Witaj w świecie Blendera! 6

Jeżeli uważasz się za początkującego, to mam dla Ciebie dobrą wiadomość. Też tak się czuję. Aby to zmienić, zacznij poznawać program. Wybierz coś poniżej, aby było od czego zacząć. To tylko podręczny spis, o wiele więcej znajdziesz w KURSACH.

advanced-susan-128x128

Marzę o efektach specjalnych

 

[Pełen Spis] [Mapa Kursu]

6 thoughts on “Witaj w świecie Blendera!

  1. Odpowiedz vfvfd Gru 2,2016 21:12

    brakuje :
    * chce zrobic komiks (freestyle)
    * chcę edytowac film cioci na imieninach (dadac info, napisy, moze jakies dzwieki)
    * chcę narysować coś ładnego w 3d i wydrukowac na drukarce
    * chcę nauczyć się jak działa Python API bo mam dużo danych do pokazania
    itd.

  2. Odpowiedz Piotr Arłukowicz Mar 11,2015 11:48

    Różnic jest cała masa i Blender Render (lub Blender Internal jak się go nazywa) to stary silnik renderujący. Aby coś nowego robił, potrzebna jest ogromna praca, dlatego rozwój jest bardzo powolny. Dodano do niego niedawno parę drobiazgów, np. freestyle, podgląd renderowany w realtime (chociaż to nie realtime), itp.
    Jeżeli masz wybór – używaj Cycles. Jest nowszy, nowocześniejszy, ma więcej możliwości i jest rozwijany, no i jak sama zauważyłaś jest szybszy, bo korzysta z GPU.
    Swoją drogą 20 lub nawet 100 sampli to dość mało, zwłaszcza na sceny, gdzie jest przezroczystość i rozpraszanie światła przechodzącego przez wiele warstw.

  3. Odpowiedz Ryba Mar 10,2015 12:49

    Witam, nie wiem gdzie mogę skierować takie wołanie o pomoc, więc piszę tutaj.

    Mianowicie pracowałem z tutorialem nad kostkami lodu w blender render, ale szybko zauważyłem, że moja jakość jest do kitu. W bledner cycles bardzo łatwo można ją zmienić i bez problemu mi to przychodził. Niestety teraz stoję w kropce, ponieważ nie wiem gdzie szukać rozwiązania mojego problemu. W tutorialu dostępnym na youtubie użytkownikowi od razu podgląd renderu wyświetlał się w dobrej jakości, u mnie była to jkuż fatalna jakoś, chociaż myślałem, że po renderze będzie lepssza, ale wcale nie. Render wyszedł szybko i paskudnie. Wydaje mi się ponadto, że do rednerowania używany jest CPU, a nie GPU, którą mam dużo szybszą i nie obciąża tak komputera.

    Proszę o jakąś pomoc w związku z tym, bo szukam w internecie, ale nie znajduję tego co mnie interesuje.

    • Odpowiedz Kamil1064 Mar 10,2015 14:45

      Zwiększ ilość próbek światła w zakładce Sampling oraz przełącz na GPU w zakładce Render.

      • Odpowiedz Ryba Mar 11,2015 11:26

        W silniku „blender render” nie mam wyboru między CPU a GPU w zakładce „render”. Mam tą możliwość jedynie i przyjemność jednocześnie w „cycles render”. Mam blendera v2.72.

        Zmieniłem wszędzie gdzie się dało Samples, w materiale, w świetle. Nawet w otoczeniu, żeby porównać zmiany jakie to wniesie. Poprawiło się. Aczkolwiek dalej jakość mnie nie zadowala, jest marna przy prędkości CPU. Zmieniłem z kilku na 15 sampli. Ale żeby otrzymać zadowalającą mnie jakość musiałbym dać z 20 i w górę. Ale wtedy render na CPU trwałby stanowczo za długo, zaznaczając, że materiał nałożony jest tylko na kostki lodu póki co.

        Render trwa po zwiększeniu sampli stanowczo dłużej, komputer spowalnia pracę, nawet wyskakują informacje, że duże obciążenie CPU przez blendera. A efekt jest po prostu kiepski.

        Dopiero zaczynam konkretniej poznawać program. Wcześniej korzystałem z silnika „cycles render”, gdzie wszystko mnie zadowalało, a efekty końcowe były mistrzowskie. Mam kartę graficzną geforce gtx970, która idealnie sobie radzi z dużymi wymaganiami.

        Silnik „blender render” jest dla mnie dość nieznany. Nie wiem gdzie zmienić takie podstawy jak CPU na GPU, która trochę ułatwi i uprzyjemni mi pracę.

        Sample pomogły, ale problem obecnie stanowi czas redneru. Są jakieś inne sposoby na zmianę w „blender render” CPU na GPU?

        • Odpowiedz Ryba Mar 11,2015 11:41

          Nie widzę opcji edycji postu, więc wrzucam drugi.

          Może po prostu za dużo oczekuję od silnika BR? Może powinienem skupić się na pracy już tylko w cycles render, dającym szybko, bardzo dobre rezultaty. Teraz dopiero trafiłem na informacje, że BR nie jest już nawet rozwijany. Tylko stoi w miejscu. Więc chyba nie ma sensu skupiać się na nim, skoro prawdą jest, że dużo korzystniejszy w chwili obecnej jest cycles render. Dający realistyczne efekty.

          Są jakieś różnice międyz tymi dwoma silnikami? Mianowicie, może BR posiada jakieś zalety, których CR nie ma wcale? Bo jeśli nawet nie ma tego typu zalet, to problem rozwiązany.

A Ty co o tym myślisz?