Modyfikatory – hook, czyli hak 7

Ten modyfikator przypomina hak, który można zaczepić o wierzchołki i potem je przesuwać razem z dowolnym obiektem.

Modyfikator hook to narzędzie pozwające przywiązać wierzchołki z danego mesha do innego, niezależnego obiektu. Przesunięcie tego obiektu powoduje wtedy przesunięcie odpowiednich wierzchołków, stanowiąc o tym, że pewne obiekty deformują inne obiekty. Można dzięki temu modyfikatorowi oraz odpowiednio ustawionej scenie uzyskać efekty takie jak obiekt pojawiający się znikąd, lub wyłaniający się z pojedynczej ściany.

7 thoughts on “Modyfikatory – hook, czyli hak

  1. Odpowiedz dominik Maj 18,2012 21:57

    przydatny może być do animacji mięsni tak sie mi wydaje

    • Odpowiedz piotao Maj 18,2012 22:15

      Mięśnie i ich ruch pod skórą robi się innymi sposobami :) Z hookami to byłaby masakra :D

      • Odpowiedz pl Paź 9,2012 07:59

        A w jaki sposób można modelować ruch mięśnim pod skórą bez masakry?

      • Odpowiedz pl Paź 18,2012 22:44

        Spróbuję jeszcze raz zapytać, bo poprzednio nie zaznaczyłem, że nie jestem robotem. A pytanie brzmi: jak można modelować np. ruch mięśni pod skórą w sposób łatwiejszy niż z zastosowaniem modyfikatora „hook”. Konkretnie chodzi o sytuację, w której mamy obiekt (mesh) opisany na kilku innych obiektach i chcemy, aby zmiany np. rozmiaru tych wewnętrznych obiektów odbijały się na zmianach obiektu zewnętrznego.

        • Odpowiedz piotao Paź 19,2012 09:38

          Najogólniej za pomocą kości połączonych w logiczne i funkcjonalne struktury za pomocą więzów i sterowników. Szczególne przypadki można dość zgrubnie obsłużyć odpowiednio sterowanymi modyfikatorami, z których lattice jest chyba najczęściej używany. Oraz dochodzi do tego technika pośrednia, która pozwala kluczować kształt geometrycznie – shapekeys. Więcej nie napiszę, bo zadałeś pytanie w stylu „a jak się buduje domy” – za wiele materiału, aby załatwiać to w komentarzach :) Poczekaj na kursy :)

          • Odpowiedz pl Paź 21,2012 21:08

            Dzięki! Obejrzałem kilka tutoriali w języku language i wygląda na to, że w przypadku, który mnie interesuje „shapekeys do the trick”, ale chętnie zobaczyłbym kurs na ten temat w PKB.

          • Odpowiedz piotao Paź 24,2012 12:15

            Zrobię, tylko nieprędko, bo po drodze jest bardzo wiele innych tematów.

A Ty co o tym myślisz?