Rigid Body: Constraints: Motor 4

Motor to taki rodzaj więza, który nie blokuje, ale wymusza nieustanny ruch obiektu.

Witam! W materiale wideo przedstawiam bardzo ciekawy rodzaj więzów, które nie blokują obiektów, a wręcz przeciwnie – wymuszają ich nieprzerwany ruch. Jest to ciekawy przypadek blokady dynamicznej. Constraint Motor nakazuje obiektowi się obracać lub przesuwać w wybranym kierunku. Umożliwia to budowanie maszyn różnego rodzaju, a w połączeniu z pozostałymi constraints, daje naprawdę ogromne możliwości.

4 thoughts on “Rigid Body: Constraints: Motor

  1. Odpowiedz Dominik Maj 1,2015 12:08

    Witam ponownie. po Pana tutorialach opisujących działanie Rigid Body stworzyłem model jeżdzącego autka, które napędzane jest przez 4 konstrainy typu motor (po jednym na każde koło). wszystko fajnie działa – autko śmiga po przeszkodach, działa też resorowanie na springach. ale mam pytanie – da się zrobić tak aby można np. jednym „suwakiem” ( z jednego motoru, czy w jakiś inny sposób) sterować obrotami wszystkich na raz motorów? próbowałem na różne sposoby ale poległem. można oczywiście w trakcie symulacji zmieniać obroty i ich kierunek, ale pojedynczo dla każdego motoru. za ewentualną odpowiedź z góry dziękuję i pozdrawiam.

    • Odpowiedz Piotr Arłukowicz Maj 1,2015 22:35

      A gdybyś spróbował użyć Constraints? Można za ich pomocą wprowadzić mechanizmy takie jak kopiowanie rotacji i inne rzeczy. Może w ten sposób udałoby Ci się skręcać wybrane obiekty.

      • Odpowiedz Dominik Maj 2,2015 09:28

        Jak znajdę trochę czasu to pokombinuję jeszcze i może się uda. Poza tym jeszcze sporo tutoriali mi do obejrzenia zostało – dużo nauki przede mną ☺ pozdrawiam serdecznie.

  2. Odpowiedz Kamil1064 Maj 22,2014 21:56

    Jak to dzisiaj zobaczyłem to nie mogłem się powstrzymać od wypróbowania :)
    https://www.youtube.com/watch?v=FJanptExR9A&feature=youtu.be

A Ty co o tym myślisz?