Modyfikator solidify 14

Znakomity modyfikator do generowania grubości ścian i wypełniania geometrii.

Solidify jest modyfikatorem dodanym na stałe dopiero w Blenderze z serii 2.5+. Jego działanie polega na dodaniu do ścian dodatkowego wymiaru, generując tym samym grubość. Przydatne to bardzo, gdy chcemy szybko wymodelować ściany naczynia, lub jakiegokolwiek obiektu zbudowanego z pojedynczej warstwy ścian. Pod koniec poradnika pokazuję jak dodać dwa materiały do obiektu, i przekrój zrobić w innym kolorze, niż ściany. Zachęcam do obejrzenia, modyfikator ten jest bardzo przydatny i sam często z niego korzystam.

Zapraszam do komentarzy!

14 thoughts on “Modyfikator solidify

  1. Odpowiedz Jola Paź 25,2013 17:13

    Dałoby radę naprawić dźwięk ? Ewekt pokazywany jest super ale z rozjechanym obrazem i dźwiękiem nie dużo można zrozumieć. PS. Świetne tutoriale, gratuluje cierpliwości i wytrwałości :))

  2. Odpowiedz mufok Lis 23,2012 15:23

    Witam 
    mam problem z solidify i podobny jest z inset. Mam wymodelowany obiekt, kopiuję z niego fragmenty płaszczyzn żeby zrobić coś w rodzaju zbroi pancerza. Gdy stosuję solidify lub inset to płaszczyzny rozchodzą się jakby po jednej osi. Normalne są ok,  transform normal, indywidual origins. Gdzie jest błąd. Dodam że na nowo stworzonych obiektach wszystko działa.

    • Odpowiedz piotao Lis 24,2012 07:45

      Nie wiem co może być nie tak, bo nie widzę pliku, ani co ważniejsze – nie wiem jak go zrobiłeś. Jeżeli jesteś _pewien_ że normalne są OK, sprawdź transofrmacje – może masz jakąś skalę narzuconą, którą można ‚zaaplayować’ (sory za żargon, ale zrozumiesz na pewno) :) Sprawdź, czy nie nakładają się jakieś modyfikatory które masz wcześniej, upewnij się, że zrobiłeś ‚remove doubles’. Jeszcze raz ręcznie sprawdź normalne ponieważ Recalculate czasami nie odwraca ich poprawnie – to trzeba zobaczyć wyświetlając normalne i oglądając model. Jeżeli to nie pomoże, zbuduj z wierzchołków od zera taki sam model, i sprawdź wtedy. :) Nie mam chwilowo więcej pomysłów; a wiemy wszyscy, że Blender potrafi być narowisty. Spróbuj też z inną wersją, porównasz :)

  3. Odpowiedz mufok Lis 16,2012 19:53

    W tym filmie jest jakieś przesunięcie dźwięku i obrazu:(

  4. Odpowiedz Wojtek Wrz 3,2012 14:42

    Wymodelowałem sobie profile stalowe prostokątne o wymiarach 8cm/4cm i długości 50cm. Chciałem sobie ustawić modyfikator solidify z wartością Thick=3mm aby nadać grubość ściankom profilu. Niestety dopiero przy ustawieniu grubości na 10cm, jest ona widoczna. Można to jakoś poprawić, czy jest to błąd Blendera?

    • Odpowiedz piotao Wrz 3,2012 21:10

      Nie wiem – bez obejrzenia pliku trudno mi coś sensownego zgadywać :) Sprawdź, czy na pewno masz skalę ustawioną na 1 (w razie czego Ctrl+A i Scale).

      • Odpowiedz Wojtek Wrz 4,2012 08:55

        Ok, zapędziłem się z tym błędem Blendera :)
        Zmiana skali pomogła. Nigdy nie przykładałem do tego wielkiej wagi a to ma wielkie znaczenie jednak, mój błąd ;)
        Dzięki.

  5. Odpowiedz Michał Sie 6,2012 19:02

    Mam taki mały problem.Gdy np. tworzę plane’a, daję solidify, dzielę go na kilka części, potem jego połowę obracam tak by tworzył kąt prosty.Niby wszystko fajnie, lecz wtedy pionowa część robi się grubsza od poziomej.Dlaczego?

    • Odpowiedz Michał Sie 7,2012 21:20

      I jeszcze dodam ze przy trochę bardziej skomplikowanym modelu wykrzywia mi siatkę.

    • Odpowiedz piotao Sie 27,2012 20:15

      Może potrzebujesz nieco poprawić ustawienia – np. przez zaznaczenie opcji ‚Even thickness’ lub ‚High quality normals’… Piszę z pamięci, ale chodzi o równą grubość i wektory normalne liczone w większej precyzji, nie ‚z grubsza’.

  6. Odpowiedz piotao Lut 29,2012 20:47

    Crap. Nagrywałem to za pomocą złej metody i nie wiedziałem, że się rozjechało… :( Trudno – będzie trzeba kiedyś przerobić.

  7. Odpowiedz Michal Lut 26,2012 21:30

    potwierdzam przesuniecie dzwieku wzgledem obrazu

  8. Odpowiedz piotao Lut 16,2012 12:27

    Komentarze dodane w poprzedniej wersji serwisu:

    Rasskabak – 10-02-’12 13:14

    Nie wiem czy to nie jakis problem u mnie, ale w tym (i kilku innych) tutorialu dzwiek strasznie przesunal sie wzgledem obrazu

A Ty co o tym myślisz?