Nazywanie obiektów 4

Opowiadam tutaj i pokazuję prosty sposób na nazywanie obiektów, nie wymagający wiele pisania.

Pomimo, że Blender nazywa każdy obiekt, czasami przydaje się zmienić te nazwy. Często także chcemy, aby obiekt miał taką nazwę, jak materiał przypisany do niego. Oraz wszędzie tam, gdzie trzeba trzymać sensowny system nazw w celu uniknięcia bałaganu na scenie. Ma to znaczenie nawet dla niewielkich scen.

Jak zwykle, zapraszam do komentowania. A Ty jaki masz system nazywania obiektów?

4 thoughts on “Nazywanie obiektów

  1. Odpowiedz Pawlicho Sty 20,2014 13:48

    witam, jestem bardzo początkującym użytkownikiem blendera,
    chciałem się zapytać czy można tak zrobić aby jeden obiekt składał się z dwóch lub większej ilości siatek?
    jeśli nie to po co się im nadaje oddzielne nazwy?
    pozdrawiam PC

    • Odpowiedz piotao Sty 20,2014 21:11

      Obiekt to obiekt, a siatka, to inaczej mesh. Jeden obiekt może składać się z wielu osobnych meshy. Nazwę ma obiekt, ale mesh także jest obiektem, zatem posiada swoją nazwę. Poza tym czasami w obiekcie można wymienić meshe (np. w grach) i wtedy ich nazwy mają znaczenie.

  2. Odpowiedz Rakowaty Lut 10,2013 14:34

    Jak każdy tutorial na wage złota.
    Zważywszy na niekonwencjonalny interfejs Blendera oraz sposób jego obsługo ten akurat odcinekn uratował mi życie :)
    Pozdrawiam
    Mariusz Bekas
    Rakowaty Systems

A Ty co o tym myślisz?