Czyli znowu wkręcanie śruby i modelowanie sprężyn, tym razem jednak bardziej dynamiczne, bo zrobione modyfikatorem.
Materiał dotyczy modyfikatora screw. Omawiam wszystkie jego opcje i proste zastosowania. Działa on podobnie do znanego z trybu edycji narzędzia Screw, ale jest nieco bardziej elastyczny, no i można używać jego ustawień na przykład w animacji.
Jestem początkującym fascynatem oprogramowania blender..Co nieco już wiem,uważnie wsłuchując się w treści płynące z filmików,które Piotrze zamieszczasz…Jeżeli chodzi o SCREW…nie znalazłem odpowiedzi na pytanie:
-jak dokonać obrotu playna dodając opcję Scre i podnieść wysokość skoku jednej z krawędzi obracanego playna nie zmieniając jednocześnie parametrów drugiej przeciwległej krawędzi…
I jeszcze drugie pytanie
-jak dodać kolejny objekt tej samej sceny, aby nie był on jednocześnie z pierwszym modyfikowany. ..
Przepraszam jeżeli nie opisałem dokładnie problemu…Może też niezbyt uważnie obejrzałem filmy dotyczące zagadnienia…
Dziękuję za ewentualną odpowiedź
W przypadku pierwszego pytania zapewne efekt o jaki Ci chodzi o uzyskanie takiego jakby ślimaka. Wtedy trzeba wykonać Screw w trybie edycji, nie za pomocą modyfikatora. A drugie pytanie… cóż, zapewne trzeba wyjść z trybu edycji do trybu obiektowego, zanim dodasz nowy obiekt…
Opanowując ten modyfikator, odkryłem, że nie ma potrzeby robienia operacji „apply rotation”. Ten sam efekt uzyska się, jeżeli zmienimy w parametrach modyfikatora oś obrotu z „z” na „x”, albo „y”. Otrzymamy tylko inaczej zorientowaną przestrzennie sprężynę, ale odwrócić ją przecież to nie problem.