Tekst – pisanie kolorowymi literami 5

Jeżeli komuś naprawdę zależy, może w Blenderze pisać nawet na kolorowo!

Materiał uzupełniający podstawy dotyczące obsługi fontów i tekstu w Blenderze. Pokazuję jak można pisać kolorowymi literami. Niektóre zagadnienia z tego tutoriala mogą być zrozumiałe dopiero po przerobieniu podstaw obsługi materiałów, np. w tym tutorialu: klik.

5 thoughts on “Tekst – pisanie kolorowymi literami

  1. Odpowiedz maya Lut 26,2015 16:52

    Witam.
    Bardzo potrzebny tutorial dla każdego, kto chciałby zacząć pracę na tym programie… ale:
    na początek warto by przedstawić tzw. narzedzia, które będą nam potrzebne i jakie maja zastosowanie, właściwości, gdzie się znajduja – w tępie, które pozwoli na zapamiętanie. Ma to dodatkowe znaczenie ze względu na nazewnictwo i dużą ilość elemento, znajdujących się na ekranie.
    W każdym przykładzie można by pokazać kilka przykładów – sposobów do osiągnięcia zamierzonego celu. Przykładowy tekst może być użyty z klasycznego wyboru, czy jedynie n azasadzie bryły (..?) formowanej na kształt litery?
    Takich pytań jest wiele, a za każdym kryje sie to jeszzce jedno: Dlaczeg? i jak inaczej, etc
    pozdrawiam

    • Odpowiedz piotao Lut 26,2015 18:33

      Oczywiście że tak. Na początku trudno poznać program, proponuję próbować ze Spisem lub Mapą kursu. A w przypadku dużej liczby pytań – zapraszam na Forum :)

  2. Odpowiedz Shinzu Lut 7,2014 19:43

    Witam.
    Mam na imię Krystian.
    Bardzo spodobały mi się Pana tutoriale, rzeczowe i wyczerpujące temat.
    pewnie nie jestem pierwszym kto zgłasza się do Pana po poradę więc przejdę do sedna sprawy.
    Pracuję nad projektem prezentacji do mojej pracy (NIE jest to wykonywane w celach zarobkowych, a jako pomoc dydaktyczna).

    Prosta sprawa- jest obiekt (trochę rozbudowany) i mam go „zareklamować”.
    W mojej głowie zrodził się pomysł na stworzenie takiej prezentacji z wykorzystaniem Blendera i jego dobrodziejstw.
    Czy byłby Pan w stanie trochę ukierunkować, podpowiedzieć co wykorzystać za narzędzia do stworzenia następujących elementów składowych prezentacji?
    Co mnie interesuje to:
    – zrobić coś w rodzaju menu głównego w grach czyli elementy interakcji (wykorzystanie mouse gesture, LPP, RPP),
    – napis jednokolorowy z lekkim prześwitywaniem albo migotaniem pojawiający się w trakcie jednej sekwencji litera po literze (czyli jego animacja), będzie tego sporo więcej do napisania ale wystarczy metoda,
    – dołączenie klipów wideo i obrazów w konkretnym obszarze prezentacji (hmm nie wiem czy dobrze przekazałem sens co chciałbym uzyskać),
    – jak wykonać poprawne teksturowanie (wydaje mi się ze tylko z UV Editora da rade, bo nie posiadam tekstur tylko zdjęcia realnego obiektu),
    – jak wykonać odpowiednie oświetlenie obiektu,
    – pojawiły mi się też problemy z faces( w trybie game enigine część obiektów nie posiada całej powierzchni a samo przeliczenie Normalnych nie zawsze skutkuje)
    – wyeksportowanie całej prezentacji (pewnie jakiś obiekt typu .exe i z nim powiązane)
    Jeśli byłaby możliwa Pana pomoc mogę przesłać pełen opis, plik blender oraz screeny na rozeznanie jak bardzo zepsułem całość i czy da się coś z tego zrobić.

    Mam nadzieję, że opisałem w miarę zwięźle i jasno z czym mam problemy.
    Proszę o odpowiedź.

    • Odpowiedz piotao Lut 7,2014 20:12

      Krystian, chcesz zrobić prezentację multimedialną w Game Engine? :) Sam też kiedyś o tym myślałem, ale ten pomysł chyba nie jest zbyt szczęśliwy. W Game Engine czeka się mnóstwo pracy, a efekty będą „takie sobie”, o ile nie napiszesz własnych shaderów. Obsługiwana jest podstawowa przezroczystość i tylko jeden rodzaj światła rzuca cienie. Efekty takie jak glow, lub poświaty są bardzo ograniczone, a zaawansowane światło w stylu nawet AO to już cięższa masakra.
      Wejdź na forum Polskiego Kursu Blendera, zastanowimy się tam, co i jak dałoby się zrobić. Zapraszam :)

      • Odpowiedz Shinzu Lut 8,2014 00:07

        Jak miło. szybka i konkretna odpowiedź.
        No więc może inaczej to ogarniemy.
        Można by tylko menu zrobić w game engine a właściwe skina na cokolwiek nawet jave albo w c++ byle były aktywne elementy do obiektów.
        tak teraz właśnie mnie na to naprowadziłeś. Ok już się rejestruje przedstawię co mam i do dzieła.

A Ty co o tym myślisz?