Modyfikatory – wave, czyli fala 5

Ten modyfikator przypomina modyfikator Displace, ale oprócz jego funkcjonalności możemy uzyskać falę, która przechodzi przez cały obiekt dodatkowo go deformując.

Jeden z fajniejszych i ciekawszych modyfikatorów – nakładanie fali na obiekt. Można zrobić fale o różnych parametrach, i nawet w trybie statycznym, bez animacji, udaje się osiągnąć ciekawe efekty. Szczególnie godną polecenia możliwością jest dodanie tekstury, która będzie falować, deformując w odpowiednich miejscach bryłę. Ten materiał został przerwany, dlatego kontynuacja jest w kolejnym tego typu filmiku.

Dokończenie tutoriala na temat modyfikatora Wave. Poprzednio, podczas nagrywania musiałem na chwilę przerwać proces, dlatego tutaj załączam kontynuację:

5 thoughts on “Modyfikatory – wave, czyli fala

  1. Odpowiedz mateusz Gru 8,2013 12:28

    w jaki sposob wstawic inny obiekt na drodze fali, aby ta uderzala o niego?

    • Odpowiedz piotao Gru 8,2013 12:47

      To zależy jak bardzo realistycznie chcesz to zrobić. Prosto i bez sensu – jest dodać obiekt i postawić go tak, aby fala go przenikała. Bardziej skomplikowane jest zrobić symulacje oparte o cząstki, a najlepszym, ale najbardziej obliczeniowo złożonym sposobem jest zastosowanie symulacji płynów i wyliczenie realistycznych zmian powierzchni.

      • Odpowiedz mateusz Gru 9,2013 17:41

        najlepiej byloby zeby woda odbijala sie naturalnie od przeszkody co powoduje zmiane kierunku fali, ale to jak widze wyzsza liga jak narazie dla poczatkujacego:)

    • Odpowiedz Arek Gru 8,2013 20:05

      Możesz też zapoznać się z narzędziem Dynamic Paint
      http://ubuntuone.com/2hp4N5EqMZ89unbLBGZYs0

  2. Odpowiedz Bartttoszz Sie 6,2013 19:48

    Bardzo ciekawy i dający wiele możliwości modyfikator. Mam tylko pytanie, czy da się ustawić żeby fala poruszała się tez w osi Z? Przykładowo chciałbym żeby fala przeszła po ścianach sześcianu od jednego wierzchołka do drugiego.

A Ty co o tym myślisz?