Podstawy: zarządzanie sceną 3d 7

Sposób na tworzenie i zarządzanie nowymi scenami.

W jednym pliku można wtedy przechowywać kilka absolutnie odrębnych scen, z własnymi ustawieniami konfiguracji (np. jednostki metryczne lub nie), czasu filmu, i osobnymi obiektami. To jakby połączenie paru plików z niezależną zawartością w jeden. Ale sceny pozwalają też łączyć obiekty, i to daje im przewagę nad osobnymi plikami. Nie tłumaczę do czego jest to wykorzystywane, a jedynie pokazuję jakie jest. Wykorzystanie tego rozwiązania pokażę kiedyś w Zastosowaniach, w momencie gdy dojdzie do animacji postaci i pracy z wieloma plikami BLEND na raz.

7 thoughts on “Podstawy: zarządzanie sceną 3d

  1. Odpowiedz Karol Lip 26,2014 11:26

    Witam Panie Piotrze. Mam pewien problem, ponieważ wcisnąłem coś na klawiaturze i cały obraz(widok 3D, model i siatka, cała orientacja), wszystko przekręciło się o ok. 15 stopni. To bardzo pilne i proszę o szybką odpowiedź, ponieważ długo już robię mój model i nie chcę zaczynać od początku. Ta sytuacja strasznie utrudnia modelowanie. Z góry dziękuję za pomoc :)

    • Odpowiedz piotao Lip 28,2014 14:26

      Jeżeli obrót nastąpił razem z siatką, to mogły być klawisze podobne do 2, 4, 6 na klawiaturze numerycznej. Nie wiem. Spróbuj wcisnąć inne klawisze, np. 1, 3 lub 7. Do sterowania widokiem masz menu View w oknie 3d, tam znajdziesz różne opcje. A do uzyskania szybkiej pomocy na PKB, lepsze jest forum niż komentarze pod tutorialami :)

  2. Odpowiedz Marcin Maj 3,2013 21:03

    Witam,
    Panie Piotrze mam taki problem: Coś chyba nacisnąłem i teraz klocki przesuwają mi się o kratki a nie tak „płynnie” tzn. Kiedy trzymało się CTRL obiekt przechodził o 1 jednostkę teraz jest zupełnie odwrotnie. Nie naciskając nic obiekty przemieszczają się o kilka jednostek natomiast trzymając CTRL chodzi „płynnie”.
    Jak to zmienić?

    Z góry dziękuję :)
    Pozdrawiam

    • Odpowiedz Kamil1064 Wrz 25,2013 15:48

      Poszukaj na dole takiej ikonki, która wygląda jak magnes. Można to także zmienić skrótami klawiaturowymi. Domyślnie shift+tab.

  3. Odpowiedz eska Lut 17,2013 19:13

    Świetne tutoriale! Jasne, przejrzyste, z humorem… Dziękuję :)

  4. Odpowiedz ADDJAR Lis 20,2012 18:15

    Odnoszę wrażenie że Blendera można całe życie studiować i tak zawsze znajdzie się coś nowego. Fajny i przydatny tutek

  5. Odpowiedz Wiesław Lis 16,2012 19:09

    Witam,

    chyb awkradło się przejęzycenie w „audycji” :))

    A nie 1 jednostka blendera to 2m ????
    O ile dobrze rozumię skala 1 to jedna jednostka, czyli domyślnie daje to 2m w blenderze, skala 0.5 daje 1m

A Ty co o tym myślisz?