System kości

Kurs poziomu 2

System kości to podobnie jak w życiu złożony element podtrzymujący i upraszczający animację. Mimo ogromnego nieraz skomplikowania systemów kości, które można zbudować w Blenderze, składa się on z prostych elementów, których wzajemna współpraca ułatwia animowanie postaci, i w ogólności, dużych i złożonych meshy. Bez systemu kości animacja byłaby w pewnych obszarach bardzo utrudniona lub niemożliwa. Polecam w celu zapoznania się z podstawami najpierw przerobienie kursu Podstaw na poziomie 1, a potem podstawowy kurs Animacji. Dopiero wtedy będzie miało sens sięganie po kości w celu ich używania do animowania złożonych struktur.

Wstępne informacje o kościach

System bardziej rozbudowane

  • Kości deformujące
  • Kości mechanizmowe
  • Mieszanie FK oraz IK

Budowanie specjalistycznych rigów

  • Sztywno skacząca piłka
  • Elastyczna, rozciągająca się piłka
  • Trójnóg
  • Noga
  • Ręka
  • Dłoń
  • Stopa
  • Oczy
  • Ludzik dwunożny
  • Ludzik patyczak