Spis tutoriali chronologicznie 36

Interfejs

Modelowanie

Krzywe

Tekst

Modyfikatory

Animacja

Timelapse

Stabilizacja obrazu

Cycles

Renderowanie

Wypalanie

Światło

Edytor Sekwencji Wideo

Zastosowania

Tryb Obiektowy

Tryb Edycji

Tryb Rzeźbienia

Materiały

Tekstury

UV

Edytor Nodów

Wtyczki

Fotoxx

GIMP

Wszystko alfabetycznie / [chronologicznie]

W nawiasach podana jest liczba komentarzy.

36 thoughts on “Spis tutoriali chronologicznie

  1. Odpowiedz oputyk Lut 7,2015 10:40

    Witam. Mam pytanie, a mianowicie chodzi o to, że chciałbym importować pewne wideo z głosem. Problem jest taki, że te wideo ma małą rozdzielczość, a nie chcę zmieniać wielkości kamery. Kiedy wrzucę klip, to jest on trochę rozmazany. Próbowałem to rozwiązać sposobem przedstawionym na tej stronie – .

    Z góry dziękuję za odpowiedź! Pozdrawiam, oputyk!

  2. Odpowiedz NiJa96 Sty 6,2015 17:54

    Witam mam pytanie a mianowicie jak blenderze zrobić ręce z bronią. Chodzi mi o takie jak występują w grach fps Bardzo by się to przydało, gdyż tworzę grę w środowisku Unity. Czy mógłby mi ktoś coś doradzić? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    • Odpowiedz Kamil1064 Sty 7,2015 13:15

      Lepiej zrobić ręce i bronie jako osobne elementy, wykonać w blenderze animacje i w Unity skryptami odpowiednie zmienne wytworzone w oknie Animator wykorzystać ;) Proponuję jednak pytać na forum niż tutaj :) Na pytania odnośnie gier jesteśmy w stanie coś tam także odpowiedzieć.

  3. Odpowiedz Diakon Sie 20,2014 16:34

    Witam, szykuję się do tworzenia animacji, gdzie znajdę poradnik na temat zakrzywiania całych brył?

  4. Odpowiedz RUBEN Maj 28,2014 20:51

    Czy da się odwrócić akcje w dopesheet? Chodzi mi o to, że mam pewną animację i chciałbym, aby ona się wykonywała i pod koniec jej puścić ją od tyłu.

    • Odpowiedz RUBEN Maj 28,2014 21:07

      Przepraszam za zawracanie panu głowy. Jednak znalazłem to, co chciałem. Należy przeskalować wybrane akcje na wartość ujemną.

  5. Odpowiedz Człowiek Maj 26,2014 15:18

    Witam panie Piotrze!
    Mam pewien problem dot. animacji. Otóż kiedy daje do pewnego obiektu keyframe’y i potem go rozdzielam na dwa różne obiekty, zmieniam pierwszemu keyframe’y. Wtedy to następuje niechciana sytuacja, czyli w drugim obiekcie, także zmieniają się keyfram’y. W dope sheet’cie zauważyłem, że pod tymi dwoma obiektami jest identyczna nazwa grupy keyframe’ów. I tu moje pytanie – czy da się coś takiego usunąć?
    Pozdrawiam Człowiek!

    PS: Z góry dziękuję za pomoc!

    • Odpowiedz piotao Maj 26,2014 15:34

      Oczywiście! Każdy obiekt któremu zrobisz animację, ma ją zapamiętaną jako blok danych o nazwie akcja. W DopeSheet możesz przełączyć się na Action Editor – w nim możesz taką akcję usunąć z obiektu, lub zmienić jej nazwę. Lub nawet skopiować na nową, identyczną akcję, ale o innej nazwie.

      • Odpowiedz Człowiek Maj 26,2014 19:17

        Bardzo dziękuję za odpowiedź, panie Piotrze. Bez tej opcji, robienie animacji byłoby bardzo uciążliwe :)

  6. Odpowiedz oputyk Maj 18,2014 16:23

    Witam, mam pytanko. Jak zmieniać siatkę mesh’a podczas animacji? Z góry dzięki!

  7. Odpowiedz oputyk Maj 16,2014 19:49

    Witam. Mam pytanko. Jak zapisywać animacje do pliku?

    • Odpowiedz oputyk Maj 16,2014 20:29

      Ok, już mam. Trzeba w zakładce „RENDER” znaleźć „output” i tam są opcje dot. zapisu renderu.

  8. Odpowiedz oputyk Kwi 27,2014 16:48

    W tutorialu o modyfikatorze solydifi jest niezsynchronizowany dźwięk z obrazem.

  9. Odpowiedz iMarek Kwi 27,2014 15:56

    Proszę pomyśleć o wydaniu w formie podręcznika.Będę pierwszy który kupi Pana książkę. Mimo, że ruchome obrazki mają niewątpliwe zalety, brakuje mi literatury na ten temat.

  10. Odpowiedz oputyk Kwi 19,2014 18:16

    Witam. Mam problemik z przybliżaniem, a mianowicie czasami kiedy przybliżam obiekt, to w pewnym momencie szybkość przybliżania się zmniejsza za wcześnie. Takie zjawisko ma miejsce, między innymi, kiedy nacisnę klawisz „Home”. Drugi problem z przybliżaniem jest taki, że nie wiem jak włączyć przybliżanie z kierunkiem wyznaczonym przez myszkę. Pracuję na tej najnowszej wersji – 2.70a. Gdyby ktoś mógł mi pomóc z tymi dwoma problemami, byłbym bardzo wdzięczny ;)
    A propo tutka – nic nowego nie powiem – jest po prostu świetny :)

  11. Odpowiedz Robertboanerges Kwi 17,2014 14:00

    Nowe dzisiejsze filmiki wyglądają inaczej

    A te starsze tak

  12. Odpowiedz Robertboanerges Lut 14,2014 12:56

    Piotr zauważyłem, że w spisie po prawej stronie (wszystkie alfabetycznie/chronologicznie) nie ma tutorialu

  13. Odpowiedz Zdzisław Gru 17,2013 13:51

    Witam
    Uważam, że materiały na tej stronie poświęconej Blenderowi to wspaniała sprawa, od dłuższego czasu poszukiwałem informacji jak posługiwać się funkcjami w tym programie. Szkoda, że nie ma interfejsu w języku polskim no ale cóż widocznie za małe jest zainteresowanie tak dobrym i to darmowym programem
    Naprawdę super dobrej roboty
    Pozdrawiam i życzę dużo sukcesów w każdej dziedzinie
    Zdzisław

    • Odpowiedz piotao Sty 8,2014 00:12

      Dziękuję, korzystaj na zdrowie! Tłumaczenia polskiego raczej szybko nie będzie – wiele terminów ze świata 3d jest po prostu od zawsze angielskich i polskie tłumaczenia są bardzo ‚niezręczne’.

A Ty co o tym myślisz?