Modelowanie ula 5

Są takie małe domki, w których mieszka społeczność pszczół. Nazywają się ule.

W tym poradniku pokazuję od podstaw jak wymodelować ul modułowy, zwany ulem Dadanta lub Langstrotha. Są to bardzo rozpowszechnione ule, i można je znaleźć w wielu państwach świata, także w Polsce.

Modelowanie jest bardzo proste, trzeba generalnie przeskalować kilka klocków i ustawić razem, tak aby tworzyły ul. Całość jest dość pracochłonna. Materiał ten jest dobry dla początkujących, którzy już trochę poznali Blendera i chcieliby zrobić coś prostego, ale jednocześnie bardziej złożonego. Będzie zatem trochę modelowania w Trybie Obiektowym, będzie także modelowanie w Trybie Edycji. Przyda się jeden lub drugi modyfikator. Polecam uwadze i ciekaw jestem co myślicie na temat tak długiego, przegadanego, i jednocześnie prostego tutka. Niestety, nie miałem zainstalowanego narzędzia do wyświetlania przycisków, dlatego gdyby coś było niejasne – zawsze możecie zapytać :)

 

5 thoughts on “Modelowanie ula

  1. Odpowiedz Damian Lut 8,2017 21:56

    Witam, można prosić o udostępnienie planu ula ? Najlepszy jaki znalazłem to jedynie 500 x 646.

  2. Odpowiedz Heniek Lut 17,2016 13:42

    Witam. Przyciąganie do wierzchołków to świetne narzędzie i warto zachwalać jego stosowanie początkującym. Jak się dobrze zrozumie jego działanie to nie ma szybszej i precyzyjniejszej metody. Wykorzystuję BLENDERA do rysowania dość precyzyjnych rysunków i bardzo tą metodę polecam. Przy okazji bardzo dziękuję PIOTAO za nauczenie mnie blendera od podstaw, obejrzałem większość filmów z tej strony i uważam, że wykonuje wspaniałą robotę.

  3. Odpowiedz Vyachek Lut 5,2016 08:01

    Witam, a nie było by łatwiej przesuwać elementy korzystając z przyciągania wierzchołków? takie liczenie o ile przesunąć trochę jest marudne, no i obowiązek być idealnie w środku i liczyć współrzędne jak ustawić panel na samym początku. Poza tym filmik jest ok, jak zawsze przydatny :-), i dzięki ci za to.

A Ty co o tym myślisz?