Okno: Timeline 10

Działanie okna z linią czasu.

Opowiadam między innymi o prostej konfiguracji tego okna, o wyświetlaniu czasu, działaniach na kamerach, przyspieszaniu wyświetlania animacji wewnątrz interfejsu i o jeszcze całej gamie różnych w sumie rzeczy, które jednak mają związek pośredni lub bezpośredni z oknem Timeline. W pewnym momencie pojawia się nawet Sklep Rybny :) Heh, zapraszam do oglądania. Jest to materiał i dla początkujących, i dla zaawansowanych, którzy chcą sobie uzupełnić pewne szczegóły, zwłaszcza dotyczące KeyFraming Set i wyświetlania kanałów krzywych F.

Dzięki uprzejmości Joanny, mamy możliwość zobaczyć transkrypcję tekstową z tego poradnika:

 

10 thoughts on “Okno: Timeline

  1. Odpowiedz Adam Kwi 1,2014 14:26

    Mam zagwozdkę. Wszędzie szukam i nie wiem jak wyłączyć powtarzanie animacji. Chodzi o to, aby animacja (odegrała się raz) zatrzymała się w ostatniej klatce (End), albo jeszcze lepiej, żeby stawała na markerze. Ten ficzer wydaje mi się podstawowy jak w każdym playerze, dziwne. Nie chce mi się wierzyć, że tego nie ma w Blenderze. Widziałem skrypt, który to robi, ale nie będę się tak bawił za każdym odpaleniem animacji.

  2. Odpowiedz smolus` Lis 13,2013 11:19

    Wiem, że to pewnie proste i banalne ale mam pytanie jak zrobić tą animacje z 21 min, głównie chodzi mi o przechodzenie z obiektów w obiekt. Bo jakoś sam nie mogę na to wpaść a męczy mnie to od wczoraj. Byłby wdzięczny z jakąś podpowiedz. Pozdrawiam.

    • Odpowiedz piotao Lis 13,2013 22:46

      Wykorzystałem po prostu modyfikatory. Obejrzyj serię na ich temat, i od razu załapiesz jak to zrobić :) Jest tam też animacja koloru i przezroczystości, nic szczególnego. No i animacja zwykłych wymiarów obiektu.

  3. Odpowiedz Tomasz Paź 12,2013 14:04

    Ciekawy zestaw Tutoriali. W przypadku Timelinera nie widzę wyjaśnienia takiej linii co się pojawia na dole tego pasku Timlinera. Mam postać i oddzielny karabin. Jak włączę Play, karabin opada i pojawia się taka linia na dole animacji. Tu chyba nie można zamieszczać obrazków, a screenshot by wiele wyjaśnił.

    Pozdrawiam

    • Odpowiedz piotao Paź 12,2013 14:51

      Wyjaśniłem to pokazując różne rodzaje cache dla symulacji.

      • Odpowiedz Tomasz Paź 12,2013 15:25

        Już wiem, o co chodzi. Mój karabin miał po prostu włączone Rigidbody jako aktywne. I ten Cache (linia w Timelinerze) to po prostu Cache dla Rigidbody. U mnie ta linia ma inny kolor, niż przedstawiono na filmie. To mnie zmyliło. Teraz jak wyłączyłem Rigidbody, karabin nie wypada z rąk postaci. Wielkie dzięki za wprowadzenie mnie na właściwy trop. Wszędzie szukałem odpowiedzi na ten irytujący mnie problem i jakoś nie mogłem znaleźć. Mam nadzieję, że powstaną też tutoriale dla Blender Game. Bo chyba nie ma (dużo tu tego). Kilkanaście tutoriali obejrzałem na tej stronie i to było doskonałe wprowadzenie w świat Blendera. Z racji tego, że bardziej kieruję się w stronie tworzenia gier, to wybieram materiał anglojęzyczny, ukierunkowany na tę tematykę. Ale muszę powiedzieć, że PKB przyczynił się znacznie w zrozumieniu tegoż trudnego dla początkujących programu. Na pewno będę tu wracał, bowiem jest tu wiele godzin doskonałego materiału. Życzę powodzenia w swojej misji.

  4. Odpowiedz ADDJAR Lut 27,2013 17:51

    Przeraża mnie ilość materiału potrzebna do opanowania, z każdym takim kursem zdaje sobie sprawę jak mało wiem o Blenderze. Wzrok mojej żonci mówi wszystko, rodzaj politowania z drwiną i nutką złości (włączył byś stary telewizor albo zajął byś się dzieckiem) Czasami stwierdzam że ma racje…

    • Odpowiedz piotao Lut 27,2013 22:06

      Haha :) Pociesz się, tak ma każdy, a moja Piękna już się przyzwyczaiła, na szczęście :) Teraz jednak im dalej, tym trudniejsze tuty, zatem powstawać będzie ich trochę mniej.

  5. Odpowiedz Arek Lut 25,2013 23:22

    Super materiał !!!

A Ty co o tym myślisz?