Kursy w PKB

Kurs
Podstawowy

Kurs
Tematyczny

Kurs
Zaawansowany

simple-susan-128x128

middle-susan-128x128

advanced-susan-128x128

Ten kurs przeznaczony jest dla osób, które dopiero wchodzą do świata 3D i nie znają jeszcze żadnych zasad ani programów do grafiki i animacji. Zawiera to, co uznaję za podstawę: modelowanie, oświetlenie sceny, tworzenie materiałów i przetwarzanie końcowe. Po przerobieniu Kursu Podstawowego na poziomie pierwszym ma się wstępnie opanowane podstawy tworzenia statycznej grafiki 3D, bez efektów dynamicznych (czyli bez niczego, co wymaga animacji). Osobom, które chcą nauczyć się animacji oraz innych, bardziej zaawansowanych rzeczy, zalecam rozszerzenie swoich umiejętności za pomocą kursów na poziomie drugim. Są one sprofilowane, a więc można wybrać już pewną specjalizację idącą w określonym kierunku, np. animacji, montażu lub kompozycji. Zestaw różnorodnych kursów, które pozycjonuję ogólnie na poziomie 2. Są to kursy skoncentrowane na jednym zagadnieniu i przeznaczone dla osób, które opanowały już poziom 1, lub chcą szybko przypomnieć sobie podstawy z danej dziedziny. Dla osób początkujących mogą być dość trudne. Każdy z tych kursów może zostać przerobiony oddzielnie, jednak niektóre z nich wymagają dodatkowych zależności. Na przykład, trudno uczyć się o stabilizacji obrazu filmowego, jeżeli wcześniej nie przerobiło się podstaw przynajmniej z animacji i obróbki filmów jako takich. Ten dział PKB rozwija się nieustannie, bo kursów tematycznych potrzeba jeszcze bardzo wiele. Docelowo kursy te mogą także pokazywać pewien specyficzny sposób postępowania prowadzący do uzyskania jakiegoś złożonego efektu. Gdy opanujesz już dość dobrze samego Blendera, przychodzi czas na pytanie „co dalej”. Odpowiedzią mogą być kursy zaawansowane, które znajdują się na poziomie 3. Przeznaczone one są dla osób chcących poznać dane zagadnienie w sposób możliwie głęboki i dotyczą najczęściej bardzo wąskiej dziedziny. Na poziomie trzecim znajdują się także wszystkie kursy wymagające np. profesjonalnej wiedzy programistycznej. Niektóre kursy mogą być także trudne do zrozumienia bez znajomości elementów matematyki lub fizyki, zatem grupa docelowa dla poziomu trzeciego to artyści z odpowiednim wsparciem teoretycznym, deweloperzy, hakerzy i profesjonaliści. Takie kursy są niezwykle trudne w przygotowaniu, dlatego nie mam ich zbyt wiele. Pracuję nad tym, aby systematycznie ich przybywało.
Na te kursy trzeba jeszcze poczekać