Modyfikator mirror 10

Działanie tego modyfikatora to odbijanie edytowanej geometrii w osiach. Omawiam podstawy.

Modyfikator Mirror to jeden z częściej używanych. Przydaje się świetnie tam, gdzie pracujemy z symetryczną geometrią, i modelowania mamy dzięki temu sporo. Modyfikator umie odbijać nie tylko geometrię, ale także systemy kości i grupy wierzchołków (pod warunkiem, że są nazwane w konwencji .L.R – czyli ze wskazówką co jest czym) – omawiam jednak tylko podstawowe zastosowania związane z modelowaniem.

Załączam od razu dodatek, który zrobiłem w celu uzupełnienia pewnych spraw dotyczących działania lustra w trybie edycji.

Zapraszam do komentarzy!

10 thoughts on “Modyfikator mirror

  1. Odpowiedz ko Lis 19,2016 18:00

    robię domek użyłem opcji mirror i mam kłopot bo chce by drzwi były z jednej strony a nie dwóch

      • Odpowiedz Necroy Mar 26,2017 09:48

        Chodzi koledze o to, że kiedy chce stworzyć nowy element to mirror dalej działa i przeszkadza mi w stworzeniu jednego przedmiotu. Dołączam się do pytania jak wyłączyć mirror w dalszej części tworzenia obiektów?

        • Odpowiedz piotao Kwi 15,2017 14:17

          Na pewnym etapie Mirror może faktycznie przeszkadzać – wszędzie tam, gdzie już nie chcesz dłużej symetrii. Dlatego warto na chwilę „wyskoczyć” do Trybu Obiektowego, i zrobić na modyfikatorze operację Apply.

  2. Odpowiedz cotosiedzieja Gru 15,2014 13:13

    przez CB MUSIMY TO ROBIC NA LEKCJI…–,–

  3. Odpowiedz KRisheheeh Gru 15,2014 13:11

    jezu jakie to beznadziejne POZDRO DLA KUMATYCH!

  4. Odpowiedz Multagaar Gru 30,2013 18:06

    A ja mam pytanie bardziej związane z teksturowaniem- może ktoś odpowie. Otóż, gdy kończę rzeźbić połowę hełmu, a druga ma tylko zarys- usuwam ją i na jej miejsce wstawiam mirror skończonej połówki. Tu się pojawia problem przy teksturowaniu- jak zrobić, żeby wszystko można było „pomalować” oddzielnie- w znaczeniu, żeby połówki pod względem kolorystycznym nie były swoim odbiciem.

    Nie chodzi mi o efekt, jak przy zaznaczeniu/ odznaczeniu „V” i „U”.

    pozdrawiam
    Mult

  5. Odpowiedz Artur Paź 13,2012 12:15

    jednak u mnie ściana koła, jest pojedyńczą ścianą, nie składa się z trójkątów, więc jak wtedy uzyskać, takie koło? Spróbuje do tego sam dojść (mógłym to zrobić na około Boolean’em, ale to jakie blender tworzy ściany to ..) Mam nowszą wersję blendera, niż ta z samouczka i z tego to wynika. Mówił Pan coś o rewolucji, że ściany nie będą się składały z trójkątów, może to jeden z kroków. Mniejsza z tym. Czy można to jakoś ładnie rozwiązać w tej wersji. Szczerze mówiąc, wolałbym w tej sytuacji ściany składające się z trójkątów wszystko byłoby ładnie i cacy pozdrawiam.

A Ty co o tym myślisz?