Tekstury: Distorted Noise (zniekształcony szum) 2

Jest to zaawansowana tekstura szumu pozwalająca generować interesujące, naturalnie wyglądające wzory.

Materiał wideo dotyczy prezentacji i sposobu działania tekstury Distorted Noise na materiał. Możliwości różnych kombinacji generatora szumu oraz bazy jest 100 – bo można skombinować 10×10 kanałów. Niektóre z nich są bardzo, ale to bardzo ciekawe, więc warto eksperymentować!

2 thoughts on “Tekstury: Distorted Noise (zniekształcony szum)

  1. Odpowiedz Damian Maj 4,2016 19:40

    Dzień dobry,

    Mam pewien problem z teksturami i nie wiem co może być przyczyną. Problem ten pojawił się również w przypadku tutoriala z teksturą Cloud. Problem nie wystąpił w przypadku tekstury Blend. Otóż zawsze jak dodaję teksturę dzieje się coś takiego:
    http://s32.postimg.org/taje16p9h/problem.png
    Ciekawe rzeczy się dzieją w przypadku dodania tej tekstury do Cuba lub UV Sphere. Otóż wtedy na każdej ścianie tworzy się dokładnie taka tekstura, jak na tym Planie, który podesłałem.
    Nie kombinowałem nic z opcjami, a niestety jeszcze nie jestem na tyle zaawansowanym użytkownikiem, żebym mógł dojść samemu do tego, co mogło się zdarzyć.
    Co może być tego przyczyną? Co zrobić, żeby tekstury wyglądały normalnie?

    Pozdrawiam

    • Odpowiedz piotao Maj 4,2016 23:58

      Twoja tekstura jest nakładana na obiekt zgodnie ze wspolrzednymi UV, ale mozliwe, ze nie masz jeszcze zrobionej mapy UV i dlatego pojawiaja sie bledy w jej umieszczeniu. Aby bylo prawidłowo, w Trybie Edycji zaznacz wszystko, wciśnij U i wybierz Smart UV, aby przygotować zgrubsza rozwinięcie obiektu. Jest o rozwijaniu siatek UV cały dział w PKB, więc pozostałe informacje znajdziesz w tutorialach. Kiedyś Blender domyślnie posiadał mapowanie ustawiane jako Generated, teraz jest to UV i dlatego bez mapy UV pojawiają się takie problemy.

A Ty co o tym myślisz?