Kursy Tematyczne

Lista Kursów Tematycznych na poziomie 2

Kursy tematyczne przeznaczone są dla osób, które już mają za sobą kontakt z grafiką 3d. Być może znają one inne pakiety do edycji grafiki, a może ukończyły Kurs Pierwszego Poziomu. Zależnie od zainteresowań, możesz teraz wybrać swoją dalszą drogę. Przygotowałem zestaw kursów dedykowanych niektórym zagadnieniom w sposób szczególny. Możesz iść w kierunku modelowania, animacji, efektów specjalnych lub rzeźbienia, a są to tylko niektóre drogi, które można poznać. Tego typu kursy nieustannie rozwijam, ponieważ liczba możliwych zastosowań Blendera ciągle rośnie. Zapraszam.

Wymagania dotyczące tych kursów są nieco wyższe niż dla osób początkująch. Każdy poniższy kurs powinien zostać rozpoczęty dopiero po ukończeniu Kursu Podstawowego Poziom 1. Dzięki temu zdobędziesz podstawy, aby pracować dalej bez większych problemów. Dodatkowe wymagania są podane przy odpowiednich kursach.

 

Kurs Podstawowy (Poziom 2)

Stan: brak

Ten rodzaj Kursu przeznaczony jest dla osób pragnących rozszerzyć swoje wiadomości z Kursu Pierwszego Poziomu. Znajdziesz tutaj uzupełnienia i dokładniejsze wyjaśnienia brakujących poprzednio szczegółów.
Kurs tematyczny: Modelowanie

Stan: brak

Podstawy modelowania nie wystarczą, aby stworzyć efektowne bryły. W tym Kursie omówione zostaną średnio zaawansowane techniki modelowania, które mogą być bardzo pomocne w codziennej pracy.
Kurs tematyczny: Rzeźbienie

Zalecane: Modelowanie
Stan: brak

Rzeźbienie jest dość efektowną działalnością, gdzie pod lekkim naciskiem pióra lub ostrożnym ruchem myszy na obiekcie wyrastają nosy, uszy lub jakieś farfocle. Jest to jednak trudna sztuka, a w tym Kursie dowiesz się jak postępować aby szybko osiągnąć dobre efekty, jednocześnie unikając błędów.

Zalecane: Nody/Compositing
Stan: 23 z 49, 47% gotowe

Kurs tworzenia materiałów skomponowanych z prostych elementów dostarczanych przez shadery Cycles. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie doskonałego fotorealizmu.

Stan: zrobione 79 z 253, 29% całości

Metody sklejania i przetwarzania obrazów 2d i 3d o jakich trudno było sobie wyobrazić na etapie poziomu pierwszego. W tym Kursie poznasz podstawy budowania renderów z materiałów wcześniej wyrenderowanych dostarczonych w formie render passów.

Stan: zrobione 9 z 54, 17% całości

Kurs przeznaczony dla tych, którzy chcą się nauczyć animacji w Blenderze. Materiał obejmuje podstawy animacji oraz tematy na średnim poziomie zaawansowania.

Wymagania: Animacja
Stan: 5 z 17, 29% całości

Animacja postaci wymaga opanowania wielu złożonych umiejętności, dlatego znalazła się w kursach na Poziom 3. Aby jednak dobrze się do niej przygotować, należy przerobić starannie Kurs Animacji mówiący o Systemach Kości, czyli riggingu. Są to dość trudne tematy, ale po namyśle zdecydowałem się dodać je do Kursów na Poziomie 2.

Wymagania: Animacja
Stan: zrobione 23 z 29, 85% całości

W Blenderze można z powodzeniem montować i przerabiać materiały wideo. Obsługiwane są wszystkie podstawowe i popularne formaty, takie jak AVI, MPG, MOV, MKV, MTS, i wiele innych. Kurs zawiera podstawy obsługi Nieliniowego Edytora Wideo (Video Sequence Editor), który jest wbudowany w Blendera.
Kurs Tematyczny: Śledzenie ruchu

Wymagania: Animacja, Obróbka filmów
Stan: brak

Obróbka filmów nie zawsze polega tylko na montażu. Czasami trzeba obraz ustabilizować lub dodać do jakiegoś sfilmowanego elementu jeszcze coś, czego na filmie nie ma. Do takich celów może służyć śledzenie ruchu, które wykorzystywane jest szeroko w tworzeniu efektów specjalnych. Ten Kurs może Cię przygotować do następnego Kursu Tematycznego poświęconego Efektom Specjalnym.
Kurs Tematyczny: Efekty Specjalne

Wymagania: Animacja, Cząstki, Obróbka filmów
Stan: w przygotowaniu

Efekty specjalne w filmach i animacjach to jest to, co zapewne lubimy najbardziej. Cieszą oko, ale są trudne do wykonania. Na szczęście w Blenderze można zrobić prawie wszystko, dzięki temu również i dla Ciebie mogą stać się dostępne przynajmniej niektóre triki, jakich łatwo się nauczyć.

Wymagania: Animacja
Stan: 13 z 19, 68% całości

W przypadku, gdy chcesz poznać sposoby na animację elementów, które są twarde i sztywne, zajrzyj tutaj. Ten kurs pokazuje jak wykonać animacje obiektów, które uderzają o siebie, posiadają masę, współczynniki tarcia i mogą ulec rozbiciu i destrukcji.

Wymagania: Animacja
Stan: zrobione 16 z 28, 57% całości

W przypadku, gdy zainteresowany jesteś animacją tysięcy obiektów, których wzajemne interakcje nie są tak istotne jak w przypadku Rigid Body, możesz rozpocząć ten Kurs. Dowiesz się jak pracować z cząstkami, które mają bardzo wiele zastosowań, od deszczu, po roje much, ptaków lub ryb, aż do symulacji przypominających płyny.

Wymagania: Animacja
Stan: zrobione 8 z 9, 89% całości

Płyny są bardzo trudnym obiektem do animacji, ze względu na swoją zmienną naturę i skomplikowany, szybko zmieniający się kształt. Poznaj w jaki sposób można wykonać przekonujące symulacje płynów.
Kurs Tematyczny: Symulacje odzieży

Wymagania: Animacja
Stan: brak

Ubrania są dość złożonym elementem który w animacjach domaga się osobnego potraktowania. W Blenderze można wykonać symulacje odzieży o różnych własnościach, uzyskując bardzo różne ciekawe efekty.
Kurs Tematyczny: Symulacje Brył Elastycznych

Wymagania: Animacja
Stan: brak

Nie tylko bryły sztywne mogą się ze sobą zderzać. W Blenderze możemy symulować również obiekty elastyczne, sprężyste lub niesprężyste. Można nawet wykonać animację zderzeń w trakcie których obiekty odkształcają się.
Kurs Tematyczny: Pola siłowe i oddziaływania

Wymagania: Animacja
Stan: brak

Jest to kurs przeznaczony dla osób, które chciałyby wykorzystać pola siłowe do animacji i symulacji, ale nie wiedzą jak. W trakcie kursu omówione zostają wszystkie rodzaje pól siłowych i pokazane są ich zastosowania. Dzięki temu można do animacji dodać efekt wiatru lub przyciągania magnetycznego, oraz wiele innych rzeczy.