektu.
    Jesli sie myle to przepraszam.

    • Odpowiedz piotao Wrz 4,2016 19:51

      Nikt nie mówi, że trójkąty są zabronione. Czasem dobrze jest tak, a czasem dobrze jest inaczej – wszystko zależy od szczególnego przypadku. W tym szkiełku topologia nie psuje, więc może zostać. W tym przypadku.
      Jeżeli postanowisz trzymać się założenia, że „tylko czworokąty”, to wtedy zgoda – topologia będzie błędna.

  2. Odpowiedz jackhew Sty 1,2016 14:35

    Zaczynając pracę z jakimś programem a zwłaszcza 3D każdy sam powinien w swoim zakresie poznać podstawowe możliwości transformacji. A zwłaszcza skróty przesuwania, obracania i scalowania. Które tu w blenderze są obowiązkowe.

  3. Odpowiedz Ja Gru 4,2015 00:50

    Tutoriale podstawowe, kurs nr 1, przesuwamy spłaszczamy zaznaczamy ciach wycinamy, coś sie naa ekranie zmienia lata fruwa, świetnie, tylko JAK? Jak to są podstawy nr1 to przydatność zerowa.

    • Odpowiedz piotao Gru 4,2015 10:56

      To jest pokaz zastosowań w którym nie tłumaczę każdej operacji tylko pokazuję jak coś zrobić. Tutoriale tłumaczące jak przesuwać obiekty i modelować jest w Trybie Edycji są w Spisie Chronologicznym wcześniej i tam można się podstaw nauczyć od zera.

  4. Odpowiedz Antek Lis 2,2015 13:02

    2/10 moja matka by to lepiej zrobiła

  5. Odpowiedz Łukasz Paź 31,2015 23:46

    Bardzo fajne tutoriale :) wszystko stało się jasne i klarowne. Godzinka roboty i powstał fajny render.

  6. Odpowiedz Haszyk Paź 18,2015 16:02

    Tutoriale są świetne bo polskie, aczkolwiek wszystko robisz tak szybko, że kompletnie nie wiem co klikasz lub co wybierasz, już na samym początku spłaszczając kulę u mnie dzieje się zupełnie co innego niż u Ciebie.
    Pozdrawiam,
    Kamil.

A Ty co o tym myślisz?