PEKABOWCY ŁĄCZCIE SIĘ 12

Po długiej walce z tematem ja (Danton) oraz Marcin (Addjar) przedstawiamy naszej szacownej rodzinie PKB (oraz mamie Plutonce):)) nasz mini trailer, który wymodziliśmy mimo braku czasu, tu chylę czoła Addjarowi, który starał się wysupłać czas  za wszelką cenę.
Filmik zrobiliśmy aby nauczyć się jak ogarnąć produkowanie animacji przez sieć i trochę w większej grupie niż jedna osoba:))  Celem była nauka animacji oraz zarządzania projektem. Pierwszy kontakt z tematem filmu myślę, że nam obydwu dał bezcenną wiedzę na temat produkcji. Film ma być w zamyśle otwartym projektem PKB i chciałbym aby w przyszłości był większą formą robioną jako wspólne dzieło  naszej zacnej rodzinki. Jeżeli ktoś ma pomysł jak dalej powinna wyglądać historia kosmity, co stanie się na Ziemi i jakie będzie on miał przygody to każdy będzie mógł dorobić kolejne etapy filmu samemu lub tworząc grupy animacji z innymi użytkownikami lub ze mną jak będę mógł to pomogę.
Nie ma ustalonego scenariusza co dalej będzie , możecie wykazać się własnymi pomysłami. Film nie musi być jednolity jeżeli chodzi o styl grafiki. Ten kosmita teraz  wygląda tak ale dalsza część animacji może być narysowana nawet ołówkiem  –  ważne jest aby zachować tylko pewne rozpoznawalne elementy postaci i środowiska  jak trójpalczasta dłoń , aparacik z pingiem oraz trójkątny kształt jego statku :)) Jak widzicie nie wiadomo jak kosmita wygląda może ktoś z was kiedyś ujawni to widzom?? W ten sposób jak będziemy konsekwentni i nie będzie to pozbawione jakiejś podstawowej  kontroli  (sugeruję  Piotra) aby fabuła się logicznie jakoś łączyła to film będzie rósł aż w końcu powstanie wielka animacja PKB production.:))) To też będzie pokaz różnych możliwości poszczególnych użytkowników PKB no i film pomimo fabuły będzie jednocześnie takim jak gdyby show reelem ekipy PKB oraz będzie symbolem naszej wspólnej mocy twórczej i przeglądem różnej stylowo grafiki.
Film też będzie wtedy mógł wspomagać wasze portfolio, zawsze będzie się można pochwalić co się zrobiło w większym projekcie. Taki sposób pracy nad filmem da możliwość każdemu na pokazanie swoich mocnych stron  w dodatku bez spiny terminami  i jakimś rygorem scenariuszowym oraz upierdliwą kontrolą postępów i jakości pracy.

Regulamin (hm coś wypadałoby napisać)

  1. Każdy PKBowiec czy jest początkujący czy nie, ma prawo dołożyć swój kawałek filmu i poprosić Piotra o wgranie nowej wersji wraz ze swoją dokładką.
  2. Nie dozwolone są poprawki części filmu wykonanych przez innych oprócz dźwięku i muzyki przy przejściach  pomiędzy ujęciami filmu różnych twórców.
  3. Dane twórców poszczególnych części filmu czyli imię i nazwisko hm jakieś podziękowania albo będzie się pisać na końcu w napisach albo w trakcie trwania danej części animacji.

To jest mój pomysł dla was droga mi sercu ekipo PKB i swoiste podziękowanie dla Piotra:)) Film oraz prawa do niego przekazuję na rzecz PKB z zachowaniem prawa do własnych prezentacji. A w ogóle muszę wam powiedzieć, że jesteście super ludźmi co widać po forum, które jest pełne szacunku i zrozumienia oraz chęci pomocy i to nie takiej pomocy gdzie się samemu gwiazdorzy kosztem innych.

Idea Piotra skupiła ludzi, których nie toczy gorycz serca – to w naszym kraju zjawisko dość unikatowe.

Z wyrazami szacunku dla was
Danton

 

12 thoughts on “PEKABOWCY ŁĄCZCIE SIĘ

  1. Odpowiedz k.wieczorek Paź 9,2014 23:08

    Super pomysł, chętnie się dołączę do dalszej części filmu.

  2. Odpowiedz Danton Paź 2,2014 19:42

    Misiek zadaj to pytanie na forum hm jestem dziś zmęczony i nie do końca kumam o czym piszesz :))moze chodzi ci o gimballock czyli blokadę przegubu?Jeżeli tak to piotao nagrał o tym tutorial na PKB

  3. Odpowiedz maxim.251 Sie 20,2014 14:02

    Cześć starzy koledzy. :) Fajny pomysł z tym filmem. Szkoda że nie mam tyle czasu by wam pomóc. Na razie uczę się ważnych rzeczy takich jak modelowanie twarzy, animacji postaci i rigowania.
    Po za tym też trenuję nad budowaniem sceny ze zdjęć „real world” i wstawianie elementów 3D, czyli „FX” dla filmów. Już wiem jak wytrakować ujęcie filmowe w poprawny sposób i budować scenę wykorzystując jedno z klatek wytrakowanego filmu.
    Myślę że ta wiedza chyba nadawał by się na mój pierwszy tutorial, ponieważ po próbach i błędach i wielu obejrzanych tutorialach, w końcu doszedłem do takiej wprawy że ilość błędów dla trakerów oblicza mi poniżej 0,7 punktów.
    To chyba jest sukces, zakładając że u innych osób trakowanie mieści się w przedziale 3,0-1,7 punktów.
    To co mogę z góry wam podpowiedzieć na temat trakowania, jeśli wykorzystuje się na przykład kropki na twarzy, lub na kartce, jest używanie kształtów prostych figur, takie jak trójkąt, kwadrat, lub plus. Zauważyłem że trakowanie takich figur zamiast kropek, traker zachowuje swoją skalę, obrót, i jest mniej podatny na przypadkowe przesunięcia między pikselami.
    Dzięki trakowaniu kształtów osiągam w 90% ilość błędów poniżej 0,7 punktów.
    Testy przeprowadziłem na własnych nagraniach kamerą w kiepskim oświetleniu, gdzie szum w obrazie był dość nieznośny.

    Dla tych co chcą trakować kropki, proponuję traker rozciągnąć między dwie kropki. Taki prostokąt lepiej zachowuje swoją skalę, obrót i położenie. Ilość błędów będzie wtedy poniżej 1,0.

    Kurcze, znowu się rozpisałem :P

    Oki, koniec tego pitolenia, bo nie w tym dziale jestem :P

  4. Odpowiedz Skylo Lip 31,2014 20:40

    Na pewno dołączę do projektu !

  5. Odpowiedz Zajeczyca Lip 19,2014 14:50

    Mnie zainspirowaliście i to BARDZO:). Mam nadzieję, że mnie też uda się dorzucić swoje trzy grosze do tego fenomenalnego pomysłu :)

    • Odpowiedz Danton Lip 19,2014 21:31

      Super Zajęczyca projekt jest przecież dla was.Jak cos będziesz chciała zrobić to pomogę jak oczywiście będziesz chciała podług czasu jaki teraz posiadam.

  6. Odpowiedz misiek Lip 17,2014 18:33

    mam problem. jak zniwelować wsteczny ciąg w blenderze. (this is a mistake. the farther in the y-axis affects the z-axis that is, if we have a large Y in August will spin faster x-axis the rotation Z.

    or as otherwise we set it appears in reverse sequence. example, in the position of y10
    Reverse a string on the axis of occurs at about 300 degrees and lasts until 360 degrees)

    dotyczy to nakładania się chyba dwóch osi, w pozycji x0y0 obrót w osi-Z obiekt-1 tłumaczony na obrót w osi-x obiekt-2 (poprawnie)
    ale jeśli ruch obiektu w Y tłumaczony na obrót osi-x obiektu-2 (y nie jest równe 0) to przekładanie obrotu osi-z dziwnie wpływa na obrót w osi-x. występują dwa zjawiska. albo nakładają się dwie wartości i obrót w osi x jest szybszy lub przy innej konfiguracji występuje tzw ciąg wsteczny. czyli przy obrocie z ponad 300 stopni az do 360 stopni to obroty w osi x działają odwrotnie. jak to zniwelować???? misiek.misiowo@tlen.pl plik mogę przesłać by lepiej nakreślić problem.

  7. Odpowiedz Pracus Lip 16,2014 03:17

    No i bravo !Jestem zbyt cienki zeby sie dolaczyc ale PKB PICTURES mosialo kiedys powstac a wy to po prostu zrobiliscie.

  8. Odpowiedz wojtasiq Lip 15,2014 11:36

    Naprawdę super!

  9. Odpowiedz ADDJAR Lip 3,2014 17:30

    No normalnie się czuje jak rodzic, który dał swoje dziecko do pierwszej komunii :)
    ale prawda jest taka, że w tym związku Dominik (Danton) był troskliwą matką, która otoczyła opieką cały projekt, dała inspiracje oraz zaopiekowała się nim. Ja przypominam nie najlepszego ojca który, ofiarował cząstkę i poszedł swoją stronę. Ale mimo wszystko bardzo wiele nauczyłem się od Dominika i nie chodzi już o samą metodologię tworzenia tego typu produkcji, można powiedzieć, że uczyliśmy się wspólnie podsyłając sobie linki, ale o samą determinację, umiejętność pokonywania problemów i nie skręcania z wyznaczonego celu. Projekt Epitafium otworzył mi oczy i pozwolił zrozumieć jak ogromnym, trudnym ale i szalenie inspirującym jest tego typu przedsięwzięcie. Nabrałem ogromnego szacunku dla osób pałających się tego typu profesją.
    Co mi dał? Przyjaźń. Niezwykłe jest to, że dwóch obcych sobie ludzi spotyka się w sieci, zawiązuje znajomość, podejmuje się wspólnego projektu, gaworząc przez telefon jak dwóch starych znajomych.
    Czym według mnie po całej tej przygodzie jest Blender?
    Nie jest tylko programem,produktem, ani też kodem zero-jedynkowym,
    jest punktem
    Czym dla mnie jest PKB? Nie jest tylko stroną www, portalem społecznościowym, edukacyjnym, odjechanym naukowcem,
    jest punktem zaczepienia gdzie takie cuda się zdarzają ;)

  10. Odpowiedz Arktur Lip 3,2014 10:45

    Super! :)

  11. Odpowiedz alojzy Lip 2,2014 23:38

    Lubię to:)

A Ty co o tym myślisz?