Modyfikatory: krzywa 4

Krzywa pozwala wygiąć obiekt według swojego własnego kształtu.

Jeden z podstawowych i prostych modyfikatorów – krzywa. Można dzięki niemu deformować obiekt zgodnie z tym, jak krzywa została ułożona, uzyskując ciekawe efekty.

4 thoughts on “Modyfikatory: krzywa

  1. Odpowiedz Darek Gru 28,2012 21:30

    Witam.
    Jaka może być przyczyna tego, że plain nie wygina ładnie jak wąż zgodnie z krzywą tylko zachowuje się jak sztywna deska? (używam Blendera 2.63)

    P.S. Piszę tu pierwszy raz i nie omieszkam nie pochwalić – świetna robota.

  2. Odpowiedz Mentoris Lis 24,2012 18:19

    Zamiast wywoływać modyfikator, można zaznaczyć mesh, potem z shiftem krzywą i wywołać menu klawiszami ctrl P. Potem wybrać opcję Curve deform i mamy to samo. Tajemnica polecenia Curve deform polega na tym, że i tak ono wywołuje i uaktywnia modyfikator krzywa. To jest tylko inny sposób startu do zagadnienia.

A Ty co o tym myślisz?