Tekstury: Blend 10

Prosta, gradientowa tekstura o wielkich możliwościach. Używana częściej niż myślisz!

Materiał wideo dotyczy prezentacji i sposobu działania tekstury Blend na materiał. Pokazuję kilka zastosowań oraz różne wariacje na temat. Niby prosta, gradientowa tekstura, a ma ogromne możliwości.

10 thoughts on “Tekstury: Blend

  1. Odpowiedz Dawid początkujący Sty 10,2015 15:51

    Witam. Nie mogę dojść dlaczego tekstura blend nie działa tak jak na filmiku. Na podłodze (plane) kolor rozchodzi się na 3 wierzchołki a jeden pozostaje domyślny. W progresie oczywiście mam linear i horizontal. Materiał i tekstura ma ustawienia domyślne. Zrobiłem screena zechce Pan zerknąć? http://zapodaj.net/7b8302342c64a.jpg.html . Pewnie coś gdzieś trzeba przestawić tak?:)

    • Odpowiedz Dawid początkujący Sty 10,2015 16:07

      Nie wiem czy na tym screenie jest to wystarczająco widoczne ale np. na teksturze clouds przez srodek przechodzi bardzo widoczna linia która dzieli, załamuje obraz tekstury. Przechodzi ona z wierzchołka do wierzchołka. Mam nadzieje że wie Pan w czym tkwi mój problem:)

      • Odpowiedz Dawid początkujący Sty 10,2015 18:25

        Znalazłem. Opcja coordinates w zakładce mapping jest ustawiona domyślnie na UV, a potrzebna była generated. Nie wiem jak mi to umknęło. To może lekki strach przed tą masą możliwości:) Pozdrawiam i dziękuję za kurs. Program nie przestaje mnie zaskakiwać. Jeszcze niedawno cieszyłem się znajomością kilku opcji w Corelu:)

  2. Odpowiedz Rock Sty 19,2014 00:36

    Szkoda, że maska BLEND działa odwrotnie niż w pakiecie Adobe (gdzie pole czarne to 1 a białe 0). Już wystarczająco mieszają się same skróty, a teraz jeszcze to :)

  3. Odpowiedz gumbicp Sty 22,2013 11:39

    Hmm , restartowałem blendera, krok po kroku to samo bez kombinacji i nie działa to u mnie .. a co gorsza po paru kombinacjach wogóle nie widzi czasem tekstury i muszę ją usuwać i dodawać na nowo ,To musi być błąd w wersji Bendera którą tu mam bo już wcześniej miałem tu dziwne przypadki :) lub systemu .Nie do końca ufam sterownikowi karty graficznej bo pod linuxem to była moja pierwsza instalacja tego typu i nawet program któty tu sobie pisze teraz w javie gdzy dobieram sie do DisplayMode przez kartę graficzną nie pracuje to do konca prawidłowo , choć na windows śmiga mi wzorcowo. Narazie mam dość grzebania w systemie :D bo to częstko kończyło się u mnie instalacją na nowo wszystkiego od zera :D
    Dziękuje za odp.

  4. Odpowiedz gumbicp Sty 22,2013 09:11

    Mam pytanie , dlaczego w drugiej teksturze jak mam włączony RAMP, ta druga tekstura nie daje efektu ? Przy pierwszej nie ma to znaczenia czy jest odznacznone czy nie . Nie można tego parametru nakładać na siebie ? No i czy takich ograniczeń w mieszaniu tekstur jest więcej. Przy włącznonym Ramp na drugiej kasuje u mnie efetk i działa tylko jedna tekstura.
    A kursy trzeba przyznać marzenie :)

    • Odpowiedz piotao Sty 22,2013 09:23

      Dzięki :)
      Tekstury działają obie, niezależnie od obecności Ramp (on tylko zmienia kolor tekstury). Może efekt, który masz u siebie jest tak silny że dominuje nad pierwszą teksturą. Zrobiłem test na jednym z ostatnich blenderów i gdy pierwsza tekstura cloud miała kolor zielony, modyfikowała prawidłowo kolor materiału. Druga tekstura cloud za nią (poniżej) była biała i miała dodany ramp z barwą żółtą. Na końcowym renderze widoczne są i zielone i żółte plany – wniosek – wszystko działa prawidłowo. Sprawdź, może ustawienia masz takie, że wpływu jednej nie widać.

    • Odpowiedz ADDJAR Sty 22,2013 10:37

      Cześć Przemek (gumbicp) witam brajdaka

A Ty co o tym myślisz?