Modyfikatory: w skrócie 2

Krótko na temat kilku typowych modyfikatorów: materiał dla niecierpliwych.

Omawiam skrótowo modyfikatory: array, mirror, solidify, subsurf, bevel, boolean, edge split, skin oraz wave. Jeżeli się śpieszysz, zajrzyj :)

W materiale wideo przedstawiam niektóre najbardziej przydatne modyfikatory, tłumacząc z grubsza i na szybko o co w nich chodzi. Ten film jest przeznaczony dla osób, które chciałyby szybko ogarnąć więcej materiału na raz, a nie chce im się, lub nie mają czasu powoli studiować wszystkich filmów, które dotyczą tematu modyfikatorów. Zachęcam do oglądania, po szczegóły możecie sięgnąć głębiej w Polski Kurs Blendera!

2 thoughts on “Modyfikatory: w skrócie

  1. Odpowiedz Krzysiek Mar 9,2015 14:15

    Piotr, odnośnie wycinania dziur modyfikatorem Boolean. Zaznaczam Cube i nadaję mu modyfikator Boolean a następnie w trybie Difference wskazuję na cylinder. Po odnaczeniu „oczka” cylindra on nie znika przez co nie wdać efektu wycięcia. Obydwa obiekty otrzymują jedynie wspólny kontur i nic poza tym. Utknąłem. Coś robię nie tak?

    • Odpowiedz piotao Mar 10,2015 11:44

      Wygląda na to, że wszystko robisz dobrze. Spróbuj najpierw lekko przesunąć cube, oraz cylinder ustaw poza zasięgiem. Dodaj modyfikator do Cube, ustaw difference, wybierając cylinder, a wtedy cylinder przesuń do wnętrza cube i tak zostaw. Można go ukryć przez h (odkryć po Alt+h). Powinno działać – u mnie w ostatnich kompilacjach działa.
      Obiekty muszą mieć odpowiednio przeliczone normalne ścian (czyli ściany – skierowane na zewnątrz) i nie może być dziur w obiektach (np. gdy brakuje ściany może być błędnie liczony wynik). Upewnij się, że nie było gdzieś np. skali na -1 albo czegoś dziwnego.

A Ty co o tym myślisz?